• Fogamzásgátlás

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktornő/Doktorúr! Az Önök véleményére is kíváncsi lennék,előre is megköszönöm a segítségüket!25 éves nő vagyok, 5 éven át szedtem egy állítólag alacsony hormontartalmú fogamzásgátlót, egy időben abbahagytam mert babát szerettünk volna, és onnantól kezdve nem menstruáltam, és nem is estem teherbe. Az orvosom annyit segített,hogy szedjem tovább a gyógyszert.Eltelt azóta 3 év, és most megint abbahagytam a szedését, várom hogy helyreálljon a menstruációm. Szeretném megkérdezni, hogy vajon miért nem tudok gyógyszer nélkül menstruálni és így egyáltalán lehet-e majd egyszer nekem is családom? Nagyon szépen köszönöm a segítségüket!

        WEBBeteg szakértő válasza a fogamzásgátlás témában

        Kedves Családot akaró!

        Mivel fogamzásgátlót szedett ilynekor a belső homrontermelés blokkolódik. Ezért nincs ugye tüszőérés a fogamzásgátló szedése alatt. (ezért nem lesz terhes sem.) Amennyiben abbahagyja a gyógyszer szedését, akkor a belső hormontermelés helyreáll valakinek azonnal, valakinek pedig jó pár hónappal később. Azt nem igazán értem, hogy miért szedették magával tovább a gyógyszert, hiszen gyermeket akar. Most nem kell mást tennie, minthogy vár. Elvileg lehet serkenteni ezt a belső hormontermelést, hogy álljon helyre, de amennyiben nem olyan sürgős a babaprojekt, akkor szerintem az lenne a jó, ha várnának türelmesen.

        Az is lehet, hogy akár 3 hónap vagy fél év alatt sem lesz menzesze, és persze addig tüszőérése. Tehát ezt figyelembe kell vennie. A fogamzásgátló gyógyszer abbahagyása után, főleg, ha valaki több évig szedi, előfordulhat vérzészavar. Ez általában úgy szokott történni, hogy a gyógyszer abbahagyása után akár több hónapig nem jelentkezik vérzés. Vagy egy normális vérzés után ritkább menzeszek jelentkeznek és sokkal enyhébb vérzések. Ez azért van, mert a fogamzásgátló szedése alatt gátlódnak az agyban a nemi hormonok szabályozásáért felelős hormonok, és amikor az ember abbahagyja a szedést, akkor bizonyos egyéneknél ez a gátlás nehezebben oldódik, és így a vérzés vagy nem következik be, vagy pedig ritkábbá válik.

        Ez a jelenség nem baj, hiszen nem szükséges miatta orvosi kezelés, és természetesen orvoshoz sem szükséges fordulni, csak ha fél év után sem jön meg a vérzés. Amennyiben a partner gyermeket szeretne, akkor a belső hormon gátlás miatt a terhesség sem jön létre, tehát akkor viszont ennek elősegítésére orvosi kezelés szükséges.

        Üdvözlettel: Dr. Zsirai László 

        A kérdésre a választ a www.fokuszbanano.hu portál orvosszakértője írta >>Tovább a www.fokuszbanano.hu -ra!


           
         
         

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2008-10-10 11:06:07; Megválaszolva: 2011. augusztus 09., 20:44

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Címzett! Szeretkezés előtt bevettem egy Sildegra pirulát (50g, ha jól emlékszem a gelet vettem be). A feleségem teherbe esett. A kérdésem az, hogy a Sildegra van-e barmilyen hatással a babára? Kell-e barmi miatt aggódni? Válaszát...
        Tisztelt Doktor Úr! Olyan kérdéssel fordulnék Önhöz, hogy párommal együtt voltunk védekezés nélkül. Január 16-án kezdődött a ciklus majd 19-én ért véget.. így kiszámoltam, hogy termékeny napnak minősül. Eddig szedtem gyógyszert...
        A 26. hétben járok a lányommal. Egyik este a jobb oldalam elketdett nagyon szúrni, hátulról indult, de végül egy menstruációs görcshöz haaonlított. Kb. 5 percig tartott. Majd ez még 2x ismétlődött. Következő nap semmi bajom nem volt, de egy...
        Kedves Doktor Úr/ Doktornő! 15 hetes várandós vagyok. Az ellenanyag vizsgálaton azt az eredményt kaptam, hogy 0 rh- vagyok, de emellett csak C, E, K antigénekre negatív vvt koncentrátumot kaphatok. Az már biztos, hogy császáros szülésem lesz,...
        Tisztelt Dr. Úr! Most kezdtem a terhességem 29-ik hetét. Mosdó után a WC papíron észrevettem egy kb "2forintos" nagyságú élénk világos zöld színű nyálkás folyást. Attól félek, hogy esetleg zöld magzatvíz szivárgás ami nagyon...
        Üdvözlöm.Kovács Hajnalka vagyok.Lehet hosszú leszek,az előzményem hogy van már 2császármetszéssel világrahozott babám,fiam lassan 4éves, 34.hétre magas vérnyomás miatt sürgősségi császárral lett,lányom 2éves 40+1re született szintén...
        Üdvözlöm. Hajnalka vagyok.Lehet hosszú leszek,az előzményem hogy van már 2császármetszéssel világrahozott babám,fiam lassan 4éves, 34.hétre magas vérnyomás miatt sürgősségi császárral lett,lányom 2éves 40+1re született szintén...
        Tisztelt Doktor Úr! Feleségem a terhessége betöltött 9.hetében jár. Azt olvastam, az influenza egyre több embert betegít meg. Úgy tudom,maga az influenza vírus nem, de a magas láz a magzatnak árthat. Nőgyógyásznál, akinél jártunk...
        Tisztelt Doktor! 10hónapja volt egy elhalt terhességem. 9hetes lettem volna akkor, amikor a művi beavatkozás történt. Az elhalás előtte 2 héttel történhetett. Azóta kiderült hogy pajzsmirigy problémáim vannak, gyógyszeres kezelés után ez...
        Tisztelt Doktornő! Első babámmal 26 hetes terhelésen 8,7 volt a 2 órás eredményem. Csak diétáznom kellett. Ez 2,5 éve volt. Ismét babát várok. 17 hetes vagyok, 3 hete volt korai terhelésem, éhomi:4,7, 1 órás :9,8, 2 órás 6,5. Én nagyon...