• Terhesség és seduxen

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Pánikbeteg 33 éves nő vagyok.Tervezett terhességem előtt pszihiátrián feküdtem bent 10 napot,magnézium vénás feltöltést kaptam ,a tervezett terhességre készülés miatt! Ideig óráig el is voltam ,közben elhagytam a pánikgyógyszerek szedését is.Mikor megtudtam,hogy terhes vagyok ,azonnal kijöttek rajtam a tipikus rosszullétek,amiktől igen bepánikoltam.Később felhivtam a kezelő orvosom,aki seduxen szedését javasolta,mivel a rosszullétek ártalmasabbak mint a gyógyszerek.A seduxent naponta szedem,reggel és este fél szem.Azóta sokkal jobban vagyok! Megerősítést szeretnék kérni és kapni,hogy a seduxennek nincsennek ártalmas hatásai a magzatra?Kérdéseim : felszívódik-e a seduxen a magzatburkon,okoz-e fejlődésirendellenességet,agyi problémát,mozgásszervi problémát és minden fontos ide tartozó kérdésre kíváncsi vagyok,amit én laikus nem is sejtek,hogy fontos lehet!!Nagyon kérem önt,legyen szives a legjobb tapasztalat szerint megnyugtatni,és felvilágosítani.Ami kimaradt,most 10 hetes terhes vagyok,és 8 hetet ahogy betöltöttem,utána kezdtem a gyógyszert szedni.Segítsédét nagyon várom és köszönöm ! barbella

        WEBBeteg szakértő válasza a terhesség témában

        Kedves Barbella!

        Nekiültem én is az internetnek, hogy a legújabb eredményeket megtalálhassam. Nincs bizonyíték arra, hogy valóban okoz fejlődési rendellenességet a Seduxen. Egymásnak ellentmondóak az eredmények, van olyan tanulmány, ami szerint okoz, van olyan, ami nem talált ilyen hatást. Vannak olyan tanulmányok is, melyek a szerotonin újrafelvételt gátló gyógyszereket biztonságosabbnak találták, esetleg erről beszélhetnének a kezelőorvosával, hogy Ő lát-e esélyt a váltásra. Tudjuk, hogy a terhesség alatti gyógyszerszedés árthat a babának, a nyugtatók is átjutnak a méhlepényen, és a baba szervezetében is jelen van.

        Vannak olyan gyógyszerek, melyeket gyakrabban vizsgáltak, de az eredmények nem feltétlenül egyértelműek. Ez azért lehet, mert a nyugtatókat fogyasztók között gyakoribb az egyéb élvezeti szerek (alkohol, drog) fogyasztása is, esetleg több gyógyszert is szednek egyszerre, amiről nem feltétlen tudunk.


        A pánikroham egy nagyon kellemetlen betegség. Rendkívül ijesztő tüneteket produkál, így nehéz együttélni vele, de a babára túl nagy hatása nincs. Mégis az Ön érzelmei, félemei, stresszhelyzetei befolyásolhatják a terhességet, és megnehezíthetik a mindennapokat. Az Ön állapotát kezelőorvosa ismeri a legjobban, és, mérlegelve a kockázatokat, ezért javasolta, hogy szükséges kezelni a betegségét, mert esetleg több kárt okozhat, mint a gyógyszer.
        Amit nagyon hiányolok, hogy nem említette, vajon járt-e pszichológusnál?

        Alapvető fontosságú lenne megtanulnia a relaxációt, mert a pánikroham nagyon jól kordában tartható vele, vannak, akik a gyógyszereket teljesen el is tudják hagyni. Önnek is sokat segíthet, és kevesebbet is izgulna.
        A terhesgondozáson feltétlenül említse meg a gyógyszerszedést, így fokozottabban oda tudnak majd figyelni a terhességére is.

        Üdvözlettel: Dr. Farkas Ágnes

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg Szakértő
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2009-01-07 13:51:04; Megválaszolva: 2011. augusztus 18., 14:46

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Címzett! Szeretkezés előtt bevettem egy Sildegra pirulát (50g, ha jól emlékszem a gelet vettem be). A feleségem teherbe esett. A kérdésem az, hogy a Sildegra van-e barmilyen hatással a babára? Kell-e barmi miatt aggódni? Válaszát...
        Tisztelt Doktor Úr! Olyan kérdéssel fordulnék Önhöz, hogy párommal együtt voltunk védekezés nélkül. Január 16-án kezdődött a ciklus majd 19-én ért véget.. így kiszámoltam, hogy termékeny napnak minősül. Eddig szedtem gyógyszert...
        A 26. hétben járok a lányommal. Egyik este a jobb oldalam elketdett nagyon szúrni, hátulról indult, de végül egy menstruációs görcshöz haaonlított. Kb. 5 percig tartott. Majd ez még 2x ismétlődött. Következő nap semmi bajom nem volt, de egy...
        Kedves Doktor Úr/ Doktornő! 15 hetes várandós vagyok. Az ellenanyag vizsgálaton azt az eredményt kaptam, hogy 0 rh- vagyok, de emellett csak C, E, K antigénekre negatív vvt koncentrátumot kaphatok. Az már biztos, hogy császáros szülésem lesz,...
        Tisztelt Dr. Úr! Most kezdtem a terhességem 29-ik hetét. Mosdó után a WC papíron észrevettem egy kb "2forintos" nagyságú élénk világos zöld színű nyálkás folyást. Attól félek, hogy esetleg zöld magzatvíz szivárgás ami nagyon...
        Üdvözlöm.Kovács Hajnalka vagyok.Lehet hosszú leszek,az előzményem hogy van már 2császármetszéssel világrahozott babám,fiam lassan 4éves, 34.hétre magas vérnyomás miatt sürgősségi császárral lett,lányom 2éves 40+1re született szintén...
        Üdvözlöm. Hajnalka vagyok.Lehet hosszú leszek,az előzményem hogy van már 2császármetszéssel világrahozott babám,fiam lassan 4éves, 34.hétre magas vérnyomás miatt sürgősségi császárral lett,lányom 2éves 40+1re született szintén...
        Tisztelt Doktor Úr! Feleségem a terhessége betöltött 9.hetében jár. Azt olvastam, az influenza egyre több embert betegít meg. Úgy tudom,maga az influenza vírus nem, de a magas láz a magzatnak árthat. Nőgyógyásznál, akinél jártunk...
        Tisztelt Doktor! 10hónapja volt egy elhalt terhességem. 9hetes lettem volna akkor, amikor a művi beavatkozás történt. Az elhalás előtte 2 héttel történhetett. Azóta kiderült hogy pajzsmirigy problémáim vannak, gyógyszeres kezelés után ez...
        Tisztelt Doktornő! Első babámmal 26 hetes terhelésen 8,7 volt a 2 órás eredményem. Csak diétáznom kellett. Ez 2,5 éve volt. Ismét babát várok. 17 hetes vagyok, 3 hete volt korai terhelésem, éhomi:4,7, 1 órás :9,8, 2 órás 6,5. Én nagyon...