A kedvenc zenénk hallgatása növeli a teljesítményünket

Szerző: DRportál

Akár a klasszikus, akár a metál zene rajongói közé tartozunk, egy nemrég végzett kutatási eredmény szerint, a kedvenc zenénk hallgatása nem csak élvezettel tölt el bennünket, hanem a sportteljesítményünket is javítja.

A Keele University kutatói sportolók bevonásával vizsgálták, hogy a kedvenc dallamok hallgatása segít-e formába hozni a sportolókat, és hozzájárul-e valamilyen mértékben a résztvevők erőfeszítéseinek csökkentéséhez.

A vizsgálathoz három különböző sportág (futball, kosárlabda és futás), összesen 64 sportolóját kérték fel. A csapatokkal előre kiválasztatták az általuk kedvelt zenei stílust, a női kosarasok például az RnB mellet döntöttek.

A kutatók az edzés előtt és alatt, illetve a versenyek vagy meccsek előtt is értékelték mindhárom csapat tagjainak motiváltságát, koncentrációkészségét, éberségi szintjét és az általuk érzékelt erőkifejtés mértékét zenehallgatással és anélkül.

Csökkenhet az erőkifejtés érzékelésének a mértéke

A zene hatására minden egyes sportoló jobb formában érezte magát, ami leginkább az edzések alatt nyilvánult meg. Minden értékelési szakaszban csökkent az erőkifejtés érzékelésének mértéke.

A kutatást vezető Dr. Alexandra Lamont szerint, bár előző kutatások már kimutatták a zenehallgatás teljesítményfokozó hatását, azonban eddig még senki nem vizsgálta specifikusan a kedvenc zenék hatásait. Az eredmények pedig azt mutatják, ha kedvenc zenénket hallgatjuk edzés alatt vagy közben, nemcsak jobban élvezhetjük a sportot, hanem kevesebb erőfeszítéssel nagyobb sportteljesítményt érhetünk el.

(DRportál)

Hozzászólások (0)

Cikkajánló

Ízületi kopás Ízületi kopás

Ha nem kezelik, a szalagok, ínak és az érintkező csontfelszínek is sérülnek.

Koronavírus omikron-variánsa Koronavírus omikron-variánsa

Az FDA szakértői szerint fejlettebb vakcinákra lenne szükség ellene.

Hogyan lélegezzünk helyesen...

A helyes légzés nemcsak testi, hanem szellemi egészségünkre is hat, ezért kiemelten fontos, hogy ne csak a mindennapokban, hanem sportolás közben is...

Már egy kevés testedzés is...

Még egy kevés testedzés, mint az intenzív séta is jelentősen csökkentheti a depresszió kockázatát egy új tanulmány szerint.

Stresszkezelés élőzenével

A zeneterápia alkalmazása az egészségügy számos területén tudományosan megalapozottnak tekinthető, dokumentáltan pozitív hatású például az...

Kérje ingyenes cikkértesítőnket!
Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.