"A depresszió okozhat fejfájást?" - Az orvos válaszol

"Lehet, hogy a depresszióm miatt fáj a fejem? Agyi infarktusom volt, utána hónapokig folyamatosan fájt a fejem és csak később derült ki, hogy depressziós is vagyok. Rendszeres orvosi kezeléseken veszek részt." - Válogatás a WEBBeteg Orvos Válaszol rovatának kérdéseiből.

Kedves Kérdező!

Okozhat a hangulatzavar testi tüneteket, ezek közül a leggyakoribbak a fáradékonyság, fejfájás, aluszékonyság vagy éppen alvászavar.

  A gyógyszerfüggőség


Magyarországon minden harmadik ember szed nyugtatót, antidepresszánst vagy fájdalomcsillapítót. 
A gyógyszerfüggőség>>

A depresszió miatt jelentkező fejfájás a túlzott fájdalomcsillapító használat miatt gyógyszerfüggőséghez és a későbbiekben a fájdalomcsillapítók által provokált fejfájáshoz vezet.

Ezeket nem fájdalomcsillapítóval, hanem depresszió elleni szerekkel, illetve pszichoterápiával lehet megfelelően kezelni, pszichiáter vezetésével.

(WEBBeteg - Dr. Bessenyei Mónika, neurológus)

Fejfájás || Migrén || Depresszió || ||
Vissza az eredeti oldalra