• Erős fejfájásom van! Mi lehet az oka? - Az orvos válaszol

        Szerző: WEBBeteg

        Meghatározhatatlan időközönként erős fejfájással küszködöm. A fájdalom fokozatosan erősödő, idővel hányinger, majd hányás társul hozzá. Semmilyen vény nélküli gyógyszer nem használ. Mi lehet az oka? Mi állhat a háttérben? - Válogatás a WEBBeteg Orvos válaszol rovatának kérdéseiből.

        Kedves Kérdező!

        Nagy valószínűséggel migrénnel küszködik. Akkor beszélhetünk az Ön esetében migrénről, ha a már leírt tünetekhez a fejfájás előtt néhány órával vagy egy nappal rossz közérzet, fáradékonyság, a fejfájást közvetlenül megelőzően esetleg szikralátás, beszédzavar, végtagzsibbadás jelentkezik.

        Hirdetés

        A fejfájás alatt az erősebb hang vagy fény kerülése szintén fontos tünete a migrénnek. A gyógyszertárban kapható fájdalomcsillapítók közül lehet, hogy nem a megfelelőt választotta, vagy nem a megfelelő adagban vette be.

        Keressen fel mindenképpen egy fejfájás szakrendelést. Ott speciálisabb gyógyszereket is tudnak javasolni, iletve a szükséges vizsgálatokat pl. koponya MR, carotis-doppler, EEG elő tudnák jegyezni.

        (WEBBeteg - Dr. Bessenyei Monika neurológus)

        Módosítva: 2012.10.08 10:41, Megjelenés: 2012.10.08 10:41
      • Cikkajánló

        Adókedvezmény

        Adókedvezmény

        MTI

        Mintegy 700 betegségre vehető igénybe adókedvezmény, idén éves szinten 96 600 forint.

        Ezerarcú PMS

        Ezerarcú PMS

        F. Zs, fordító

        A premenstruációs szindróma számos panaszt okozhat. Hogyan enyhíthetőek ezek?

        A fejfájások elterjedtsége

        Szinte nincs is olyan ember, akinek ne fájt volna a feje: már Pápai Páriz Ferenc, az egyik első magyar orvosi könyv, a Pax Corporis tudós szerzője is úgy vélte: A fejfájás olyan gyakori dolog, hogy az a csoda, ha valakinek nincs (1). Ez a mondat ma is megállja helyét.

        A fájdalomcsillapítók túl gyakori használatának veszélyei

        Bár a hazánkban - receptre vagy anélkül - kapható fájdalomcsillapítók a megfelelő elővigyázatosság mellett biztonságosak, érdemes szót ejteni egy olyan jelenségről, mely - hatóanyagtól függetlenül - bármely fájdalomcsillapító gyakori szedése mellett kialakulhat.

        Nyári fejfájás a migrén?

        A hőmérséklet emelkedésével és a nyári szabadságnak köszönhetően, a mindennapi rutinból való kiszabadulással, a migrén az egyik leggyakrabban jelentkező fájdalom, amire az emberek többsége a nyár folyamán panaszkodik. Különösen a nagyon forró napokon jelentkező betegségről van szó.

        Migrénje van? Ezeket az ételeket kerülje, és így kezelje a fájdalmat

        A migrénes fejfájás általában hirtelen és pulzáló fájdalommal jelentkezik. A fájdalomérzet fény hatására erősödhet, s gyakran a migrént egy figyelmeztető jelenség, az úgynevezett aura előzi meg.

        Fejfájás gyerekeknél - Mi okozhatja?

        A gyerekkori fejfájás hátterében számos ok állhat. Lehet éhség, kialvatlanság, stressz, lehet fülgyulladás, láz, agyhártyagyulladás, fejsérülés, vérszegénység, egyes gyógyszerek is fejfájást provokálhatnak stb. Egyszerű vírusfertőzés is indulhat fejfájással.

        Fájdalomcsillapító is okozhat fejfájást

        Furcsának tűnhet, de a fájdalomcsillapítók is okozhatnak fejfájást, ráadásul minél többet szedünk belőlük, annál erősebben, ez az úgynevezett gyógyszer okozta vagy rebound (visszacsapásos) fejfájás.

        A gyerekek migrénjét komolyan kell venni

        Az USA-ban mintegy 30 millió ember küzd migrénes fejfájással, mely betegség kialakulásában genetikai tényezők is szerepet játszanak.

        A tenziós fejfájás - Hogyan kezelhető?

        Bár még folyik a tudományos vita a tenziós fejfájást kiváltó okokról, szerencsére már megfelelő terápiás lehetőségek állnak a betegségben szenvedők rendelkezésre.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA