• Kérdés

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Üdvölök mindenkit. Egy nagy kérdésem van. Pánik és depreszios betegséggel kezeltek eddig.xanaxot etem,most voltam orvosnál és azt monta hogy axanax helyet Rivotril 0,5-ös tablettát szedjek. A xanaxot már régen szedem és félek ha a Rrivotril tablettát szedem gondom lessz. A orvos azt monta hogy nyugottan váltsak át. Ettöl kicsikét félek. Kérdéseim: Tényleg átválalja a xanax szerepét a Rivotrin? Nem leszek rosszabul(mint a xanaxal)? A Rivotril mellé gondolom nem lehet xanaxot szedni vagy igen? Kaptam még egy gyogyszert amit nem tudom mire van a neve:Sertralin Sandoz 50-mg,napi 1-db van felirva csak reggel.Ez jó igy? Sajnos pánikbeteg révén félek abbahagyni a xanaxot(az már bevált csak egyre többet kellet bevenem az idök során.).De nekem a lelki segély gondozoba a doki nő azt monta hogy nyugottan válthatok Rivotrilra nem lessz problémaEz igaz?? Melyik a jobb a xanax vagy a rivotril? Ha esetleg a rivotrint szedem és nem vagyok jol(ha jön a pánikroham )vehetek be xanaxot vészhelyzetbe,vagy a inkább még egy Rivotrint(0,5mg)?????????? UI: nemtudom hogy mikor fogok meggyogyulni de az már szerintem nagy lépés hogy elmentem a lelki segélygondozoba.Magaszerint??? A válaszát nagyon várom. bocsánat a zavarásért üdvözöl minden vállaszadot:Arnold Zoltán.

        Dr. Veress Dóra válasza a pánikbetegség témában

        Kedves Zoltán! A Sertralin hangulatjavító, ami várhatóan csökkenti a pánikbetegség és a depresszió tüneteit. Mivel a Xanaxhoz kezdett hozzászokni a szervezete, ezért váltott az orvosa a Rivotrilra, ami ugyanúgy szorongásoldó hatású. A Xanax HELYETT kell szednie a Rivotrilt, nem mellette. Az új gyógyszernek is vannak mellékhatásai, de ha a Xanaxtól nem volt rosszul, akkor a Rivotriltól sem lesz. A Xanaxot teljes egészében el kellene felejtenie. A pánikrohamok kivédésére relaxációs technikákat kellene használnia, el kellene sajátítania a helyes hasi légzést, és meg kellene tanulnia jógázni és meditálni. Ezen utóbbi módszerek segítségével fog tudni túllépni a pánikon, nem a gyógyszerekkel.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Kérdés: 2011. szeptember 20., 00:36; Megválaszolva: 2011. szeptember 21., 21:50

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt doktornő! Azzal a kérdésel fordulok önhőz hogy pánikbetegség miatt több mint egy éve Escitalopramot szedek napi 10 mg-os adagban. Régen versenyszerűen sportoltam és most újra szeretnék versenyszerűen sportólni. Ehez azonban sajnos...
        Tisztelt Doktor úr/Doktor nő! Olyan kerdessel fordulok Önhöz hogy 14 évesen diagnosztizáltak nálam pánikbetegséget amit kezeltek,attaraxot kaptam illetve terápiát.Ezt akkor sikerült lekűzdenem. Majd 19 évesen kaptam egy aurás migrénes rohamot...
        Tisztelt doktorno! Az lenne a kerdesem, (kerem ne nevessen ki), hogy mostanaban sokat szurkal a szivemnel. Par masodperc alatt elmulik ugyan, de zavaro a dolog. Ma pl. ejszakas muszakban voltam a munkahelyemen es nagyon rosszul voltam, izzadas, halalfelelem,...
        Tisztelt Doktornő / Doktor úr! Tavaly nyáron kezdődött a problémám, ám akkor nem találtak semmit. Az első tünetem az volt, hogy a vérnyomásom hirtelen 140-re emelkedett, ami általában 120 körül szokott lenni. Ez a tünet összesen három...
        Jó napot! 8 hónapja megszűltem a 2.gyermekemet.Nagyon sok stresszen mentem keresztül a terhesség alatt és a szülés után is szinte napi szinten. Körülbelül 3-4 hónapja tart ez hogy állandó hányingerem van. Egy ideig féltem kimenni az utcára...
        Tisztelt doktornö nekem az lenne a kérdésem hogy elkesztem szedni a scippa10mg gyocert frontinal együt elöször egy hétig egy felet majd egy egészet csutörtöktöl de nem érzem magam jobban tegnapis volt erös szorongasi pánik rohamom ami asztán...
        Tisztelt doktornő/ doktor úr! Panaszom az lenne, hogy januárban volt egy rosszullétem, ami nem tisztázott pontosan, mitől következett be (vérnyomás, pánik, idegkimerültség, vagy ezek közösen). Azóta vegetálok, de ebből az ördögi körből...
        Tisztelt doktornő/úr! Vasárnap történt velem, egy kissé szokatlan eset. Kb. 17:00 felé beszedtem a szokásos gyógyszereimet (Xanax-ból 1 szem 0.5-ös, egy fél Lisonorm Forte, és egy szem Aerius, a másik Xanaxot reggel szedem, a másik fél...
        Tisztelt Dr. Nő. Nem tudom jó szakterületre írok e, ha nem kérném eljutottani a levelem a megfelelő szakterületre, köszönöm. Körülbelül 1 hete egyik este a számítógép előtt ülve olyan rossz közérzet jött rám gyomorból. Ilyen pánik...
        Jó napot Kívánok. Én egy 24 éves nő vagyok. A problémám az hogy 3 hónap alatt 3 ember vesztettem el egymás után először nagypapám agyvérzésben 1 hétre rá édesapám tüdőembólia aztán a testvérem doawn szindrómás meghalt...