• Abortusz után

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Január 5-én estem át életemben először (és remélem utoljára) abortuszon. Még előtte próbáltam magamban "lerendezni", lélekben elválni a babától. Utána se felejtettem el nyilván, de elég jól viseltem a dolgot, úgy érzem megfelelőlen és egész nyugodtan tudtam kezelni ezt a megpróbáltatást. Nem is érzek depressziót, viszont a szexuális életemben érzek változást azóta. Nem tudom köze van-e ehhez a dologhoz, erre lennék kíváncsi. Ugyanaz a párom, ugyanúgy vágyom rá ahogy a műtét előtt, szeretem, de egyszerűen nem tudok elélvezni. Élvezem a szexet, de "nem látom a végét". Ezzel eddig soha nem volt problémám. Nem érzem h bármi más változott volna lelkiekben, de ezt nem értem. Lehet-e az abortusz következménye? Van-e erre példa? Ha igen, akkor ez idővel "elmúlik"-e? Vagy hogyan tudnék ezen segíteni? Válaszát előre is nagyon köszönöm!

        Dr. Csuth Ágnes válasza a abortusz témában

        Kedves Hölgyem! Abortusz után azt szokták javasolni, hogy a nő 5-6 hétig ne éljen nemi életet, egyrészt a testi-lelki regenerációhoz kell minimum ennyi idő, ráadásul a fertőzésveszély is nagy. Gondoljon csak bele, ott a méhében egy friss seb! Az orgazmuskészség csökkenése véleményem szerint egyértelműen pszichés, hiszen még most történt ez az egész! Hagyjon időt a gyászra, pihenjen sokat, meglátja, minden rendben lesz!

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Csuth Ágnes
        családorvos

        Dr. Csuth Ágnes

        Kérdés: 2011. január 20., 04:04; Megválaszolva: 2011. január 20., 14:14

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktor Úr! Az orvosom 30an jön meg a szabadsagról de az hosszu idő nekem. Kérdesem, a poitív terhességi eredményt a teszten produkálhatja e a sárgatest ciszta? Menstruacióm kimaradt, szép pozitív teszt, tervezett baba. Válaszát...
        Tisztelt Doktor Úr ! 30 hetes terhes vagyok.A Terhesség előtt IR és PCOS el kezeltek. Pajzsmirigyre csak jódot kellett szednem egy darabig de ez volt már 3 éve utána nem kellett gyógyszer. Terhesség előtt Metfromin és bromocriptin de ezeket már...
        Par napja pozitivat teszteltem, a belgyogyaszaton a gyomorbetegsegem(laktuloz tesztem tul magas volt) miatt Normix-ot kaptam. Beszedhetem ezt varandosag alatt?
        Tisztelt Szakértő. 21 hetes terhesen az UH vizsgálaton vesetágulatot állapítottak meg a magzatnál. Egyik oldalon 12 mm-es, másik oldalon 7 mm-es. Milyen veszélyeket takar mindez, mire lehet számítani? Más rendellenésseget nem találtak, de ez...
        Tisztelt Doktor úr! 7 hetes lombikos vagyok. Az embrió él és szépen növekszik. A vizsgáló orvos viszont nem lát szikhólyagot. Ez lehetseges?
        Már egy éve szedem a Symicia nevű fogamzásgátlót, eddig nem volt semmi probléma.Mindig pontosan vettem be, nem hagytam ki egyet sem. A mostani levélnél az első héten egy tablettát késve vettem be (12óránál kevesebb idő telt el). Ezek után...
        Üdv! 24hetes terhes vagyok, a 20 hetes genetikai UH-n a kislányom egyik veséjében 4mm-es vesetágulatot láttak, majd most voltam a magánorvosomnál (akinek nyilván nem olyan nagyon pontos a gépe) és ő a leghosszabb pontok közti távolságot kb...
        Jó napot! Olyan gondom van,hogy 6 hetes terhes vagyok,hétfőn voltam orvosnál azt mondta van egy kis hüvelygyulladásom és írunk rá ki valamit de végül annyira beszélgettünk,hogy elfelejtettük a receptet.Két hét múlva megyek újra de addig sem...
        Tisztelt doktor ur/no! 7hetes terhes vagyok Es kb 1 hete vereztem,gorcsoltem. Az orvos azt mondta hogy fenyegeto veteles. Azutan 2nappal elkezdtem barnazni utanna abba maradt de gorcsok folyamatosan vannak. Ma ujra barnazni kezdtem mitol lehet ez?
        Üdvözlöm ! Az lenne a kérdésem ,hogy spontán vetélést követő egy hétben vagy vele egy időben egy együttlét után képes e szervezet vetélésre es mellette másik petefészekben vagy a méhben egy életképes embrió megmaradni ? A vetélés...