Folyadék téma

A megfelelő hidratáció fontossága

Hidratáció

Az egészséges életmód, a kiegyensúlyozott táplálkozás részét képezi a megfelelő mennyiségű és minőségű folyadékfogyasztás is.

A folyadékszükségletet a fizikai aktivitás (sportolás, fizikai munka), annak mértéke, intenzitása, hossza, az időjárás, a környezeti tényezők, a kor, a nem és egyéni tulajdonságok (izzadékonyság mértéke) befolyásolja.

Az idősebbeknek, a gyerekeknek, a nehezebb fizikai munkát végzőknek, intenzíven sportolóknak vagy meleg időjárás esetén mindannyiunknak nagyobb a folyadékigénye. Magas lázzal, hasmenéssel, hányással járó állapotok, a hasnyálmirigy gyulladás, a hashártyagyulladás, a nagy kiterjedésű égési sérülések a kiszáradás veszélyével járnak.

Figyeljen gyermeke folyadékfogyasztására!

WEBBeteg

Az utóbbi években egyre több helyről lehet hallani, hogy naponta legalább 2-3 liter folyadékot kellene fogyasztani, de a magyar lakosság folyadékfogyasztási szokásai még mindig alulmúlják ezt az értéket. Ez nemcsak a felnőttek, de a gyerekek esetében is igaz, hiszen ők szüleik példáját követik. (x)

Ügyeljen a megfelelő folyadékbevitelre!

WEBBeteg

Ha az egészséges életmódról beszélünk, akkor legelőször a táplálkozás és a rendszeres mozgás jut eszünkbe, azonban fontos tudni, hogy a megfelelő mennyiségű folyadékfogyasztás is fontos szerepet tölt be az egészség megőrzésében.

Többet iszunk, de nem eleget!

Well pr

A napi folyadékbevitelünk nagy részét vízzel, alkoholos italokkal és teával fedezzük. A TNS fogyasztói kutatása a 2006-os ivási szokásainkat hasonlította össze a 2012-essel.

Élsportolók: Többet kellene inniuk...

Medipress

Egy új kutatás kiderítette, hogy a profi kosárlabdások, röplabdások, kézilabdások és focisták 91 százaléka kiszáradt állapotban kezdi meg az edzést. A tanulmányt a Castilla la Mancha Egyetem (UCLM) kutatói végezték. A kiszáradás negatívan befolyásolja a sportteljesítményt, még kis mértékben is. - mondta el a szerző, Ricardo Mora-Rodríguez, az UCLM munkatársa.

Mennyi vizet javasolt inni egy egészséges felnőttnek?

Medipress

Sokan emlegetik, hogy milyen sok vizet isznak fogyókúrás céllal, méregtelenítés vagy betegségek elleni harc során. Aggasztó, hogy sokan büszkén hangoztatják, 8-10 pohár vizet is megisznak az egyéb folyadékok mellett. Vajon mennyi az ideális mennyiség? Létezik olyan, hogy túl sokat iszik valaki, ami már káros az egészségre?

Sportitalok: csak az intenzív mozgást végző sportolóknak

Medipress

Munka után úgy dönt, edzőterembe megy vagy biciklizik. Kell-e ilyenkor inni előtte valami sport italt? Esetleg ki lehet bírni vízzel? A sport-táplálkozási szakértők válasza ez: attól függ! - olvashatjuk a Los Angeles Timesban.

Hőségriasztás és erős UV-B sugárzás - Meddig tart a kánikula?

Független Hírügynökség

Szerdától kettes fokozatú hőségriasztást rendelt el Falus Ferenc országos tisztifőorvos. A napi középhőmérséklet sokfelé meghaladja majd a 25 fokot, napközben pedig 35 fok feletti csúcshőmérséklet is mérhetnek.

Folyadék a méhben

Orvos valaszol - Dr. Kiss György

Kedves Doktor Úr! Vastagbélgyulladással kórházba kerültem, ahol hasi ultrahangon kiderült, hogy a méhemben kevés folyadék van. 2.1x8mm Mitől lehet ez? KÉREM SZÉPEN A TANÁCSÁT! Köszönettel: ANNA