Vörösborral a gyulladások ellen

A Glasgow-i Egyetem kutatói úgy találták, hogy a vörösborban lévő reszveratrol - amely antioxidáns hatású vegyület - megvédte az egereket, amikor erőteljesen gyulladáskeltő anyagoknak voltak kitéve.

A reszveratrolos előkezelést nélkülöző egereknél a vérmérgezéshez hasonló, súlyos gyulladásos reakciók jelentkeztek.

A tanulmány szerint a vegyület két olyan fehérjét gátol a testben, melyek gyulladást váltanak ki. "A súlyos, akut gyulladásos betegségeket, amilyen a szepszis is, nagyon nehéz kezelni, évente sok ember hal meg a gyógymód hiánya miatt" - mondta Alirio Melendez, a Glasgow-i Egyetem munkatársa.

A vérmérgezést túlélő emberek életminősége is rosszabb, mert a gyulladás számos belső szervben kárt okoz."Tanulmányunk végső célja, hogy találjunk egy lehetséges új terápiát az akut gyulladásos kórképekre" - magyarázta Melendez.

Segíthet az életveszélyes gyulladások kezelésében

A reszveratrolnak már korábban is több előnyös hatását állapították meg különböző tanulmányokban: csökkenti a sejtek öregedését, javítja a vírusellenes kezelések hatékonyságát, sőt gátolja a vérrögök képződését és a rák elleni küzdelemben is felhasználható.Az antioxidáns mindenféle színű szőlő héjában megtalálható, ám a vörösborba nagyobb mennyiségben kerül át, mint a fehérbe.

A tanulmány eredményeit a kísérleti biológiával foglalkozó társaságok lapja, a FASEB Journal tette közzé. "A vörösbor terápiás hatását több ezer éve elfojtottuk. Most, hogy a tudósok kiengedték a palackból a titkot, a reszveratrol működésének ismeretében új gyógymódok születhetnek az életveszélyes gyulladások ellen" - mondta Gerald Weissmann, a FASEB Journal főszerkesztője.

Vörösbor || Gyulladás || Vérmérgezés || ||