Merev, fájdalmas izmok - A fibromialgia tünetei

Szerző: reumatologia.hu

A fibrozitisz vagy fibromialgia az izmokban, az izmok körül kialakult fájdalom, melynek az eredete általában ismeretlen. Néhány esetben egy másik betegség tünete lehet, mint például a reumatoid artritiszé.

Merevség lehet azokban az izmokban melyek könnyen kifáradnak, és számos érzékeny pont keletkezhet - ezek a fibrotikus csomók -, különösen a vállak körül és a derék tájon. Aspirin tabletta, enyhe masszírozás és meleg alkalmazása a fájdalmas területen csökkenti a fájdalmat.

Izomsérülések: zúzódás, izomszakadás, vérömleny
Az izomsérülések vezető tünete a fájdalom, ami már a kevésbé súlyos esetekben is tapasztalható. Izomsérülések: zúzódás, izomszakadás, vérömleny

Az alváshiány, vagy a hideg időjárás fokozhatja a fájdalmat. Egy kiadós éjszakai alvás sokszor segít.

Rossz testtartás, mint például hosszabb ideig összegörnyedve vagy megfeszített izmokkal ülni, gyakran fibrositiszhez vezet.

Az izmok elernyesztése, az egyenes testtartás vagy rendszeres testgyakorlatok végzése többet segít, mint a gyógyszerek vagy a masszázs.

Izomsérülések: zúzódás, izomszakadás, vérömleny

A fibromyalgia és a krónikus fáradtság két különálló, de egymással rokon kórkép. Közös tünetük a súlyos fáradtság, amely komolyan befolyásolja az életvitelt. A fibromyalgia a könyörtelen fáradtság és az izomfájdalmak leggyakoribb okozója, Dr. McIlwain szerint.

"A fibromyalgiás betegek közül sokan panaszkodnak, hogy akármennyit is alszanak, az sosem elég pihentető, és nappal mindig fáradtak. Éjszaka gyakran felébrednek, ám másnap nem is emlékezhetnek ezekre az alvászavarokra, és egy folyamatos "fibro-ködben" élnek - egy homályos állapotban, amely nehézzé teszi a koncentrálást." A fibromyalgia miatti állandó nappali fáradtság gyakran a testmozgás csökkenését eredményezi, ami romló fizikai állapotot és hangulatzavarokat okoz.

A megoldás? Meg kell próbálni többet mozogni, mert ennek jó hatása van az alvásra, a hangulatra és a fáradtságra. Dr. McIlwain arra buzdítja betegeit, hogy úszással csillapítsák fáradtságukat. "Egy meleg vizű medence segít enyhíteni a mély izomfájdalmakat, így vízben könnyebben lehet mozogni. Az úszás csökkenti a szorongást és a stresszt, illetve növeli a pihentetőbb alvás esélyét, amely megszüntetheti a fáradtságot." A testmozgást fokozatosan kell elkezdeni. Ahogy hozzászokunk az egyre több fizikai aktivitáshoz, annál több időt tölthetünk a medencében. A testmozgás rendszeres legyen, de kerüljük a túlzott sportolást, amely csak növelné a fáradtságot.

Bővebben a krónikus fáradtságról

Olvasson tovább! Allodynia - Érintésre való érzékenység

(reumatologia.hu)

Hozzászólások (1)

Cikkajánló

Anafilaxiás sokk Anafilaxiás sokk

Milyen tünetekről ismerhetjük fel? Mit tegyünk anafilaxiás sokk esetén?

A csípőprotézis után többnyire a...

Ha valaki egyidőben szenved erős csípő- és derékfájdalomtól, a csípőprotézis műtét mindkét problémát egyszerre megoldhatja. Legalábbis ez...

A fibromialgia kezelése

Az orvoslás máig nem biztos abban, hogy mi okozza a fibromialgiát. A fibromialgia egy olyan betegség, melynek során sérülés vagy gyulladás nélkül...

Kérje ingyenes cikkértesítőnket!
Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.