• Reklámstop a gyermekkori elhízás ellen

        Szerző: FH

        A gyerekeknek szóló, egészségtelen termékeket népszerűsítő reklámok visszaszorításáért kampányol az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE). Javaslataikat a kormánnyal is szeretnék elfogadtatni.

        A Fogyasztói Világszervezet kezdeményezésére, tavaly ősz óta a világ 140 országában - köztük hazánkban is - vizsgálják, hogy a kicsiket mennyire befolyásolják a reklámok és hirdetések abban, hogy mit választanak a boltban vagy a büfében. Az eredmények tükrében a civilek egy 10 pontból álló, egységes reklámkódot dolgoztak ki, amelyet valamennyi érintett kormánnyal szeretnének elfogadtatni.

        Hirdetés

        Március 15-e 1962 óta Fogysztóvédelmi Világnap. Ebből az alkalomból, az OFE 2001 óta minden évben megszervezi a Fogyasztók Hetei című rendezvénysorozatot. Az idei év központi témája a gyerekeknek szóló reklámok. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a kisiskolásokat alapvetően befolyásolják a hirdetések, vagyis hajlamosak inkább a tetszetős csomagolású, agyonreklámozott termékeket választani - mondta Dömölki Lívia, az OFE élelmiszer szakértője.

        A kormánynak is beterjesztik

         Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület


        Az anyagot ezekben a napkban fordítják le magyarra. Március második felétől már a fogyasztóvédők honlapján, a www.ofe.hu-n el lehet olvasni.

        A nagyobbak valamivel tudatosabbak e téren, és persze figyelemreméltó eltérés van a fővárosi, illetve vidéki gyerekek esetében is. A problémát azonban nem szabad elhanyagolni, hisz a gyerekek 10-15 százaléka már most is túlsúlyos, és ez a szám évről évre nő - hangsúlyozta a szakember.

        Annak érdekében, hogy ezekből a fiatalokból később ne legyen egészségügyi problémákkal, például szív- és érrendszeri gondokkal, vagy cukorbetegséggel küszködő felnőtt, a fogyasztóvédők egységes, a reklámokat korlátozó kódrendszert ajánlanak a kormány figyelmébe.

        A Fogyasztói Világszervezett által kidolgozott szabályozás valamennyi médiumra kiterjed, és többek között nem enged adásba egészségtelen élelmiszert népszerűsítő hirdetést reggel 6 és este 9 óra között, valamint megtiltja azt is, hogy egy ilyen terméket gyermekszereplőkkel reklámozzanak - mondta Dömölki Lívia.

        (FH)

        Módosítva: 2008.03.12 00:00, Megjelenés: 2008.03.12 00:00
      • Nyomtatás
      • Cikkajánló

        A COPD és tünetei

        A COPD és tünetei

        Dr. Zsuga Judit

        A COPD a tüdőben lévő légutak tartós beszűkülésével (légúti szűkület) járó betegség.

        Vastag- és végbélszűrés

        Vastag- és végbélszűrés

        Kor Kontroll Társaság

        A vastag- és végbélrák megelőzésének, illetve szűrésének jelentősége.

        Dietetikus vagy táplálkozási tanácsadó? Kit válasszunk?

        Ma már az interneten bármi megtalálható, és bárkiből lehet úgynevezett szakember is. Azonban nem árt tudnunk, hogy kihez érdemes fordulnunk, ha biztos tudáson alapuló, valódi segítséget szeretnénk kapni.

        Régi-új találmány: Erjesztett ételek

        Az utóbbi évtizedekben született kutatási eredmények fényében a táplálkozás jelentősége felértékelődött, hiszen ma már tudjuk, hogy az emésztőrendszer meghatározó szerepet tölt be a test és lélek működésében.

        Táplálkozási tippek túlsúlyos gyerekeknek

        Ha gyermekének fogynia kell, muszáj tartósan megváltoztatni táplálkozási- és életviteli szokásait. A jelszó: sok mozgás sok folyadékkal. Változtatni kell a rossz szokásokon, s néha étkezési napló vezetése is segít.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA