Teljessé vált a magyar mentőhelikopter-állomány korszerűsítése
Október 29-től az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) mind a hét mentőhelikopter-állomásán olyan gépek szolgálnak, amelyek megfelelnek az európai uniós követelményeknek - mondta a Magyar Légimentő Nonprofit Kft. ügyvezetője igazgatója hétfőn a Szentesre és Debrecenbe kerülő légi járművek budaörsi ünnepélyes átvétele alkalmából.
Gorove László kiemelte, hogy minden gép két hajtóművel rendelkezik, de meghibásodásuk esetén egy hajtóművel is képesek a feladat végrehajtására.
A két utolsó, a szentesi és a debreceni bázis légi járműveinek cseréjével teljessé vált a gépállomány korszerűsítése, ezzel Magyarország megfelel az unióban október 29-tól életbe lépő szabályozásnak. A váltás nélkül az érintett mentőhelikopterek - amelyeket még a pápa 1991-es magyarországi látogatásakor vásárolt az OMSZ - már nem repülhettek volna lakott terület fölött. A most üzembe álló két EC 135 típusú helikoptert az állami tulajdonú kft. sikeres közbeszerzést követően, az osztrák HeliAir Gmbh-tól 2016 márciusáig bérli.
A balatonfüredi, budaörsi, sármelléki, pécsi, szentesi, miskolci és debreceni bázisról felszálló hét helikopter évente 2500 mentési feladatot lát el - mondta az igazgató.
Hogyan működik a mentőhelikopterben a defibrillátor? |
A hirtelen szívhalál gyakran a szívkamra remegésével, fibrillációjával kezdődik, ezután következik be a szívmegállás. Ezért élet-halál kérdése, hogy a fibrillációt áramütéssel megszüntető műszer, a defibrillátor mentőautóban vagy helikopterben is megbízhatóan működjön. Hogyan működik a mentőhelikopterben a defibrillátor?>> |
(MTI)