SportolOK - Egészségmegőrzés cikkek

SportolOK - Egészségmegőrzés cikkek

10 őszi sporttipp

WEBBeteg - B. M., szakfordító
2021-11-16 07:33

Megérkezett az ősz, és vele együtt az esős, ködös idő, ami lehangolóan hathat kedélyállapotunkra. Ha rendszeresen sportolunk, könnyebben legyőzhetjük a rosszkedvet. Mindegy, hogy a kocogást, a gyaloglást vagy a görkorcsolyázást választjuk, a lényeg, hogy örömünket leljük benne! Adunk 10 tippet, hogy ősszel is fitt maradjon.

Sportolhatok, ha megfáztam vagy náthás vagyok?

WEBBeteg - B. M., szakfordító
2021-11-14 22:03

Sportolhatunk akkor is, ha épp meg vagyunk fázva? Milyen mozgásforma árt ilyenkor az egészségnek? A legfontosabb szabály, hogy lázas betegen tilos sportolni! Ha elhatározta, hogy rendszeresen sportolni fog, és igyekszik is ehhez tartani magát, a lehető legrosszabbkor jöhet a megfázás. Mi ilyenkor a teendő? A betegséggel mit sem törődve folytatni az edzést vagy inkább a meleg takaró alatt pihenni?

A rendszeres edzés jelentősége huszonéves korban

WEBBeteg - Kálmánczhey Emőke, fitneszedző
2021-10-31 11:36

A huszonévesek leginkább a kinézetük miatt kezdik el az edzést, és az esztétikát tartják szem előtt, bele sem gondolva abba, hogy a fiatalkori edzéssel megalapozhatják izomzatukat, hiszen nem mindegy, hogy még 50 éves korukban is képesek lesznek-e sétálni egyet fájdalmak nélkül, és erőlködés nélkül haza tudják-e vinni a szatyrokat a bevásárlásból.

A törzsstabilitás szerepe a sérülések megelőzésében

WEBBeteg - B. M., szakfordító, Lektorálta: Magyar Sporttudományi Társaság
2021-10-28 05:03

Ha a törzs izomzata nem elég erős, az sérülések kialakulásához vezethet. Egy amerikai tanulmány a törzsstabilitás és az elszenvedett sérülések összefüggéseit vizsgálta. Ennek eredményéből többek között kiderült, hogy a core izmok erőparaméterei és a sérülések kockázata közt összefüggés van.

Miért sérülünk le, ha nem nyújtunk?

WEBBeteg - Sándor Judit, erőnléti és korrektív tréner
2021-10-21 11:03

A nyújtás fontosságát senki sem vitatja, mégse csinálja mindenki. Valljuk be őszintén, egy fárasztó edzés után csábító, hogy inkább egyből zuhanyozni menjünk, mintsem elkezdjünk nyújtani, esetleg hengerezni, pedig számos problémát megelőzhetnénk azzal, ha szánnánk erre időt.

Elég lehet-e vakcina helyett egészséges életmóddal védekezni a COVID-19 ellen?

WEBBeteg - Fazekas Erzsébet, újságíró
2021-10-14 14:33

Az önmagukat egészségesnek gondoló emberek, akik megfelelően étkeznek és aktívan mozognak, vajon eltekinthetnek-e a koronavírus-fertőzés elleni vakcina felvételétől? - veti fel Richard Bloomer táplálkozástudománnyal foglalkozó kutató. A költőinek szánt kérdésre határozottan nemleges választ ad.

Kiégés, félelem, fájdalom - Hogyan segít a meditáció?

WEBBeteg - B. M. , szakfordító
2021-10-12 20:36

A meditáció számos egészségügyi probléma leküzdésében nyújt segítséget. Sokszor zsong a fejünk a sok elintéznivalótól, az agyunk folyamatosan pörög, és ha a munkahelyi stressz sem kímél, ideje kicsit lazítani. Hogyan?

Futó ABC: Technikai alapok

WEBBeteg - B. M., szakfordító, Lektorálta: Magyar Sporttudományi Társaság
2021-09-30 11:03

Sok hobbisportoló nem megfelelő technikával fut. Többségük csak ritkán vagy egyáltalán nem végzi el a futó ABC gyakorlatait. A profi sportolók és néhány szabadidős sportoló viszont majdnem minden nap eszerint edz.

Ciklus közepén könnyebben szakad az izom

WEBBeteg - Kósa-Boda Veronika
2021-09-28 18:33

A mozgást szakemberek kifejezetten ajánlják a menstruáció idején, ugyanis kiválóan oldja a görcsöket. Egy egész karriert viszont a nehéz napokon megkoronázni, s akkor versenyezni, semmiképpen nem nevezhető kellemesnek, és a teljesítmény is jelentősen romlik ilyenkor.

Milyen vitaminokra van szüksége egy sportolónak?

WEBBeteg - B. M., szakfordító, Lektorálta: Dr. Csuth Ágnes, családorvos
2021-09-27 20:33

Egy amerikai kutatócsoport vizsgálatainak eredménye szerint már csekély mértékű folsav-, B1-, B2-, B6-vitamin-hiány is korlátozza az intenzíven sportolók teljesítő- és koncentrálóképességét, valamint az immunvédelem megfelelő működését.