• Kerülje el a hibákat a sportolásban - A mozgásterapeuta tanácsai

        Szerző: WEBBeteg

        Valójában mennyi és milyen minőségű mozgásra van szükségünk? Mik a leggyakoribb tévhitek a sportokkal kapcsolatban? Melyek a javasolt és nem javasolt sportok gerincproblémák esetén? Most megtudhatja a válaszokat! A 90.9 Jazzy rádiónak a Több mint TestŐr műsorban Feövenyessy Krisztina, a WEBBeteg.hu mozgásterapeuta szakértője adott interjút.

        Dr. Plósz János, belgyógyász, gasztroenterológusForrás: WEBBeteg 
        90.9 Jazzy rádió
        Több mint TestŐr műsor
        Szakértőnk: Feövenyessy Krisztina, mozgásterapeuta

        Módosítva: 2018.07.09 11:25, Megjelenés: 2018.06.26 11:36
      • Cikkajánló

        Táncterápia

        Táncterápia

        Dervalics Dóra

        Milyen pszichoterápiás alkalmazási területei vannak a mozgásterápiának?

        Koronavírus-fertőzés

        Koronavírus-fertőzés

        F. Zs, fordító

        Milyen tüneteket okozhat? Hogyan lehet megelőzni? Hogyan kezelhető?

        Ingyenes kardiológiai szűrés az amatőr sportolóknak

        Részletes sportkardiológiai szűrővizsgálattal is készülnek a Városmajori Szív- és Érgyógyászati Klinika munkatársai a februári Semmelweis Egészségnapra.

        Milyen sport ideális a munkámhoz?

        Ma már nem kérdés a sport fontossága, mindenki rögtön tud legalább két-három indokot, amiért jelentős a rendszeres mozgás az életünkben. Legyenek ezek a pozitív tények akár élettani hatások, akár a sportos testalkat.

        Mit sportoljon a gyerek?

        A rendszeres testmozgás az egészséges életmód elengedhetetlen része. A testi és lelki egészségünkre gyakorolt kedvező hatása mellett nevelési szerepe sem elhanyagolható, továbbá programot teremthet az egész család számára.

        A rendszeres edzés jelentősége huszonéves korban

        A huszonévesek leginkább a kinézetük miatt kezdik el az edzést, és az esztétikát tartják szem előtt, bele sem gondolva abba, hogy a fiatalkori edzéssel megalapozhatják izomzatukat, hiszen nem mindegy, hogy még 50 éves korukban is képesek lesznek-e sétálni egyet fájdalmak nélkül, és erőlködés nélkül haza tudják-e vinni a szatyrokat a bevásárlásból.

        Miért sérülünk le, ha nem nyújtunk?

        A nyújtás fontosságát senki sem vitatja, mégse csinálja mindenki. Valljuk be őszintén, egy fárasztó edzés után csábító, hogy inkább egyből zuhanyozni menjünk, mintsem elkezdjünk nyújtani, esetleg hengerezni, pedig számos problémát megelőzhetnénk azzal, ha szánnánk erre időt.

        Pollenallergiásan szabad sportolni?

        A pollenszezon megnehezíti a szabadban sportolni vágyó pollenallergiások dolgát. Gyakran felmerül a kérdés, vajon szabad-e a szabadban sportolni pollenallergiásként?

        Sokszor túlfeszítik a húrt az amatőr futók

        Nem biztos, hogy a futás a legjobb mozgásforma mindenkinek, ennek ellenére az amatőr futók túlnyomó többsége még soha nem kérte ki szakember tanácsát edzés előtt.

        Ne adja fel az edzést! - Tippek a kitartáshoz!

        Az edzést elkezdeni könnyű, az igazi nehézség kitartani és nem feladni. Aki véghezviszi, amit eltervezett, joggal lehet büszke magára! Segítünk, hogy végig megőrizze elszántságát és valóban örömét lelje a mozgásban.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA