Lelki elsősegély - Életet menthet
A nemzetközi normák alapján működő lelki elsősegély telefonszolgálatok célja mindenekelőtt az öngyilkosság megelőzése, a krízisintervenció és a mentálhigiénés prevenció, így alapvetően mentálhigiénés prevenciós feladatokat látnak el, átvállalva sokszor az egészségügyi ellátás betegségmegelőző szerepét is.
Arra törekednek, hogy a krízisben lévő, problémákkal küszködő emberek azonnal elérhessék vonalaikat. A szolgálatok hívása ingyenes, s a hívó névtelen maradhat.
Névtelen, de nem személytelen segítségükkel évente országosan több tízezer hívó él, a legkülönbözőbb életnehézségek szorításában. Szervezeteiket maguk tartják fenn, a krízisintervenciós munkára képzett önkéntesek stábokban dolgoznak, s a szolgálatok sok helyen bázisai más mentálhigiénés, prevenciós kezdeményezéseknek is.
Telefonos Nap - Beszéljünk egymással
A telefonszolgálatokat összefogó nemzetközi szervezet 1997-ben, hagyományteremtő szándékkal kezdeményezte a Telefonos Nap megrendezését a Távközlési Világnaphoz közel eső időpontban, ehhez Magyarország is csatlakozott. Az alapgondolat az volt, hogy a fejlődő, globalizálódó világunkban a kommunikáció egyre nagyobb teret nyer, mégis az emberi kapcsolatokban egyre inkább a kiüresedés, az elmagányosodás, a tolerancia hiánya tapasztalható.
„Beszéljünk egymással” a nap mottója, ami kifejezi azt, hogy miről is van szó. A Telefonos Nap alkalmából a tagszolgálatok városaikban tartanak különböző rendezvényeket, „megmozdulásokat”, például iskolásoknak hirdettek rajzversenyt vagy szakmai fórumot szerveztek a szolgálatoknak – ennek 2011. májusában például Szeged a házigazdája.
A teljes cikket itt tudja olvasni: Rakgyogyitas.hu
A Magyar Lelki Elsősegély Telefonszolgálatok Szövetsége égisze alatt működő szolgálatok elérhetőségei az alábbi linken elérhetők.