• Gyógyszerről történő leszokás

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Szakértők! Sajnos közel 10 éve szedem a Frontin 0,5 mg gyógyszert. Megkíséreltem a leszokást róla, ehhez még pszichiáter segítségét is kéretm, aki a Helexet ajánlotta, de nem tudom elhagyni a Frontint. Reggelente szedem általában 4 szemet, azaz 2 mg-ot. Amennyiben nem veszem be a gyógyszert, nagyon rosszul érzem magam, elvonási tüneteim vannak. Nagyon szépen kérem Önöket, szívesekedjenek tanácsot adni, hogyan lehetne csökkenteni és elhagyni a szert. Köszönettel és tisztelettel!

        Dr. Veress Dóra válasza a Frontin, leszokás témában

        Kedves Uram! A Frontinhoz sajnos hozzá lehet szokni, ezért ha egyszerre akarja elhagyni a gyógyszert, akkor komoly, az eredeti szorongásos problémához nagyon hasonló panaszok jelentkeznek. A leszokást nagyon lassan kell csinálni, hetente o.5 mg-mal, azaz egy tablettával kellene csökkentenie a reggeli adagot. Ettől is rosszul fogja érezni magát, de a megvonási tünetek enyhébbek lesznek és hamarosan megszűnnek. Addig ne vegyen el újabb tablettát, amíg meg nem szünnek teljesen a rosszullét jelei. Ha már jól érzi magát a kevesebb gyógyszerrel, akkor lehet elhagyni a következő szemet, de nem hamarabb, mint egy hét. Ha a szorongásos panaszai több hét alatt sem szűnnek meg a gyógyszerelhagyás közben, akkor ezt azt jelenti, hogy a betegsége miatt van szüksége a gyóygszerre. Ebben az esetben ne folytassa tovább a gyógyszer mennyiségének csökkentését, vagy beszéljen a pszichiáterével, hogy mivel lehet helyettesíteni és hogyan a megmaradt Frontint.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Kérdés: 2011. október 23., 13:34; Megválaszolva: 2011. október 26., 10:22

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Üdvözletem! Pánikbetegként 10 mg-s Cipralexet szedek napi 2x1-t. Azt szeretném megkérdezni, hogy a Bioxan nevű táplálékkiegészítőt és a Cipralexet alkalmazhatom-e egyszerre? Üdvözlettel Zoltán!
        Tisztelt doktornö.Panaszaim kb 5 honapja kezdodtek nehézlégéssel terhelésre fokozodik szinte egyfolytában sóhajtozom mert ugy érzem nincs elég levegőm.Akkor el mentem sbora ahol ekg vérvétel ki zárták az infarktust mellkasröntgen negativ.A...
        Tisztel webbeteg.hu! Pár napja a pszichiáter a szorongásos, pánikrohamos problémáimra Setralin Sandozt írt fel reggeli szedésre, és mellé Lamolepet, amire határozottan úgy emlékszem hogy azt mondta este szedjem, a papírra és a receptre viszont...
        Tisztelt Doktornő, Doktor Úr! Panikbetegsemre írták fel a kedelyjavitot illetve frontint de úgy érzem vannak olyan napjaim ami több a pozitív mint a negatív hogy ha úgy érzem bekapok egy 0.25 felét neha az a fél is kiüt nem e artok magamba ezzel...
        Tisztelt Doktor úr/nő! Az egész probléma igazából 2016 májusában kezdődött. Akkor érettségiztem,és a tovább tanulás miatt nagyon görcsöltem. Egyik este érettségi napja előtt 1 liter energiaitalt megittam,hogy tudjak tanulni és akkor...
        Tisztelt doktornő! Azzal a kérdésel fordulok önhőz hogy pánikbetegség miatt több mint egy éve Escitalopramot szedek napi 10 mg-os adagban. Régen versenyszerűen sportoltam és most újra szeretnék versenyszerűen sportólni. Ehez azonban sajnos...
        Tisztelt Doktor úr/Doktor nő! Olyan kerdessel fordulok Önhöz hogy 14 évesen diagnosztizáltak nálam pánikbetegséget amit kezeltek,attaraxot kaptam illetve terápiát.Ezt akkor sikerült lekűzdenem. Majd 19 évesen kaptam egy aurás migrénes rohamot...
        Tisztelt doktorno! Az lenne a kerdesem, (kerem ne nevessen ki), hogy mostanaban sokat szurkal a szivemnel. Par masodperc alatt elmulik ugyan, de zavaro a dolog. Ma pl. ejszakas muszakban voltam a munkahelyemen es nagyon rosszul voltam, izzadas, halalfelelem,...
        Tisztelt Doktornő / Doktor úr! Tavaly nyáron kezdődött a problémám, ám akkor nem találtak semmit. Az első tünetem az volt, hogy a vérnyomásom hirtelen 140-re emelkedett, ami általában 120 körül szokott lenni. Ez a tünet összesen három...
        Jó napot! 8 hónapja megszűltem a 2.gyermekemet.Nagyon sok stresszen mentem keresztül a terhesség alatt és a szülés után is szinte napi szinten. Körülbelül 3-4 hónapja tart ez hogy állandó hányingerem van. Egy ideig féltem kimenni az utcára...