• Húgyúti fertőzés, Eneterococcus

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Egy eléggé komplex problémával fordulok Önhöz. A párom (30 éves férfi) húgyúti problémákkal küzd hónapok óta. Eneterococcust mutattak ki a húgycsövében (bár az ondóban nem). Panaszai: a makkon néha pirosas foltok, vizelési zavarok: gyakori vizelési inger, csípő érzés változó intenzitással. A prosztatáját rendben találták. Többszöri sikertelen antibiotikum kúra után jelenlegi orvosa 6 hetes Sumetrolim kúrát írt elő. Kb. 20 szem után a tünetei enyhülni látszanak, de attól tartunk, az immunrendszere kezd gyengülni a sok gyógyszer és talán a stressz hatására (jelentős lelki-magánéleti válságot élünk át sajnos jelenleg). Pár napja szájpenészt találtak nála, erre kapott Borax ecsetelőt, ill. Corsodilt, de azóta a felső ajkán pici, halvány, világos pöttyök is megjelentek. Ez is szájpenész? Ezenkívül az állán mindkét oldalt pici pattanásszerű kiütések, ill. a nyakán is hasonló piros pöttyök jelentek meg. Ez mit jelent? Az antibiotikumok hatása? És ha igen, akkor mindezek miatt abba kell hagynia a kezelést? Esetleg elég ha csak erősítjük az immunrendszerét? Tartunk a gyógyszer mellékhatásaitól, ugyanakkor abbahagyása esetén a visszatérő vizelési panaszoktól is. A kúra elején 2-3 napos szünet tartott a Sumetrolim szedésében – vélt vagy való mellékhatások miatt - ettől rezisztenssé válhattak a baktériumok? Tanácstalanok vagyunk, nincs egységes álláspont azon orvosok között sem, akiktől eddig segítséget kértünk (urológusok, bőrgyógyász) Segítségét előre is köszönöm, bármilyen jó tanácsot örömmel fogadok.

        WEBBeteg szakértő válasza a urológiai fertőzés témában

        Uhh... Tehát: az alapprobléma kezelése -tekintettel a visszatérő /nem kikezelt alsó húgyúti fertőzés gyógyításához hozzátartozik sajnos a hosszútávú AB szedés is, az emellett alkalmazott többi kezeléssel együtt (elég komplex dolog). Ez hosszú távon nem tesz jót, több ponton sem, az emberi szervezetnek. Ezeket tüneteket -az adott mellékhatásokra gondolva, csökkenteni lehet, de az arra hajlamosaknál teljesen megszüntetni nagyon nehéz. Mivel nem csak a kóros baktériumokat írtja, de az ember saját baktérium flórájába is belepiszkál az antibiotikum, mérlegelni kell, mi a cél, és mi ennek az ára. Ennek átbeszélésére itt a hely elég szűkös, ezért kell a kezeléskor átbeszélni ezen dolgokat a kezelőorvosával. Érdemes az illető párját is megvizsgálni, csak a biztonság kedvéért (ping-pong effekt miatt). Léteznek immunerősítők, a szervezet saját, nem patogén, "jó bacijait" tartalmazó készítmények, esetleg ezek is segíthetnek. Egy AB ha már elkezdek szedni, kieső napok nélkül, végig be kell szedni, mert egyrészt így hatásos, másrészt valóban, rezisztencia kialakulására adhat lehetőséget. Ezt az Önök esetében meg lehet vizsgálni, egy rezisztencia vizsgálattal.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség

        Kérdés: 2011. augusztus 28., 17:01; Megválaszolva: 2011. augusztus 30., 17:33

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Jó napot kívánok! Egy olyan panasszal fordulok Önhöz/Önökhöz ami már régóta aggaszt, hogy mitől lehet! A panaszaim: éjszakai magömléskor a magömlés végén égő érzés a herezacskó és a végbélnyílás között Van amikor 1-2 havonta...
        Jó napot kívánok. A problémám hogy nehéz fizikai munkát végzek Németországban. Nehéz vasakat cipelünk ki egy meleg gyárból egy külső területre, ahol hideg van. Elkezdett fájni a lágyékom eléggé kellemetlenul. De leginkabb mint ha a...
        Tisztelt Doktor Úr! Áprilisban daganat miatt eltávolították a jobb vesémet. Az azóta eltelt öt hónapban a laborértékeim kis mértékben már javultak, az eGFR-EPI értékem 52 ml/percről 56 ml/perc-re javult,a vérképemben nincs pluszos, vagy...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő, az lenne a problémám hogy az egyik herém akkora mint egy cseresznye a másik viszont akkora mint egy golflabda. Normális ez a külömbség? Semmi tünetet nem érzek viszont eddig nem foglalkoztam vele de szerintem most változott...
        A bal oldali herémben puha tapintású csomót (mintha inak lennének összegabalyodva) érzékeltem. 2 éve műtöttek sérvvel (ágyék) akkor a műtét után nem éreztem semmit. Most az elmúlt 1 évbe éreztem! Ön szerint mi lehet a probléma?
        Jó napot! Nekem időközönként fájni szokott a bal herém nyilal bele. Emiatt az aktust sem bírom sokáig néha mikor ez van és nem olyan erős az erekció sem. Köze lehet a kettőnek egymáshoz vagy csak rossz meglátás? Mivel lehetne ezt...
        Tisztelt Doktornő. Azzal a problémával fordulok Önhöz, hogy pár nap óta a himvesszőm merev állapotban fáj. Olyan mintha a húgycső fájna belül. Ez a fájás csak merev állapotban tapasztalható. Ernyedten csak akkor, ha a makkot megfogva...
        Tisztelt Doktor Úr! Páromnak évek óta szemölcsök vannak a nemi szervén, kb 15-20éve szedtek is le neki, de azóta is elő-elő jön 1-1. Vett ACETOCAUSTIN-t, amit szokott időnként használni 1-2hétig (olyankor addig nem vagyunk együtt, azt mondja...
        Tisztelt Doktor Úr! 20 éves fiú vagyok, és az a problémám, hogy vörös a húgycsőnyílásom, és egy picit úgy néz ki, mintha a húgycső belseje kilógna a makkon kívülre. Kicsit olyan, mint két ajak. Ezen kívül nincsen semmi tünet, nem...
        Kedves Dr. Papos István! Körülbelül egy hónapja enyhe égető érzést érzek a péniszemen, hol hosszabb hol rövidebb ideig. Eddig nem foglalkoztam vele, mivel ténylegesen nagyon minimálisan ég. A napokban arra lettem figyelmes mintha ezek az apró...