• Biztonságos a mindennapos probiotikum-fogyasztás?

        Szerző: WEBBeteg - Cs. K. fordító

        A probiotikumok olyan jótékony baktériumok, melyek felveszik a harcot a szervezetben található káros baktériumok ellen, természetesen megtalálhatóak a bélrendszerben, ám táplálékkiegészítők útján is hozzájuttathatjuk a szervezetünket. Felmerülhet azonban a kérdés, hogy jó-e, ha minden nap fogyasztunk probiotikumot?

        A Mayo Klinika táplálkozási szakértője, Katherine Zeratsky szerint a legtöbb ember nyugodtan beillesztheti a probiotikumokat az étrendjébe. Egy svéd tanulmány szerint azok, akik rendszeresen fogyasztottak probiotikumokat, kevesebbszer betegedtek meg légúti-, gyomor-és bélrendszeri fertőzésektől, mint azok, akik nem fogyasztottak probiotikus kiegészítőket. Fontos azonban, hogy beszéljen orvosával, mielőtt a rendszeres fogyasztásába kezdene, mivel nem mindenkinek ajánlottak!

        Hirdetés

        Prebiotikumok, probiotikumok, szinbiotikumok

        A bélflóra fő funkciója a kórokozókkal szembeni védelem, valamint az immunrendszer állandó készenléti szinten tartása. Ha a bélflóránk egyensúlya felborul, és a káros baktériumok száma megnő, célszerű probiotikumokat, prebiotikumokat alkamaznunk az egyensúly helyreállítása érdekében.
        Prebiotikumok, probiotikumok, szinbiotikumok>>

        Probiotikus források

        Sokan fogyasztanak probiotikumokat nap mint nap, teljes biztonsággal. Számos élelmiszerben megtalálhatóak a probiotikumok, ezek legtöbbje különben is javasolt magas kalcium és D-vitamin tartalmuk miatt. A leggyakoribb forrásai az élőkultúrás joghurtok, kefírek, sajtok, de megtalálható a savanyú káposztában is.

        A prebiotikus élelmiszerek azok, melyek fogyasztása segíti a probiotikumok működését. Ide tartozik például a búza, zab, árpa, banán és a rostban gazdag élelmiszerek. A prebiotikus élelmiszerekből legalább 3-8 grammot ajánlott fogyasztani naponta.

        A probiotikumok használata

        Ezek a cikkek is érdekelhetik Önt

        A probiotikumok rendszeres használatával megakadályozható a mikroflóra egyensúlyának eltolódása, mely hasmenésben, illetve székrekedésben mutatkozhat meg. Szakértők napi 1-2 adag probiotikumot javasolnak az egészséges emberek számára, akiknél azonban bizonyos egészségügyi probléma (pl. gombafertőzés) kezelésére szolgál a probiotikum, a javasolt mennyiség napi három adag. Egy adag proiotikum 3-10 milliárd baktériumot tartalmaz.

        Mivel a tejtermékek gyakran tartalmaznak probiotikumokat, de laktózt is, a laktóz intoleranciában szenvedők számára a Lactobacillus bulgaricus törzset tartalmazó tejtermékek ajánlottak, mivel ezek segítik a szervezet laktáz enzim termelését, mely lebontja a laktózt.

        (WEBBeteg - Cs. K.)

        Legutóbb frissült: 2016.08.15 09:41
        • WEBBeteg.hu
      • Cikkajánló

        Mellhártyagyulladás

        Mellhártyagyulladás

        Dr. Brugós László

        A betegség tünetei a fájdalmon és nehézlégzésen kívül lehet a láz.

        Ízületi fájdalmak

        Ízületi fájdalmak

        B. M., szakfordító

        A reuma összefoglaló név, gyulladásos és degeneratív folyamatokat foglal magába.

        A probiotikumok csökkentik a koleszterinszintet?

        A legtöbb ember, akinek magas a koleszterinszintje, általában nem használ koleszterincsökkentő gyógyszert vagy csak legvégső esetben alkalmazza azt, hiszen számos étrendi és életmódbeli változtatással csökkenthető a koleszterinszint.

        Probiotikum szedése gyermekkorban - Mikor szabad és mikor nem?

        Az édesanyák már várandósságuk idején tehetnek gyermekük egészségéért: az anya emésztőrendszerének egészsége egyik fő alapeleme gyermeke egészséges bélrendszerének, és mivel immunrendszerünk kb. 70%-a a bélrendszerben működik, ezért tudatosan tehetünk gyermekünk egészségének megőrzéséért.

        Hasmenés - Probiotikumokkal gyorsabban kezelhető

        A probiotikus baktériumokkal nagyon jól kezelhető a hasmenések többsége. A probléma lényegesen gyorsabban megszűnik, ráadásul mellékhatásokkal sem kell számolni.

        Hányás - Mi okozhatja, és hogyan kezelhetjük gyermekünk rosszullétét?

        A hétköznapi életben a vírus- vagy baktériumfertőzéshez kapcsolódó hányással találkoznak a szülők a leggyakrabban, de számos betegség tünete lehet.

        A probiotikumok egészségügyi előnyei - Tények és kutatási eredmények

        A probiotikumok olyan jótékony mikroorganizmusok, amelyek védőhatást biztosítanak bizonyos kórokozókkal szemben, és amelyek számos élelmiszerben is megtalálhatóak. A probiotikumokról úgy tartják, hogy a bélflóra kiegyensúlyozása által igen fontos szerepet játszanak a megfelelő bélműködés és emésztés fenntartásában.

        Táplálkozási tippek az immunrendszer egészséges működésének megőrzéséhez

        Az immunrendszer működését helyes táplálkozással, megfelelő folyadékbevitellel, rendszeres testmozgással edzhetjük, erősíthetjük.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • Hirdetések
      • Partnereink hírei
        Hirdetések
        Tartson velünk az emeletre
        A Stannah lépcsőliftek alkalmasak mindenféle lépcső akadálymentesítésére. (x)
        A ginzeng és ginkgó hatása
        Javítja a memóriát és az agyi vérkeringést. Gyógyszer nem csak időseknek. (x)
      • Orvos válaszol
      • Infografika és videó
      • Hirdetés
      • Szavazás

        Korábbi szavazások