• Sosem késő elkezdeni a mozgást

        Szerző: MTI

        Az ötven éves kor fölött elkezdett rendszeres testgyakorlás is jelentős egészségügyi előnyöket hozhat a férfiaknak - közölték svéd kutatók pénteken.

        A tanulmányban 2205 svéd férfi egészségi állapotát követték nyomon több mint húsz éven át, ötven éves koruktól fogva. Megállapították, hogy az első évtized nem hozott változást a korai halálozási arányban azokhoz képest, akik nem változtattak életmódjukon.

        Hirdetés

        Tíz év elteltével azonban már jelentkeztek a fizikai tevékenység pozitív hatásai - írta Liisa Byberg, az Uppsalai Egyetem kutatója munkatársaival a British Medical Journal című szakfolyóiratban megjelent tanulmányukban.

         Ezek a cikkek is érdekelhetik Önt!

        A vizsgálat kezdetekor az önkénteseket kis, közepes és nagy aktivitású csoportokba osztották. Nagy aktivitásnak számított a heti legalább három órányi erőteljes sport vagy kerti munka.

        A közepes aktivitású csoportba kerültek azok, akik rendszeresen sétáltak vagy kerékpároztak, míg a többiek mozgásszegény életmódot folytattak korábban.

        Öt év elteltével azt találták a kutatók, hogy a halálozási arány az ötven alatt is aktív csoportban volt a legkisebb, míg a korábban alig mozgó csoportban a legnagyobb.

        Tíz év elteltével azonban azoknál, akik ötven körül elkezdték a rendszeres fizikai tevékenységet, hasonló volt a halálozási arány, mint a korábban is aktív férfiaknál.

        (MTI)

        Legutóbb frissült: 2009.03.06 13:48
        • WEBBeteg.hu
      • Cikkajánló

        Tüdőtályog

        Tüdőtályog

        Dr. Brugós László

        A tüdőtályog általában szövődményként jelenik meg. Okok, tünetek és kezelés.

        Ízületi fájdalmak

        Ízületi fájdalmak

        B. M., szakfordító

        A reuma összefoglaló név, gyulladásos és degeneratív folyamatokat foglal magába.

        A testmozgás nem csak a fogyást segíti elő!

        A rendszeres testmozgás, különösen pedig a nagy kitartást igénylő sportok pedig nem csak a fogyást segítik elő, de a hangulatra és az önértékelésre is pozitívan hatnak – így pedig a depressziós tüneteket is csökkentik.

        Sclerosis multiplex - Amit Ön is megtehet

        Néhány életviteli szabály betartásával és egyszerű gyakorlattal Ön is igen sokat tehet a sclerosis multiplex tüneteinek enyhítése, a betegség kézben tartása érdekében.

        Így éljünk együtt a visszérbetegséggel

        A visszérbetegség, a krónikus vénás elégtelenség következtében kialakult panaszok (nehéz-láb érzés, alsó végtagi duzzanat, ödéma, égő fájdalom, viszketés) lassan, fokozatosan fejlődnek ki. Milyen életmód ajánlott ilyenkor?

        Hogyan befolyásolja a testmozgás az immunitást?

        A testmozgás az immunitás szempontjából vegyes üzenetet hordoz. A rendszeres, mérsékelt intenzitású fizikai aktivitásról kimutatták, hogy véd egyes betegségek ellen, különösen a felső légutakat érintő (pl. megfázás) megbetegedésektől, ugyanakkor a túl sok testmozgás ellenkező hatást válthat ki, és csökkenti az immunitást.

        Csontritkulásos betegek gyógytornája

        A csontritkulás kezelésének egyik alappillére a testmozgás. A megfelelő típusú torna ugyanis elősegíti a csontok, a vázizmok erősödését. A mozgás során javul a szervezet vérellátása is, így a csontok optimális felépítéséhez szükséges ásványi anyagok is könnyebben beépülnek. A következő gyakorlatokat azoknak ajánljuk, akiknek csontritkulás betegségük már előrehaladott állapotban van.

        Metabolikus szindróma - Kezelés és megelőzés

        Kisebb táplálékbevitel és több mozgás: ezzel a metabolikus szindróma összes tünete egyszerre javítható, illetve megszüntethető.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.