• Fuss, hogy lassabban öregedj!

        Szerző: Független Hírügynökség

        A futás lassítja az öregedési folyamatot - állapította meg egy 20 éven át végzett amerikai tanulmány. Az adatok szerint azoknak az 50 év felettieknek, akik évek óra rendszeresen kocognak, 50 százalékkal nőtt az aktív élettartamuk, kevesebb betegségben szenvedtek és csökkent a korai halálozási kockázatuk.

        A Stanford egyetem orvosi karán végzett kutatás 538 olyan 50 év feletti személyt vizsgált, aki 1984 óta hetente többször kocog. Az adataikat összevetették nem kocogókéival.

        Az életkor előrehaladtával az egészségi állapotban egyre nőtt a különbség a kocogók és a nem kocogók között. Még a 90-es éveikben járóknál is megvolt ez a különbség, ami meglepte a kutatókat.

        Hirdetés

        Ezek a cikkek is érdekelhetik Önt

        A kutatásvezető, James Fries 69 éves nyugdíjas professzor, maga is nagy futó azzal magyarázza a kocogók vártnál jobb egészségi állapotát, hogy aki fut, annak kevesebb a zsírszövete, és általában egészségesebbek a szokásai.

        A halálozási adatokban is drámai volt a különbség a kocogók és a nem kocogók között. A tanulmány elkezdése után 19 évvel a nem futók 34 százaléka halt meg, míg a kocogóknak csak 15 százaléka.

        (FH)

        Legutóbb frissült: 2008.08.12 20:49
        • WEBBeteg.hu
      • Cikkajánló

        Diabétesz gyermekeknél

        Diabétesz gyermekeknél

        Dr. Horváth Balázs

        Gyermekkorban többnyire az 1-es típus alakul ki, de a 2-es is egyre gyakoribb.

        Ízületi fájdalmak

        Ízületi fájdalmak

        B. M., szakfordító

        A reuma összefoglaló név, gyulladásos és degeneratív folyamatokat foglal magába.

        Térdfájdalom: Hogyan előzheti meg a gyakori panaszt?

        A térdízületek egészséges működése elengedhetetlen feltétele a járásnak, a futásnak, a láb nyújtásának, hajlításának, ám sokszor a térdfájás forrását is itt kell keresnünk, hiszen rendkívüli igénybevételnek kitett ízületről van szó, amelyen kopásos elváltozások jöhetnek létre, és számos módon megsérülhet.

        Megtudtuk, miért futnak a nők

        A futás népszerűsége évek óta töretlenül növekszik Magyarországon. Mára sokak számára természetes, hogy a nők szeretnek sportosan és egészségesen élni, számukra a mozgás örömet és pozitív élményeket jelentő hétköznapi tevékenység. A Budapest Sportiroda és a 21 Nő az egészségügyért alapítvány országos kutatása első alkalommal mérte fel azt, hogy miért futnak a nők.

        Kezdő futók 10 leggyakoribb hibája

        A futás nemcsak az állóképességet javítja és segít az ideális testsúly elérésében, de fiatalon is tart. Kerüljük el a leggyakoribb hibákat a felhőtlen örömért!

        Futás - Edzés hideg időben

        A csípősebb őszi reggelektől egészen a tavasz közepéig néha szenvedés a kinti - amúgy csodálatos élményeket kínáló - testedzés. Ha valami, hát egy intervall edzés megoldható sállal a száj előtt, fülvédővel és kapucnival: amikor a torokfájdalom elkezdődne, futásból érdemes gyaloglásra váltani, hogy a szapora légzés lassuljon, az edzést megkeserítő fájdalom elmúljon. Aztán ismét mehet a futás!

        Kilenc tipp ahhoz, hogy miképpen égethet több zsírt futás közben!

        Rendszeresen jár futni, ennek ellenére nem sikerült még lefogynia? A futással való fogyás titka nem a hosszabb táv vagy a gyorsabb tempó, hiszen a ritkább és kevésbé erőteljes futás jelentősebb fogyást eredményezhet! A kulcs az okosabb hozzáállás! Cikkünkben Eric Orton ultramaratonsita zsírégető tippjeit olvashatják.

        Állóképesség szükséges az igazán jó szexuális élethez

        A rendszeres edzés hatására emelkedik a paraszimpatikus tónus, amely jó hatással van az erekcióra és a hölgyek izgalmi állapotára is.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.