Hirdetés
      • Etesse a lelkét is! - Őszi táplálkozási tanácsok

        Szerző: WEBBeteg

        A hangulattalan, ködös, nyálkás, hideg, depresszív késő őszi időjárásban sem feledkezhetünk meg a helyes táplálkozásról. Jó hír, hogy bizonyos élelmiszerekkel a hangulatunkon is javíthatunk. Ne feledjük: kevés édesség, több szénhidrát!

        Csak semmi nassolás!

         A triptofán


        A triptofán egy esszenciális aminosav, melyet az agy egy szükséges idegközvetítő, a szerotonin termeléséhez használ, amely sejtek közötti idegimpulzusokat közvetít, valamint a normális alvást szabályozza.A triptofán segít a depresszió és az álmatlanság elleni harcban és a kedélyállapot stabilizálásában.

        Ne egyen édességet! Testének ugyan szénhidrátra, cukorra és energiára van szüksége ahhoz, hogy idegei megfelelően működjenek - ha csökken a vércukorszint, a hangulat is negatív irányba változik, fáradtabbnak érzi magát. Az édességek azonban csak rövid időre nyújtanak segítséget, fogyasztásukat követően még mélyebbre esik a vércukorszint.

        Ha frusztrált, hagyja a csokoládét és menjen ki a napra sétálni! Ugyan a csokoládé lelki vigasz lehet, nemcsak a hangulata, a súlya is emelkedhet. A napsugarak felfrissítik az agyi anyagcserét, boldogságérzést okoznak felesleges kalóriák nélkül és ingyen.

        Hirdetés

        Szénhidrát, gyümölcsök

        A több szénhidrát és a kevesebb fehérje gondoskodik a kiegyensúlyozott hangulatról – egészítse ki a tejtermékeket szénhidráttal, melyeket a szervezet lassabban használ fel: fogyasszon teljes kiőrlésű termékeket, hüvelyeseket, gyümölcsöt és zöldségeket; így lassabban esik le a vércukorszintje.

        Ezek a cikkek is érdekelhetik Önt

        Étkezzen rendszeresen és két étkezés között ne éhezzen, különben vércukorszintje leesik és rosszkedvű lesz. Az étkezések között nagyon jó "nasik" a különböző zöldségek és gyümölcsök.

        Különösen télen véd a szénhidrát a rosszkedv és depresszív hangulat ellen. A szénhidrát serkenti a triptofán (lásd fentebb) képződését az agyban, ami a hangulatfokozó szerotonint állítja elő – amit a kevésbé napfényes napokon szervezetünk igényel. Egyen ilyenkor kenyeret, tésztát vagy burgonyát.

        Az omega-3 zsírsav javítja a hangulatot. Ez a zsírsav leginkább a következő, zsírosabb halakban található meg: hering, makréla, lazac, de a repce-, szója-, len-, és mogyoróolajban is megtalálható.

        A salátákat egye a fentebb a már említett olajakkal és fogyasszon halat hetente legalább egyszer. Télen a teljes kiőrlésű gabonatermékek, a hüvelyesek, a krumpli és a tejtermékek különösen jó hangulatfokozók.

        (WEBBeteg - Lektorálta: Dr. Jóna Angelika, gyermekorvos)

        Legutóbb frissült: 2008.11.21 16:00
        • WEBBeteg.hu
      • Cikkajánló

        A béldivetrikulumok

        A béldivetrikulumok

        BOE - Kulcsár Flóra

        A betegség bélfal kiboltosulását jelenti, a vastagbélben a legjellemzőbb.

        Küzdje le az aftát!

        Küzdje le az aftát!

        WEBBeteg

        A fájdalmas gyulladással az emberek többsége találkozik életében. Mit tehet? (x)

        Egyre többen eszik, jól teszik? A zab szervezetre gyakorolt hatása

        A zab és a zabkása több országban rendkívül elterjedt, például az Egyesült Államokban az emberek jelentős része rendszeresen fogyasztja, elsősorban reggelire. Hazánk étkezési szokásait figyelembe véve érdemes lenne növelni az étrendben betöltött súlyát, mivel rendkívül egészséges, és rendszeres fogyasztása számos hosszú távú előnnyel jár. Ezeket tekintjük át a következőkben.

        Miért fontos reggelizni?

        Egészségünk megőrzése érdekében elengedhetetlen a rendszeres, életkorunknak megfelelő testmozgás, valamint a káros szenvedélyektől mentes életmód és a helyesen összeállított étrend.

        Mit együnk, hogy megőrizzük bélflóránk egészségét?

        A normál bélflóra jelentős szerepet tölt be immunrendszerünk működésében. Ahhoz, hogy ez a rendszer optimális szinten működjön, elengedhetetlen egészségének megőrzése. Mit tehet annak érdekében, hogy bélflórája és immunrendszere is tökéletesen működjön?

        Ön tudta a C-vitaminról?

        A C-vitamin, más néven aszkorbinsav sokrétű védőszerepet tölt be az emberi szervezetben. Testünk nem képes saját maga előállítani, így a C-vitamint az azt tartalmazó élelmiszerek fogyasztásával juttatjuk szervezetünkbe.

        Chiamag - Érdemes fogyasztani?

        A chiamagról sokat hallani mostanában, szuper élelmiszerként (superfood) emlegetik, de vajon mivel érdemelte ki ezt a címet, milyen tápanyagokat tartalmaz, és tényleg értékes eleme lehet étrendünknek? A 2018-ban az ország cukormentes tortájának választott Három kívánság is tartalmazza ezt az összetevőt.

        Dr. Forgács Attila: Az emberi faj hajlama és őstudattalan túlélési technikája a túlevés

        Jól tudjuk, hogy sajnos nem minden étel egészséges, amit a reklámokban látunk, de a fejlődés is kezdetét vette a helyes táplálkozás irányába. Dr. Forgács Attila, gasztropszichológussal az eddigi életútjáról, valamint az evéssel kapcsolatos pszichés mozgatórugóinkról beszélgettünk.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.