Reklámfilmek az egészségmegőrzés jegyében

Szigeti Ildikó
Szerző: WEBBeteg - Szigeti Ildikó, újságíró
Megjelent: 2009.01.30

"Kifogásod lehet több, életed csak egy van!" Ezt a mondatot a közeljövőben számos televízióban lehet majd hallani. Ezek az apró reklámfilmek a több mint 200 médium összefogásából létrejött Médiaunió első kampányának elemei. Az egészségmegőrzés, valamint a megelőzés népszerűsítésére fókuszáló TCR-kampány mintegy 6 milliárd forint értékű felületen lesz látható.

A Médiaunió 2008 nyarán írta ki témapályázatát, amelyre több mint 150 téma érkezett, ebből választották ki az idei év társadalmi célú megakampányának üzenetét. Az egészségmegőrzés, megelőzés, egyéni felelősségvállalás témában készült kreatívokból szakmai zsűri választotta ki a nyertes ACG.HEY Reklámügynökséget.

A több részből álló kampányban először az önbecsapó mentalitásról lesz szó. A folytatásban az egészségtelen életmódot és az ahhoz kapcsolódó kifogásokat mutatják be ? mondta Pusztay András, a Médiaunió elnöke a kampány-nyitó sajtótájékoztatón.

Hangsúlyozta: az akcióban résztvevők nem akarják elvenni az egészségmegőrzéssel foglalkozó civil szervezetek és állami intézmények kenyerét, velük szoros összefogásban és együttműködésben bízva indítják a kampányt.

Túlzás nélkül állítható, hogy történelmi jelentőségű a konkurens tévécsatornák és kiadók önzetlen összefogása. A példátlan akció hátterében az eddigi kampányok eredménytelensége áll ? jegyezte meg a WEBBeteg kérdésére Gerendai Károly, a Sziget Kft. irányítója és a Médiaunió egyik vezetője.

A beharangozó tájékoztatón szokatlan hangvételben emlékeztettek arra, hogy Magyarországon a lakosság 30 százaléka dohányzik, és évente csaknem 28 ezren halnak meg dohányzás okozta betegségekben. Az alkohollal összefüggésben 17-18 ezren vesztik életüket egy esztendőben.

Mindemellett hazánk évek óta az első helyen áll a daganatos betegségek európai fekete statisztikáját illetően. Ezek azok a tények, amelyen lehet és kell is változtatni ? mutatott rá Pusztay András. Hozzátette: az eddigi hagyományos kampányok eredménye nem igazán volt mérhető, ezért ideje szakítani a hagyományokkal.

A direkt, tegezős, provokatív, olykor szemtelennek tűnő reklámoktól gyors eredményeket várnak. Azt remélik, sikerül tömegeket ?megmozdítani? szó szerint és átvitt értelemben egyaránt.

(WEBBeteg - Szigeti Ildikó)

Hozzászólások (0)

Cikkajánló

Anorexia Anorexia

Hogyan vegyük észre időben a tüneteit?

A túlhajszoltság átka A túlhajszoltság átka

Potenciagondokkal is szembesülhetnek a stresszes életmódú férfiak. (x)

Még kérhető a hetedikes gyerekeknek...

Az idei tanévben is kérhetik a szülők a humán papillomavírus (HPV) elleni ingyenes védőoltást a hetedikes lányoknak és fiúknak - tájékoztatott a...

A pandémia óta megemelkedett a...

Számottevően emelkedett a dohányzók száma Németországban a koronavírus-járvány kezdete óta - derül ki a németországi dohányosok szokásait...

A szájüregi rák tünetei és...

A szájüregi rákot nem lehet félvállról venni! A betegséget mégis sokan nem veszik komolyan, és nem járnak fogorvosi kontrollvizsgálatra, sem...

Dohányzás - A leszokás módszerei

A dohányosok - akár hiszik, akár nem - nikotinfüggőségben szenvednek. A cigarettázás során felszabaduló káros anyagok számos betegség...

Cigaretta - 4000 kémiai vegyület...

A cigarettásdobozokon feltüntetett vegyi anyagok csak töredékét jelentik annak, ami valójában a dohányosok szervezetébe jut. Körülbelül 4000...

A passzív dohányzás növeli a...

Ha az eddigi figyelmeztetések még mindig nem győzték meg a dohányzás ártalmairól, talán most sikerül. A Rochester Medical Center tudósai arra a...

Egy az Egészség Program - One Health...

Ki ne tudná, hogy az emberi faj csak egyike a Földön élő számtalan élőlénynek? Az sem vitatható, hogy létünk és fennmaradásunk környezetünk...

Az otthon veszélyei: a harmadlagos...

Az, hogy a dohányzás gyakorlatilag minden szervünket közvetve károsítja, mindenki számára nyilvánvaló. Ugyanakkor kevésbé ismert, hogy a...

Kérje ingyenes cikkértesítőnket!
Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.