Most mi a teendő..

Kedves Doktor Nő/Úr/ 22 éve vagyok allergiás. Nagyon sokféle módszert kipróbáltam már, de most homeopátiás lélekgyógyászhoz mentem. Mivel allergiás asztmás, állapot mellé még 3 éve nyelőcső gyulladásom is van, ezért az inhalátorokat nem használhatom. A doktornő a gyulladásra adott mercurius solubilist 30 ch.nevű szert.De miután nála voltam elmentem a háziorvoshoz is, mert az üröm és vadkender miatt olyan erős allergiás rohamaim voltak, hogy a gégém, a nyelőcsövem is erősen fájt, s levegőt is nehezen kaptam. Évek óta szedem erre a xyzál gyógyszert télen-nyáron, a szobapor miatt, s szerintem annyira ráállt már a szervezetem, hogy ilyenkor főszezonban, a védettségem kevés. A lényeg az, hogy a körzeti orvos depo-medrol injekciót adott, ami felért egy lórúgással. Szinte teljesen megszüntek a problémák, de én tegnap este elszopogattam 2 db./5 helyett/ bogyót a mercuriusból. Mondták, hogy felerősödhetnek a gyuladásos tünetek, de már két szemtől is? Ugyanúgy fájt, görcsölt a neyelőcsövem, mint amikor erősen gyulladt, de az allergiám is felerősödött. Nem tudom, hogy nem kellene-e várnom a homeopátiás szerrel, hiszen az injekció elnyomta, a homeopátiás szer, pedig stimulálta az immunrendszerem. Vagy lehet, hogy az összetételére lettem allergiás, hiszen tejallergiám is van, de ezt a homeopátiás doktornőnek nem említettem, mert azt mondták a gondozóban, hogy az jelentéktelen. Most mit csináljak, folytassam a homeopátiás kúrát, vagy várjam meg az allergiás szezon végét, s akkor talán tisztábban látom, hogy az allergiát ez is kiválthatja-e nálam, vagy folytassam most a szer szedését?

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Gál Mónika válasza a allergia témában

Kedves KÉrdező! Az allergiás reakciók mindegyike az immunrendszer egy bizonyos részének, vonalának a túlműködéséből adódik, tehát immunerősítésre ne törekedjen. A szteroidot éppen ezen immunsejtek visszaszorítására adták. Jellegzetessége, hogy hamar hat, de a hatás múltával az allergia fellángol. A depóinjekció már nem számítkorszerúnek és azt gondolom a nyelőcső-gyulladás ellenére inkább inhalációs helyi szteroidokat kellene használnia. A nyelőcső gyulladás romlásának oka szteroid hatás lehet.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Dr. Gál Mónika
Dr. Gál Mónika bőrgyógyász-allergológus
Kérdés: 2010. szeptember 02., 07:47; Megválaszolva: 2010. szeptember 05., 22:45
Kérdések és válaszok: Allergia
Kaphatok-e COVID-19 oltást?
Tisztelt Dr. Nő! Az lenne a kérdésem- sajnos súlyos pollen allergiában szenvedek és emiatt kereszt reakció alakult ki bizonyos növényi ételekkel...
Általános allergiavizsgálat
Tisztelt Doktor nő! Nem tudok olyanról, hogy Nekem lenne allergiám bármire is, de érdeklődnék, hogy teljeskörű általános allergiavizsgálatot ha...
Görcsöl és megdagad a nyelvem
Üdvözlöm. Nekem az lenne a problémám, hogy időnként begörcsöl és megdagad a nyelvem. Olyankor nyelni is alig tudok. Orvosnál még nem voltam vele...
Szelén-allergia?
Tisztelt Doktornő! A következő problémára remélek Öntől magyarázatot, választ: A koronavírus elleni védekezés egyik ajánlott szere a szelén....
Várandósság - allergia
Tisztelt Szakèrtő! 9 hetes várandós vagyok ikrekkel. Ezt a nyarat idáig elèg jól megúsztam az allergiát tekintve, állandóra nem szedtem rá semmit...