• Lábdagadás

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Kedves Doktornő / úr, Tavasz óta a bokám és az alsó lábszáram nagyon dagad. Sajnos előfordul, hogy már reggelre sem lohad le a püffedtség, és feszítő érzést érzek a lábfejekben és a bokákban. A körzeti orvos naplóvezetést javasolt, de én tavasz óta figyelem magam: a hétvégi pihenés után némileg csökken, de igazából sosem szűnik a dagadás. Állandó ülőmunkát végzek és szabadidőmben is kevés fizikai tevékenységet végzek. (minimális torna, házimunka, vásárlás, stb.) Megjegyzem asztma elleni gyógyszereket szedek, de ezeket csak szeptember óta: Symbicort, Nasonex. Túlsúlyom is van, de ez már évek óta. Mi lehet a probléma ? Köszönettel, Zita

        WEBBeteg szakértő válasza a lábdagadás témában

        Tisztelt Kérdező!

        Úgy gondolom, ún. essentialis lymphoedemája van, ami azt jelenti, hogy gyengébbek a nyirokerek, és mostanra dekompenzálódtak, érték el azt az állapotot, hogy nem tudják visszaszállítani a nyirkot a vénás rendszerbe. Sajnos ez a vénás rendszer zavarával is szokott társulni. Azt tanácsolom, próbáljon meg fogyni, de ami a legjobban segít a kézi és gépi nyirokmasszázs kezelés, és utána a kompressziós pólya viselése.

         Dr. Bodnár Edina

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg Szakértő
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2008-10-19 23:09:14; Megválaszolva: 2011. augusztus 10., 19:20

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        65 éves édesanyámat tavaly november végén operálták. Térdprotézisét kellett eltávolítani MRSA fertőzés miatt. Antibiotikumos (vankomicin, gentamicin) mozgó spacert ültettek be, valamint emelt dózisú ciprofloxacint kap (2x750 mg). 4 hétig...
        Kedves Doktornő. Kérem segítsen mert össze-vissza küldözgetnek és senki sem tud megnyugtató választ adni! Diagnózisom: CVI.Varicositas extr.Inf.I.u.és 2.5mg nebivololt szedek magas/110-120/pulzusomra amely készítmény a...
        Tisztelt Doktornő/ Doktorúr! Mióta aranyér párnát használok munkahelyemen ( kb 2 hete) egyre inkább kevesebb időt tudtam ülve tölteni és most már párna nélkül sem tudok ülni, mert úgy érzem fegyülnek az erek normális keringés...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Tegnap kezdődött egy fura fájdalom a lábamban a combom hátulján a hajlat fölötti rész inkább bal oldalán, megis van ott dagadva egy ér talán vagy nem tudom mi, lehet csak simán a lábam. Amikor ez létrejött akkor egy...
        Kedves Doktor nő/úr! Fiatal korom ellenére a vádlimon és a combomon nagyon sok az elpattant hajszálér. Esztétikailag nem a legszebb, de ami inkább jobban zavar az az, hogy a végtagjaim mindig jég hidegek. Van amikor el lilul/kékül a lábfejem...
        Tisztelt Doktornő! Decemberben szapora szívverés és lábdagadás panasszal mentem kardiológushoz.Készült EKG és szívultrahang is.Kaptam gyógyszereket amiket azóta is szedek,de a boka,-és lábdagadásom nem szűnik.Mind a kettő lábam és a...
        Üdvözlöm Önt!Problémám a következő Férjemnek több mint tíz éve mélyvénás trombózisa volt.Azóta szedi a syncumart. Sokszor vérzik az orra, erős izületi fájdalmai vannak, napokig fáradt és levert. Mivel gépkocsivezetőként dolgozik ezek...
        Kedves Dr nő! Pár hónapja vettem észre öcsém lábain,hogy a boka és sípcsont tájékon,vöröses barnás pöttyök jelentek meg egyre több és sűrűbben!Arra gondolok,hogy vas rakódik ki (mint nálam,mélyvénás thrombózisom volt),de viszont nem...
        Tisztelt Válaszoló! Télen kaptam el egy vírusos gyomor-bélhurut fertőzést, ami belső aranyerességet okozott, kis is tapintottam, egy kis csomót a végbélnyílásnyál, azt mondták visszahúzodik magától, háziorovos nem küldött tovább...
        Tisztelt Doktornő! 37 éves, 73 kg és 160 cm magas nő vagyok. Kondícióm nem túl jó, ülőmunkát végzek. Egyáltalán nem sportolok, néha sétálni szoktam. Pár nappal ezelőtt intenzívebb testmozgást végeztem (ellpszis tréner), bár csak...