• Alvás világnapja előtt - Kitüntetik a magyar alvásgyógyítókat

        Szerző: World Sleep Day Programiroda

        Március közepén lesz az Alvás Világnapja, amelyet Magyarországon a World Association of Sleep Medicine védnökségével a Budapesti Alvásközpont (Benyovszky Orvosi Központ) szervez. A fejlett országokban a lakosság mintegy harminc százalékát érinthetik különböző alvásbetegségek, Magyarországon a helyzet ennél is rosszabb.

        Az egészséges, pihentető alvás záloga


        Amikor az alvás szót halljuk, legtöbbünk pihentető, nyugodt éjszakai pihenésre gondol, mely testi-lelki regenerációnkat szolgálja. Sokan vannak azonban, akik valamilyen ok miatt, konkrét betegség hiányában sem képesek az éjszakát nyugodt, kellemes alvással tölteni. Az egészséges, pihentető alvás záloga>>

        Magyarországon ötödik évben kerül sor  a World Association of Sleep Medicine (WASM) nemzetközi eseményére, a World Sleep Day 2014. központi rendezvényére.

        Az idei WSD jelentőségét erősíti, hogy az alvásorvosok világszövetsége a magyarországi alváskultúra erősítésért végzett példamutató munkáért  Distinguished Activity Award elismerésben részesítette a hazai tevékenységeket végzőket.

        Az idei központi rendezvényen  meghatározó téma lesz az egészséges alvás feltételei, az alvásgyógyítás lehetőségei és módszerei, valamint az Alvásbarát Szálloda díj átadása.

        Hirdetés

        Szócska Miklós államtitkár  köszöntőjét követően a téma kitűnő szakértői, orvosok, gyógyítók, alvásszakemberek hívják fel a figyelmet az alvás fontosságára, a pihentető alvás feltételeire. A legfontosabb feladat a gyógyítás mellett a megelőzés. A stressz, a túlzott munkaterhelés, az egészségtelen életmód  következménye nemcsak a várható életkor rövidülése, hanem számos betegség, és – mint erre egyre több a  szomorú példa - tragikus közlekedési balesetek előidézője is lehet.

        A World Sleep Day – Alvás Világnapja magyarországi megnyitójára március 11-én, 10 órakor, a Symbol Budapest különtermében kerül sor.

        Alvászavarok


        Az alvás alapvető létszükséges a szervezet - így az idegrendszer - számára a regenerálódásához, szerepe mind mennyiségi, mind minőségi szempontból igen meghatározó. Elengedhetetlen a megfelelő szellemi és fizikai tevékenység végzéséhez. Az alvászavar és típusai>>

        Mindannyian tudjuk, hogy a pihentető alvás elengedhetetlen feltétele az egészségnek. Ám egy most közzétett felmérés szerint a 10 év alatti gyermekek több mint fele alvászavarral küzd vagy küzdött. Gyermekkori alvászavarok - Mi állhat mögötte?>>

        Az alvászavar terápiában korábban a régi klasszikus gyógyszereket, a barbiturát-vegyületeket mára már szerencsére teljesen kiszorították a korszerűbb benzodiazepinek (BDZ). Az alvászavar kezelése>>

        (World Sleep Day Programiroda)

         

        Módosítva: 2014.02.19 12:05, Megjelenés: 2014.02.19 12:05
      • Cikkajánló

        Ön kire bízná a látását?

        Ön kire bízná a látását?

        Szponzorált tartalom

        Mutatjuk, hogyan is érdemes klinikát választani a látás javításához. (x)

        A férfi intimtorna

        A férfi intimtorna

        Cs. K., fordító

        Bizonyítottan javulást eredményezhet számos kényes problémára.

        Egy az Egészség Program - One Health Commission

        Ki ne tudná, hogy az emberi faj csak egyike a Földön élő számtalan élőlénynek? Az sem vitatható, hogy létünk és fennmaradásunk környezetünk függvénye. Az emberiség története mégis az uralkodásról szól: a népek, civilizációk harcai, a küzdelem a természet erőivel, a környezet gátlástalan átalakítása és kizsákmányolása átmeneti győzelmeket hozhat ugyan, de nagy árat fizetünk érte.

        Élet alvási apnoeval

        Számos esetben az obstruktív, illetve a centrális alvási apnoeval való együttélés szempontjából nagyon fontos, hogy Ön átgondolja saját életvitelét és szükség esetén változtasson azon.

        Mindig fáradt? - A 7 leggyakoribb ok

        Ha sokszor elgondolkozik azon, vajon miért olyan fáradt mindig, nincs egyedül. Felmérések szerint minden öt megkérdezettből kettő érzi magát a hét nagy részében fáradtnak, és minden harmadik ember alváshiánnyal küzd.

        Kényelmes ágy - Kiegyensúlyozott mindennapok

        Az egészséges élet alappillére a kielégítő alvás. Napjainkban egyre inkább hangsúlyos szerepet kap a megfelelő fekvőhely kialakítása. Ha belegondolunk, a napunk 24 órájából optimális esetben 8 órát alvással töltünk, ami az életünk egyharmadát jelenti.

        Az alvászavar és típusai

        Az alvás alapvető létszükséglet a szervezet - így az idegrendszer - számára a regenerálódásához, szerepe mind mennyiségi, mind minőségi szempontból igen meghatározó. Elengedhetetlen a megfelelő szellemi és fizikai tevékenység végzéséhez.

        Alvási apnoe - Miért fontos a szűrés?

        Az alvási apnoet napjainkban súlyos betegségnek tartják, amely a mindennapokra és a párkapcsolatra gyakorolt káros hatása mellett számos szövődményt idézhet elő, illetve megnöveli más betegségek kockázatát.

        Alvásproblémák? - Tippek a nyugodt pihenéshez

        Sokan szenvednek alváshiánytól, de kevesen tudják, hogy a helyes alvási higiéné kialakítása mellett akár gyógyszer nélkül is legyőzheti az alvásproblémákat.

        Hogyan segíthet a babának, hogy átaludja az éjszakát?

        Sok szülő belefáradt már abba, hogy éjszakáról éjszakára órákat van ébren kisbabája sírása miatt. Az alábbi tippekkel segíthet gyermekének átaludni az éjszakát.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA