Fulladás 2

Tisztelt Doktor Úr! Nagyon szépen köszönöm gyors válaszát, nagyon sokat segít nekem ezzel. A legutóbbi, fulladással járó esetben a következőket ettem: Az első alkalommal a házi hordóba rakott ecetes uborka kínzott meg, ma reggel viszont egy szendvicstől lettem rosszul: puffasztott búzaszelet, vaj, tubusos krémsajt, sajtos pulykapárizsi, paprikás császárszalonna, paradicsom, pritaminpaprika, kígyóuborka. Már máskor is ettem ilyen szendvicset, azonban edig még nem jött elő ez a probléma. Ma, a fulladás után nyagyon sokat gondolkoztam, és rájöttem, hogy az orrdugulásom és a hirtelen orrfolyásom is jóval erősebb mostanában, valamint a szemviszketésemet sem szünteti meg a szemcseppem, ami eddig bevált. Nem tudok egyéb betegségekről, és a fogamzásgátlón (Tri-regol) kívül csak szemcseppet (Visine classic) használok, és naponta szedek 500mg-os C-vitamint. Érdeklődni szeretnék, hogy az előbbiekben felsoroltakon kívül mi okozhat még keresztreakciót? Ugyanis tényleg sok gyümölcsöt eszek, hiszen eddig azt gondoltam, hogy a bennünk található vitaminok segítenek (szilva, barack, nektarin, körte, stb) . (+ a csokoládét is teljesen ki kellene vonnom az étrendemből? -hú, ez elég nehéz lesz, de mindent megteszek a cél érdekében:) ) Végül mégegyszer köszönöm a segítségét! Tisztelettel: Berta Andrea Fulladás-még mindig! 2008-08-21 19: 12: 41 Tisztelt Doktor Úr! Elnézését kérem a harmadszori zavarásért, de ismét érdeklődni szeretnék: előbbi levelében azt írta, hogy a bőrpróba megtévesztő lehet. Miért és mi mást lehet tenni ebben az esetben? És a gyümölcsök, illetve a bennük található vitaminok nem segítnek csökkenteni a túlzozott hisztamin felszabadulást? Köszönettel: Berta Andrea

Legfrissebb cikkek a témában

WEBBeteg szakértő válasza allergia témában

Tisztelt Andrea,

Most is arra ösztönözném szedjen a szezon alatt (június-szeptember, mig a gyomnövények, parlagfű, füvek virágzanak) antihisztamint kombinálva a Singulair-rel. Ismételt leveleiből számomra világos, hogy igen erős szezonális allergiás rhino-conjunctivitise van, amihez talán az ételekkel bevitt tartósítószerek lehetnek okai fokozott viszektésének, dagadásának és fulladásának. Ha ez igy van, akkor a szezon után el kell múljon és a következő szezonban ismételten fokozottan kell majd erre figyelni. A házi hordós ecetes uborkát lehet, hogy hasonló tartósítóval tették el, mint a paprikás császárszalonnát? (szalicilát, nátrium benzoát? ) ezek képesek olyan tüneteket okozni amikről Ön beszámolt, főleg ilyen időszakban, mikor az allergia miatt tele vannak a " raktárai" hisztaminnal.

A felsorolt gyógyszerek és gyümölcsök több mint valószinű, hogy nem okoznak keresztreakciót és a csokoládét sem kell mellőzni, mert az minden esetben hasonló tünetekkel (viszketés, dagadás, fulladás) jelezné, hogy ő a "ludas" és erre már magától is rájött volna. Felsoroltam egy pár gyümölcsöt, mely inkább lehet felelős a keresztreakciókért, de látom ezeket nem nagyon fogyasztotta: sárga és görgödinnye, banán, alma esetleg zeller. Az ételallergia, ha ezt annak lehet nevezni nagyon keveset tudunk meg a bőrpróbáról, mert ott standardizált formában használjuk az allergént, de nem tudjuk, hogy az adott szervezet emésztése során milyen mértékben képes lebontani az adott élelmet. Itt inkább a kizárásos diéták, étkezési napló vezetése, ahol pontosan feltünteti mit evett és milyen tüneteket vett észre, lehet segítségünkre. Ezért írtam azt, hogy a bőrpróba megtéveszthető lehet. A gyümölcsöket továbbra is fogyassza, ha csak nem vesz ismételten összefüggést a fogyasztás és tünetek jelentkezése között. A vitaminoknak sajnos a hisztamin termelésre és az allergiás reakcióra nem sok a hatása.

Ezen kívül, panaszai lehetnek csak gasztrointesztinális eredetűek, vagyis valamilyen epe-gyomorsav átmeneti rendellenessége, ami a nem megfelelő emésztés miatt okozzák panaszait. Erre viszont kell egy sor kivizsgálás: Helicobacter pylori, hasi UH az epehólyag állapota miatt. Ezt utóbbi esetében próbálkozni szoktunk egy-egy hetes Klion és Mycosist kezeléssel.

Tisztelettel: Dr. Brugós László

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2008. augusztus 22., 11:40; Megválaszolva: 2011. augusztus 04., 11:23
Kérdések és válaszok: Allergia
Gyógyszer allergia
Tisztelt doktornő! Vashiány miatt felirták nekem a sorbifer durules tablettát. Egy tabletta beszedése után 1, 5 órával allergiás reakciók léptek...
Allergiás tünetek
Tisztelt Doktornő! Tavaly májusban jelentkeztek először a tüneteim: folyamatos orrdugulás, tüsszentések, ritkán szemviszketés. A tünetek nagyon...
Nehézlégzés allergiától
Tisztelt Doktor Nő! Érdeklődni szeretnék, hogy mitől lehet az, hogy allergiás vagyok szinte mindenre (poratka, parlagfű, növényfélék kivéve...
Mikor kezdhetek másik allergia...
Tisztelt Doktor úr/nő! Eddig Loratadin hexalt szedtem, de nem hat, ezért szeretném kipróbálni a Revicet akut-ot. Ma reggel 6-kor vettem be egy...