MAGYAROK A VILÁG NYOLCEZRESEIN

Szerző: himalaja

A BLOG LEÍRÁSA

Az expedíciósorozat 2009-es célja a magyarok által még nem mászott MANASLU (8156 m Himalája, Nepál) csúcsa. A beszámolót a csapat orvosa, Dr. Szabó Levente készíti. himalaja.webbeteg.hu

Látogatás: 76679 alkalommal

A blogban írottak nem képezik a WEBBeteg orvosi tartalmának részét, azok igazság-, és valóságtartalmáért portálunk felelősséget nem vállal.

Az utolsó jelentés

2009.05.20.

Erőss Zsolt és Barna Dániel kedden érték el sikeresen a Manaslu 8156 méter magas csúcsát. Az ereszkedésnél Dr. Szabó Levente egy rossz lépésnél kicsúszott és a mélybe zuhant. A két hegymászó másnap találta meg a szerencsétlenül járt társuk holttestét.

Három csúcstámadó hegymászó (Erőss Zsolt, Barna Dániel, Dr. Szabó Levente) május 19-én hajnali 3 órakor hagyta el a négyes előretolt tábort 7300 méterről. Kitűnő időben, szélcsendben, egyenletesen haladtak. A csapatot elöl Erőss Zsolt vezette, majd őt Barna Dániel, és harmadikként Dr. Szabó Levente követte. Délelőtt 9 óra körül Erőss Zsolt jelezte, hogy még egy jó órányira van a Manaslu 8156 méteres csúcsától, melyet 10 óra 10 perckor el is ért. Az őt követő Barna Dániel rádióján elmondta, hogy jól van, kissé fáradt, lassan megy, de kitartóan halad a csúcs fele. Dr. Szabó Levente azt a jelzést adta, hogy minden rendben, ő is lassan halad a csúcs felé. Erőss Zsolt közben átmászott a keveset látogatott, mintegy 8-10 méterrel magasabb "Rocky Summit"-ra, azaz "Sziklás csúcs"-ra, ami a Manaslu igazi csúcsa. Hosszas várakozás után - mivel társait még nem látta az utolsó bukkanónál - dél körül elindult lefele.

Tragédia a Himalája-expedíción

2009.05.20.
Elhunyt Dr. Szabó Levente, az expedíció orvosa

Amint azt Vincze Szabolcs, az expedíció sajtófőnöke a hivatalosan is megerősítette, Dr. Szabó Levente traumatológus, a magyar csapat orvosa, blogunk szerzője a lefelé tartó út közben lezuhant és életét vesztette. Társai később megtalálták holttestét. Szabó Levente idén júniusban lett volna 40 éves.

Az expedíciósorozat idén a Manaslu (8156 méter, Himalája, Nepál) csúcsának meghódítását tűzte ki célul, aminek sikeréről kedden még örömmel számolhattunk be. Ma megdöbbenéssel értesült szerkesztőségünk, hogy Dr. Szabó Levente életét vesztette. A tragédia körülményeiről szerda délután számol be az expedíció sajtófőnöke.

Végre a csúcson!

2009.05.19.
WEBBeteg jelenti: Sikeres csúcstámadás

A ma hajnalban indult csúcstámadási kísérlet sikerrel zárult. Erőss Zsolt nepáli idő szerint 10 órakor elérte a főcsúcsot, a "Rocky Summit"-ot.

Kollár Lajos expedícióvezető szerint Dr. Szabó Levente lemaradt, nem biztos a csúcstámadása sikere, ellenben Barna Dánielnek az lehet, ő már nem sokkal a csúcs alatt tartózkodhat.

Nem adom fel!

2009.05.16.

Hó-iszony

2009.05.14.

A magasság veszélyei

2009.05.06.

Ott hagytam abba, hogy ismét felmegyünk az 1-es (röviden C1) táborba. 05.02-án ezt meg is tettük. Sajnos délutánra az idő elromlott, nagy havazás kezdődött, így másnap lehetetlen volt továbbmennünk, sőt még a lejövetel is kérdéses volt. Végül aztán a nagy hóban néhol csípőig süllyedve leküzdöttük magunkat. Azóta ismét az alaptáborban vagyunk, és sok más csapattal együtt várjuk, azt a kedvező időjárási ablakot, melyben folytathatjuk a csúcs megközelítését. Egyébként délutánonként, esténként a nagy havazásban szinte karácsonyi érzésünk van.
A mostani időjárás előrejelzésünk a következő 2-3 napra kicsit jobb időt jósol. Holnap tehát ismét nekivágunk. Szervezetünk most már alkalmazkodott a C1 tábor csaknem 5800 m-es magasságához, ezt kell tovább "tolnunk" nagyobb magasságra, hogy aztán alkalmassá váljunk a csúcstámadásra (azaz a 8000 m fölötti magasság elviselésére).

A hegymászók három parancsolata

2009.05.05.

Amire legjobban vigyáznunk kell: a hegyibetegség, fagyásos sérülések, hóvakság elkerülése:

Végzetes vállalkozás

2009.05.03.

04.29-én reggel 6-kor el is indultunk, és késő délelőtt felértünk az 5770 m magasan levő 1-es alaptáborba (Camp 1, vagy C1 egyszerűen). Itt kis hólapátolás után felhúztuk a sátrunkat. Az oxigénhiány már igencsak érezhető, szervezetünk még nem alkalmazkodott a magassághoz, ilyenkor minden mozdulatot kétszer is meggondol az ember. Az éjszakát fent töltöttük, hogy szervezetünk szokja a magasságot, majd másnap reggel visszatértünk az alaptáborba.Terv szerint 2 napos pihenő következne, majd visszatérés a C1-be, és egy ott eltöltött éjszaka után a 2-es tábor (C2 -6200 m) kialakítása.

Csütörtökön, 04.30-án viszont beköszöntött egy kis havazás, kissé elromlott az idő. Meglátjuk, hogy pénteken, 05.01-én milyen lesz, és mi várható. Ettől függ, hogy szombaton valóban elindulunk-e terv szerint, vagy még 1-2 napot várnunk kell, míg az időjárás alkalmas lesz.