Gyógyszerallergia?

Tisztelt Doktornő/Doktorúr!

Influenzaszerű tünetekkel mentem orvoshoz nov. 8-án, és 21-éig szedtem gyógyszereket. Előbb Nurofent és Terpini köptetőt kaptam, majd néhány nap múlva Ben-U-Ront és Augmentin 625-öst, a terpini helyett pedig Solmucolt. Lehetséges-e, hogy a gyógyszerszedés utolsó napjától, tehát kb. egy hete kezdődő testszerte megjelenő kiütések, melyek előbb csípésszerűek, majd hólyogosak, gyógyszerallergia tünetei lennének? A bokámon jelent meg először, majd a kezemen, azóta a combomon, vállamon, talpélemen... Szalicilérzékeny vagyok, de ezt a háziorvosi rendelőben (az éppen helyettesítő orvosnak) is elmondtam. Lehet-e az antibiotikumtól vagy az acetiltartalmú nyákoldótól a kiütés? Mit tudok tenni ellene házilag?

Köszönöm válaszát.

Dr. Papp Júlia válasza gyógyszerallergia témában

Kedves Kérdező!

Gyakorlatilag bármilyen gyógyszerre lehet allergiás. Az allergiás reakció gyakran nem áll meg a bőrtüneteknél, légúti allergiás reakció, életveszélyes légzési gátoltság is felléphet, ezért javasolnám bőrgyógyászat felkeresését, illetve a meglévő bőrtünetek kezelése, a gyógyszerallergia kivizsgálása miatt is javasolt. A gyógyszereket ne szedje újra a gyógyszerallergia kivizsgálásáig. Egyebekben ételallergia, vírusfertőzéshez kapcsolódó allerguás reakció lehetősége is felmerül, ezért mindenképp indokoltnak tartom a kivizsgálást.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2009. november 27., 22:45 ;Megválaszolva: 2009. november 27., 22:45
Kérdések és válaszok: Allergia
Gyógyszerallergia
Tisztelt Doktornő! Azzal a kérdéssel fordulok Önhöz, hogy korábban szedtem Apranax (naproxen) terméket, nagyon jól bevált, semmi panaszom nem volt...
Gyógyszer allergia
Tisztelt Dr Hangonyi Csilla. 20 éves koromban tüdőgyulladás kezelésére írtak fel nekem tetraciklin alapú antibiotikumot. Az első adag után...
Gyógyszerallergia kimutatása
Tisztelt Doktornő! Immun túlműködésem miatt az életem során egyre több allergia adódott. Szeretném fogászatban használatos érzéstelenítőkre...
gyógyszerallergia
Tisztelt Doktornő! Remélem tud nekem segíteni:) 2011-ben az egyik fogam nagyon begyulladt, gyökértörés volt. A gyulladás miatt sok antibiotikumot...
Algoflex M vagy Bioparox allergia
Tisztelt Dr. Hangonyi Csilla Asszony! Még tegnapelőtt este lettem figyelmes a combomon jelentkező piros foltokra, de akkor még nem gyanakodtam rá, hogy...