• A magyarok tizenöt százaléka sportol rendszeresen

        Szerző: MTI

        A magyaroknak 15 százaléka sportol rendszeresen az európai uniós közvélemény-kutató intézet, az Eurobarometer csütörtökön bemutatott felmérése szerint.

        Ezek a cikkek is érdekelhetik Önt

        A legtöbben Írországban sportolnak rendszeresen, de ott is csak a lakosság 16 százaléka. Magyarországhoz hasonló mértékben végeznek valamilyen testedzést Spanyolországban, Szlovéniában, Litvániában, és Svédországban. A sereghajtók Ausztria, Csehország, Lengyelország és Málta (5 százalék), Olaszország (3 százalék) és Bulgária (2 százalék).

        A felmérésből kiderült, hogy az európaiak 42 százaléka egyáltalán nem sportol - ez három százalékos növekedést jelent a 2009-es felméréshez képest -, 41 százalékuk viszont hetente legalább egyszer végez valamilyen sporttevékenységet.

        Hirdetés

        A sportolás fő okai között a legtöbben - a megkérdezettek 62 százaléka - az egészség megőrzését jelölték meg. Fontos szempont továbbá a fittség (40 százalék) és a kikapcsolódás (36 százalék).

        A közvélemény-kutatás eredménye szerint riasztóan magas a testi inaktivitás aránya az Európai Unióban. Az emberek 11 százaléka legalább 8,5 órát tölt ülve - munka közben, barátokkal, a televízió vagy számítógép előtt - egy átlagos napon.

        (MTI)

        Legutóbb frissült: 2014.03.28 22:05
        • WEBBeteg.hu
      • Cikkajánló

        Mellhártyagyulladás

        Mellhártyagyulladás

        Dr. Brugós László

        A betegség tünetei a fájdalmon és nehézlégzésen kívül lehet a láz.

        Ízületi fájdalmak

        Ízületi fájdalmak

        B. M., szakfordító

        A reuma összefoglaló név, gyulladásos és degeneratív folyamatokat foglal magába.

        Miért sérülünk le, ha nem nyújtunk?

        A nyújtás fontosságát senki sem vitatja, mégse csinálja mindenki. Valljuk be őszintén, egy fárasztó edzés után csábító, hogy inkább egyből zuhanyozni menjünk, mintsem elkezdjünk nyújtani, esetleg hengerezni, pedig számos problémát megelőzhetnénk azzal, ha szánnánk erre időt.

        Térdfájdalom: Hogyan előzheti meg a gyakori panaszt?

        A térdízületek egészséges működése elengedhetetlen feltétele a járásnak, a futásnak, a láb nyújtásának, hajlításának, ám sokszor a térdfájás forrását is itt kell keresnünk, hiszen rendkívüli igénybevételnek kitett ízületről van szó, amelyen kopásos elváltozások jöhetnek létre, és számos módon megsérülhet.

        Létezik-e ideális edzésprogram?

        A mozgás lételemünk. Elengedhetetlenül szükséges az idegrendszer egyensúlyának fenntartásához, a testkép, a személyiség kialakulásához.

        Tartós fáradtság: ne halogassuk az orvosi kezelést!

        A krónikus fáradtságot gyakran mi okozzuk az életmódunkkal, de van, amikor ez az állapot betegséget jelez. Ha az alábbi tanácsokat megfogadva három hónap után sem érezzük magunkat frissebbnek, akkor érdemes utánajárni, mi okozza a tartós energiahiányt a szervezetben.

        Pollenallergiásan szabad sportolni?

        A pollenszezon megnehezíti a szabadban sportolni vágyó pollenallergiások dolgát. Gyakran felmerül a kérdés, vajon szabad-e a szabadban sportolni pollenallergiásként?

        Problémás testtájak edzése nőknél

        A problémás testrészeket valóban lehet edzeni? Sok nő testének csak bizonyos izomcsoportjait edzi, hogy az olyan problémás területeket, mint a has, a lábak vagy a fenék feszesítse. Ez azonban nem hozza meg a kívánt eredményt. Sokkal hatékonyabb az energiafelhasználás fokozása, ami ez egész izomtömegre és testzsírszázalékra, ezeken keresztül pedig az alakra is hatással van.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.