• Egészséges karácsonyi menük

        Szerző: medizona.hu

        Az ünnepi, bőséges vacsorák és ebédek szokása semmit sem halványult a korábbi korok szokásaihoz képest. Eszünk, nassolunk és gyarapodunk. Néhány nap alatt akár több kilóval is. Szakértővel beszélgettünk.

        Hirdetés

        „Az ünnepek alatt jut idő arra, hogy kényelmesen, kapkodás nélkül együnk. Ez persze egyáltalán nem baj, de általában a fő tevékenységgé is az evés válik: reggeli után bekapunk két-három szelet bejglit, majd jön a bőséges ebéd és a délutáni nassolás egészen a vacsoráig. Legalább kétszer annyi kalóriát veszünk magunkhoz, mint amennyire szükségünk van" – vázolja fel egy átlagos ünnepnap eseményeit Csácsi Ibolya dietetikus.

        Ennek a kalóriamennyiségnek legalább 40 százaléka zsír, amivel nem csak a zsírszövetet gyarapítjuk, hanem az n-6 zsírsavak – ilyen a növényi olajok nagy része – túlzott fogyasztása miatt megnöveljük a szervezetben kialakuló gyulladásos folyamatok rizikóját is. Emellett nagyon sok sót is elfogyasztunk ilyenkor, viszont a kálium- és a D-vitamin-szükségletünk nincs fedezve. Koleszterinből is általában sikerül megduplázni a javasolt értéket, a cukorbevitelről már ne is beszéljünk.

         

        A teljes cikk a szakértő tanácsaival tartalmi partnerünk, 
        a  portálon olvasható. 
        A teljes cikk olvasásához kattintson ide!

         

        Legutóbb frissült: 2009.12.23 15:27
        • WEBBeteg.hu
      • Cikkajánló

        A tenziós fejfájás

        A tenziós fejfájás

        Dr. Zsuga Judit

        Számos ok lehet felelős a kialakulásáért, azonban két formáját különíthetjük el.

        Ízületi fájdalmak

        Ízületi fájdalmak

        B. M., szakfordító

        A reuma összefoglaló név, gyulladásos és degeneratív folyamatokat foglal magába.

        A szőlő egészségre gyakorolt hatásai

        A szőlő (a gabona mellett) az egyik legősibb kultúrnövényünk. Kezdettől fogva szent és isteni növénynek, életfának tekintették az emberek. A sumér ékírás az élet szót szőlőlevél alakú jellel ábrázolta.

        Vitaminok és ásványi anyagok - Miért fontosak?

        Minden életkorban fontos egészségesen étkezni, és a szervezet vitamin- és ásványianyagigényét kielégíteni.

        Mennyit tud a vitaminhiány tüneteiről? Tudásteszt

        Hiánybetegségek akkor alakulhatnak ki, ha a szervezet kevesebb vitaminhoz, nyomelemhez jut, mint amennyire szüksége van. Egészséges életmód mellett ennek veszélye csekély, ám mai rohanó és stresszes világunkban bárkivel előfordulhat, hogy túlhajszolja magát, kimerül, és szervezete tartalékai nem elegendőek a vitaminigény fedezésére. Ön tudja, milyen tünetekkel járnak a hiánybetegségek?

        Halételek - Miért értékes elemei az étrendnek?

        Hazánkban valamikor nagy hagyománya és kultúrája volt a halfogyasztásnak, napjainkban azonban ez sajnos már nem mondható el. Az európai átlagtól messzemenően elmaradó halmennyiség az egészségi állapotunkat is befolyásolja, és hozzájárul a szív- és érrendszeri betegségek kockázatának növekedéséhez.

        Szoptató anyák kiegyensúlyozott táplálkozása

        Az anyatej a csecsemő legideálisabb tápláléka, amely a fejlődésükhöz szükséges anyagokat a legmegfelelőbb mennyiségben, összetételben és legkönnyebben emészthető formában tartalmazza.

        Mennyi káliumra van szükségünk, és miért?

        A kálium olyan ásványi anyag, amely segíti a sejtek megfelelő működését. Elengedhetetlenül fontos az idegek, az izmok és a szív megfelelő működése szempontjából.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.