• Szívelégtelenség - Így lehet megelőzni!

        Szerző: MTI

        Legyen az bútorcipelés, gyaloglás, kertészkedés, takarítás - akármilyen mozgást is végzünk, azzal csökkentjük a szívelégtelenség kialakulásának kockázatát - állítják amerikai és finn kutatók az Amerikai Szívgyógyászok Kollégiumának folyóiratában megjelent tanulmányukban.

        Számos modern népbetegségről derül ki, hogy a rendszeres fizikai aktivitás a megelőzés fontos eleme. Sok vizsgálat igazolta, hogy rendszeres fizikai terhelés esetén a koszorúér-betegség ritkábban vagy később jelentkezik, újabb adatok szerint bizonyos rosszindulatú daganatok esélyét is csökkenti a mozgás bármilyen formája, és ez érthető módon a csontritkulásra is igaz. A szívelégtelenséggel kapcsolatban eddig meggyőző tanulmány nem bizonyította ezt a kedvező hatást. Finn kutatók viszont már évtizedekkel ezelőtt vizsgálták a lakosság fizikai aktivitását. Az ország hat földrajzi területén gyűjtöttek adatokat 1970, 1980, 1990 időszakában teljesen egészséges önkéntesektől.

        Hirdetés

         Testtömeg-index

        Ellenőrizze Ön is BMI-értékét testtömegindex-kalkulátorunkkal!

        A vizsgálati alanyok 25-74 éves nők és férfiak voltak, a nők létszáma 29 874, a férfiaké 28 334 volt. Valamennyien részletes kérdőívet töltöttek ki munkájukról (ülőmunka vagy különféle erősségű fizikai jellegű tevékenység). Ugyanilyen részletességgel ismertették, hogy munkahelyükre autóval, biciklivel, illetve gyalog mentek, és az naponta mennyi időt vett igénybe. Végül szabadidős elfoglaltságukról, sporttevékenységeikről is adatokat gyűjtöttek.

        Csaknem 19 év megfigyelési idő után az derült ki, hogy mind a nők, mind a férfiak esetében a munkahelyi és az utazással kapcsolatos, minél több mozgás csökkentette a szívelégtelenség megjelenésének kockázatát. A vizsgálat vezetője, Yujie Wang kiemelte, hogy például a munkahelyre gyaloglás ugyanúgy kedvező hatású mozgásnak számít, mint a konditermi edzések, viszont bárki számára elérhető, és nem kerül semmibe. Elgondolkoztató, hogy a munkába járásnak ez az egészséges módja a finneknél főleg a nőkre volt jellemző.

           Sportágválasztó - Mit ajánl a sportorvos?


        Hogyan hat az úszás a szervezetre? - A sportorvos véleménye Az úszás az egyetlen sportág, amely légzésszabályozásra kényszerít. A ritmusos tempózás, a vízbe merülés, majd kiemelkedés és légvétel váltakozása révén a légzőszerv igen nagy tréningnek van kitéve. De nem csak a légzőrendszer lendül működésbe, hanem szinte az összes izom is. Ellentétben a kerékpározással, az úszás során a felső és alsó testfélre egyforma munka hárul. Alapvetően dinamikus, izotóniás terhelésről van szó, de természetesen ahhoz, hogy a test szépen ráfeküdjön a vízre és ne süllyedjen le bizonyos része, megfelelő izomtónusra, a tartóizmok munkájára van szükség.
        Hogyan hat az úszás a szervezetre? - Bővebben>>

        Kocogás és a futás hatása a szervezetre - A sportorvos véleménye Napjainkban a futás, ill. kocogás népszerűsége növekvő tendenciát mutat, amely főleg praktikusságának köszönhető: szinte semmi felszerelést nem igényel, csak egy jó futócipőt. Bárhol (városban, faluban, tengerparton, focipályán, stb.) végezhető, hiszen majdnem mindenhol találhatunk olyan területet, ahol egy kicsit átmozgathatjuk magunkat egy fél-egyórás kocogással, futással. Nem kötött életkorhoz és nagyon sokféle edzettségi szinten is élvezetes lehet. Vannak, akik soha nem kedvelték a futást, mások 60 éves koruk után kezdték, és azóta nem tudnak nélküle élni. Olyanok is akadnak, akik viszont mindig kedvelt mozgásformaként tekintettek a futásra.
        Kocogás és a futás hatása - Bővebben >>

        (MTI)

        Legutóbb frissült: 2010.10.09 08:11
        • WEBBeteg.hu
      • Cikkajánló

        Mellhártyagyulladás

        Mellhártyagyulladás

        Dr. Brugós László

        A betegség tünetei a fájdalmon és nehézlégzésen kívül lehet a láz.

        Ízületi fájdalmak

        Ízületi fájdalmak

        B. M., szakfordító

        A reuma összefoglaló név, gyulladásos és degeneratív folyamatokat foglal magába.

        Lakossági szűrővizsgálatok - Mikor? Hol? Hogyan?

        A XXI. században (szemben a XIX. és XX. századdal) már nem a különböző fertőzések jelentik a legnagyobb egészségügyi problémát, hanem az egyre több embert érintő krónikus megbetegedések. A szűrővizsgálatok célja a betegségek és egyes betegségmegelőző állapotok korai felismerése, lehetőleg a tünetmentes szakban, amikor a biológiai elváltozás már kialakult, de klinikai tünetek még nem jelentkeznek, a beteg panaszmentes.

        Hogy előzhetjük meg a méh- és darázscsípést?

        Mivel a nyaranta gyakran felbukkanó darazsak és méhek csípése bizonyos esetekben nemcsak fájdalmat, hanem allergiás reakciót is kiválthat, fontos, hogy tudjuk, miként előzhetjük meg a csípéseket. Íme, néhány praktikus tanács.

        A méhnyakrák megelőzésében fontos a szűrés

        A méhnyakrákszűrés fontosságát hangsúlyozta az Országos Onkológiai Intézet osztályvezető főorvosa kedden az M1 aktuális csatorna műsorában, hozzátéve, hogy ha a betegséget időben észreveszik, akkor az jó eséllyel gyógyítható.

        A testvérénél volt már trombózis? Legyen óvatos

        A mélyvénás trombózis számtalan embert érint manapság, melyért a nem megfelelő életmódon kívül a genetika felelős. A családi halmozódás sok beteg esetében megfigyelhető, így tanulmányok alapján fokozott óvatosságra intik azokat, kiknek testvére már átesett a problémán. Prof. Blaskó György, véralvadási specialista így a genetikai szűrés fontosságára hívja fel a figyelmet.

        Egészséges ételek és italok vb-meccsnézés alatt

        Javában tombol a futball-világbajnokság, amely férfiak és nők millióit tartja lázban, és ülteti le őket a képernyők vagy kivetítők elé. A heves szurkolás alatt természetesen hamar megjön az étvágy, és a szomjat is oltani kell valamivel. A boltok forgalmán is érezhető, hogy egy-egy izgalmasabbnak ígérkező meccs előtt megnő a sós rágcsálnivalók és a sör iránti kereslet.

        1 evőkanál étolaj egyenlő 5 alma? Meglepő kalóriaértékek

        Már mindenki hallott arról az általános tényről, hogy nem szabad túlzásba vinni egyik élelmiszer fogyasztását sem, mert ezzel rengeteg többlet kalóriát juttathatunk a szervezetünkbe. Általában azt gondoljuk, hogy ha egyes ételeket, élelmiszereket (pl. a cukrot) többé-kevésbé sikerül kiiktatnunk az étrendünkből, akkor mindent megtettünk az egészségünk érdekében.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.