• Ekcéma és probiotikum - Kutatás

Szerző: orvostkeresek.hu

A megválogatott probiotikus baktériumoknak jelentős megelőző hatása van a magas allergia-kockázattal rendelkező gyerekeknél, ami az első 2 évben fenntarthatónak tűnik.

Az allergia megelőzésének egyik eszköze lehet, ha sikerül meghatározni a probiotikus baktériumok pontos hatását a bélrendszer mikroorganizmusaira.

A bélflóra számokban

• gyomor: kevesebb mint 103/ml,
        • vékonybél: jejunum 103-104/ml, ileum 105-106/ml (bacteroides, bifidobacteroides, fusobact., clostridiumok)
        • vastagbél: 1011-1012/ml (eddigiek+ enterococcus, peptococcus, enterobacteriaceae)

Az utrechti egyetemen folyó kutatások célja az volt, hogy tanulmányozzák az egyes probiotikus baktériumok preventív hatását a magzatkorban lévő és a már megszületett, magas allergia-kockázattal rendelkező gyermekeknél.

Egy duplavak, véletlenszerű, és placebo-kontrollált vizsgálatsorozat kapcsán in-vitro kísérletekben kiválasztott probiotikus baktérium-mixtúrát adtak (Bifidobacterium bifidum, Bifidobacterium lactis, Lactococcus lactis) a magas rizikócsoportba tartozó magzatokkal terhes nőknek.

Rizikócsoport - A családban halmozódó allergiás megbetegedések

Probiotikumok

Probiotikumnak nevezzük azokat a baktériumok, gombákat, melyek szájon keresztül bejutva, élve elérik a vastagbelet, majd ott megtapadva (colonisatio) a gazdaszervezet számára hasznos funkciót töltenek be. Másként megfogalmazva olyan élő microbialis táplálék-kiegészítők, melyek a bélflóra egyensúlyának pozitív irányú megváltoztatásával a szervezet állapotát javítják. Probiotikumokról részletesen>>

Magas rizikócsoportnak a családban halmozódó allergiás betegségeket tekintették. A babák a megszületésük után még 12 hónapig kapták ezt a kiegészítést.

Eredményképpen a szülők beszámolóiból kiderült, hogy az első 3 hónap során jóval kevesebb ekcémás megbetegedés történt a kezelt, mint a placebót kapott csoportnál. A szülők által jelzett ekcéma összesített előfordulása egy- és kétéves korban is alacsonyabb volt a probiotikumokat fogyasztó gyerekeknél.

Összefoglalva elmondható, hogy a megválogatott probiotikus baktériumoknak jelentős megelőző hatása van a magas allergia-kockázattal rendelkező gyerekeknél, ami az első 2 évben fenntarthatónak tűnik.

És mint előzetes tanulmányokból kiderül, az első három hónap során megszerzett védelem megalapozza az egész életre szóló preventív hatást.

(Forrás: Allergy, European Journal of Allergy and Clinical Immunology www.allergiakozpont.hu)

Legutóbb frissült: 2011.04.12 23:23

Prosztatagyulladás

BOE - Kulcsár Flóra

Már az első tünetek jelentkezésekor ajánlott felkeresni egy szakorvost.

Ízületi fájdalmak

B. M., szakfordító

A reuma összefoglaló név, gyulladásos és degeneratív folyamatokat foglal magába.

B9-vitamin (Inozitol) - Miért fontos?

A B9-vitamin szervezetünkben a zsíranyagcsere, a vesék, a máj és a csontvelő normális fejlődéséhez és működéséhez nélkülözhetetlen. Az inozitol a B8-vitaminhoz hasonlóan (azaz a kolinnal együtt) a lecitin alkotóeleme, a B-komplex család tagja, vízoldékony vitamin.

A probiotikumok csökkentik a koleszterinszintet?

A legtöbb ember, akinek magas a koleszterinszintje, általában nem használ koleszterincsökkentő gyógyszert vagy csak legvégső esetben alkalmazza azt, hiszen számos étrendi és életmódbeli változtatással csökkenthető a koleszterinszint.

Tippek iskolakezdéshez - Hogy könnyebb legyen az első nap

Az iskolakezdés mind a gyerekek, mind a szülők számára kihívást jelent. Adunk néhány tanácsot, hogy megkönnyítsük az első napokat.

Napszúrás csecsemőknél, kisgyermekeknél

A napszúrást többnyire közvetlen napsugárzás okozza, ami az agyhártya ingerléséhez vezet. Ez gyakran együtt jár az agy megduzzadásával és az agyi nyomás emelkedésével. Különösen nagy veszélyt jelent a napszúrás a csecsemőkre, főleg akkor, ha a kis fejük vagy nyakuk fedetlenül ki van téve a napsugaraknak.

Hőség és egészségünk

A nagy hőség extrém megterhelést jelent az emberi szervezet számára, amelynek ilyenkor folyamatosan arra kell törekednie, hogy testhőmérsékletünket állandó szinten tartsa. A hőség különösen az idős emberekre és a gyerekekre, de bármely egészséges emberre nézve is igen veszélyes lehet.

Az ekcéma kialakulásának egyik rizikófaktora - Kutatás

Nagyobb az ekcéma kialakulásának kockázata azoknál a gyerekeknél, akik korán kerülnek közösségbe azokhoz képest, akik ezeket az éveket még otthoni környezetben töltik - állapították meg német kutatók.

• Hirdetések