Parlagfű allergia fulladással

Tisztelt Doktor Úr (Nő)!

Parlagfű allergiás vagyok, fulladással tetézve. A Diprophos injekciót már vettem igénybe, szezononként max. egyszer.Volt amikor pillanatok alatt használt, volt amikor nem. Az idén is beadatnám, de az utóbbi egy évben erősen ingadozik a vérnyomásom (inkább felfelé) .49 éves vagyok, lehet, hogy a változó kor is kezd "bekavarni".Kb fél éve új vérnyomáscsökkentőket szedek, reggel: Co-rennitec+Talliton, este: Renitec+Talliton (alkalmanként Tensiomin) Kérdédem az lenne, hogy ilyen kombinációban merjem-e kérni a Diprophos-t? Egyáltalán milyen káros mellékhatásai lehetnek ennek az injekciónak? (a betegtájékoztatónekem sok, és ijesztő) Válaszukat, segítségüket előre is köszönöm!

WEBBeteg Szakértő válasza allergia témában

Tisztelt Kérdező!

Az allergiás rhinitis, vagy az Ön esetében a parlagfű okozta szénanátha több mint 30%-ban, a nem megfelelő kezelés és a nagy parlagfű koncentráció miatt asthma bronchialéval szövődhet. A Diphrophos, egy hosszúhatású szteroid készítmény (hatása 30-50 napig is elhúzódik a szervezetben) nem szerepel sem a magyar, sem a nemzetközi terápiás ajánlásokban, sőt egyszerűen ellenjavalt, mert elnyújtott hatásával lefedi a tüneteket, és nem ellenőrizhető hatása: Sőt, sem Ön, sem orvosa nem tudja érzékelni, hogy betegsége, vagyis a hörgő érintettség hol is áll. A vérnyomás kiugrás mellett, cukorbetegség, csontritkulás, izomgyengeség és szemlencse károsodás elősegítését sorolnám fel csak a mellékhatások közül, igaz, hogy nem évi egy adásától, hanem hetente, háromhetente meggondolatlanul adagolva jelenhetnek meg ezek a mellékhatások. Kérném szépen, ha módja van rá keresse fel háziorvosát és egy allergológus szakorvost aki nem csak a megfelelő kezelést (antihisztamin, lokális szteroid orrba, antileukotrien kezelést) hanem esetleg a jövő évben megelőző kezelést (szublingualis immunterápiát) is javasolthatna Önnek. Üdvözlettel: Dr. Brugós László

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2009. augusztus 07., 22:20 ;Megválaszolva: 2009. augusztus 07., 22:20
Kérdések és válaszok: Allergia
Gyógyszer allergia
Tisztelt doktornő! Vashiány miatt felirták nekem a sorbifer durules tablettát. Egy tabletta beszedése után 1, 5 órával allergiás reakciók léptek...
Allergiás tünetek
Tisztelt Doktornő! Tavaly májusban jelentkeztek először a tüneteim: folyamatos orrdugulás, tüsszentések, ritkán szemviszketés. A tünetek nagyon...
Kérdések vegyszerekre, illatanyagokra...
Tisztelt Doktornő! Rengeteg élelmiszerre, vegyszerre, pollenre allergiás vagyok. Az utóbbi hónapokban egyértelműen beazonosítottuk, hogy szervezetem...
Nehézlégzés allergiától
Tisztelt Doktor Nő! Érdeklődni szeretnék, hogy mitől lehet az, hogy allergiás vagyok szinte mindenre (poratka, parlagfű, növényfélék kivéve...
Mikor kezdhetek másik allergia...
Tisztelt Doktor úr/nő! Eddig Loratadin hexalt szedtem, de nem hat, ezért szeretném kipróbálni a Revicet akut-ot. Ma reggel 6-kor vettem be egy...