• Helex SR(retard) tabletta elhagyása?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Két éve diagnosztizáltak nálam kevert szorongásos-depressziós zavart agorafóbiával kísért tünetekkel.(kb.3 rosszullétem volt,amikor bizonytalanságérzésem volt és heves szívdobogás,amikor egyedül mentem a városban,de egyébként más panaszom nem volt) A kórház ambuláns gondozójában napi 2-szer 0.5 mg Helex Sr-t írtak fel.Antidepresszánst nem kaptam.Már két éve szedem a napi 1 mg Helex SR-t,és aggódom,mert olyan tüneteim is vannak,amik előtte nem voltak,pl itthon is szinte folyamatosan szédülök,de nem forgó jelleggel,hanem bizonytalanságérzésem van,"nehéz a fejem",szinte nem merek előre hajolni.A fejem is szokott fájni.Nem tudom,hogy mi okozhatja,csak találgatok.Arra gondolok,hogy esetleg a gyógyszer hosszútávú mellékhatásai jelentkeznek nálam,vagy már nem elég az adag,mert olyan,mintha be sem vettem volna.Létezik olyan,hogy a régóta szedett fenntartó adag mellett is fellép elvonási tünet?A napi 1 mg-ot szedem elejétől fogva,sohasem emeltem.Rosszabbul vagyok,mint mielőtt nem szedtem semmilyen gyógyszert sem a pánikszerű rosszullétekre.Tanácstalan vagyok,és legszívesebben elhagynám a Helex SR-t,de nagyon félek,mi lesz,ha csökkentem.Az interneten azt olvastam,hogy a retard hatású tablettát nem szabad vagdosni,mert az összes hatóanyag felszabadul egyszerre,ha a bevonat megsérül.Máshol meg azt olvastam,hogy a retard hatásút könnyebb elhagyni,mert lassabban szívódik fel.Fő kérdésem az lenne,hogy elvagdoshatom-e a Helex SR-t,vagy inkább álljak át a sima Frontinra,és azt csökkentsem fokozatosan?Ha át kellene állnom a sima Frontinra,akkor hogyan szedjem?Napi 4-szer kellene akkor bevennem a 0.25-öt?Vagy éjjelre maradjon meg a 0.5 Helex SR,nappal meg vegyek be kétszer 0.25 Frontint,majd ezt csökkentsen?Antidepresszánst nem szeretnék szedni az elhagyáshoz.Kérem szépen segítsenek valami jó tanáccsal.

        Dr. Veress Dóra válasza a szorongás, Xanax témában

        Kedves Kérdező! A szédülés, a kábaság lehet annak a következménye, hogy már túl sok a gyógyszer, nincs szüksége ennyire. Én azt javaslom, hogy keresse fel a kezelőorvosát és beszélje meg vele, hogy szeretné abbahagyni a gyógyszerszedést, ő pedig megmondja, hogyan csinálja. Saját felelősségére ne kezdjen bele a gyógyszer adagjának csökkentésébe. A retard tablettát nem szabad felezgetni. A dózis elvonást is nagyon lassan kell csinálni, mert nagyon kellemetlen megvonási tünetei lehetnek.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Kérdés: 2011. július 02., 22:59; Megválaszolva: 2011. július 04., 22:47

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt doktornő! Azzal a kérdésel fordulok önhőz hogy pánikbetegség miatt több mint egy éve Escitalopramot szedek napi 10 mg-os adagban. Régen versenyszerűen sportoltam és most újra szeretnék versenyszerűen sportólni. Ehez azonban sajnos...
        Tisztelt Doktor úr/Doktor nő! Olyan kerdessel fordulok Önhöz hogy 14 évesen diagnosztizáltak nálam pánikbetegséget amit kezeltek,attaraxot kaptam illetve terápiát.Ezt akkor sikerült lekűzdenem. Majd 19 évesen kaptam egy aurás migrénes rohamot...
        Tisztelt doktorno! Az lenne a kerdesem, (kerem ne nevessen ki), hogy mostanaban sokat szurkal a szivemnel. Par masodperc alatt elmulik ugyan, de zavaro a dolog. Ma pl. ejszakas muszakban voltam a munkahelyemen es nagyon rosszul voltam, izzadas, halalfelelem,...
        Tisztelt Doktornő / Doktor úr! Tavaly nyáron kezdődött a problémám, ám akkor nem találtak semmit. Az első tünetem az volt, hogy a vérnyomásom hirtelen 140-re emelkedett, ami általában 120 körül szokott lenni. Ez a tünet összesen három...
        Jó napot! 8 hónapja megszűltem a 2.gyermekemet.Nagyon sok stresszen mentem keresztül a terhesség alatt és a szülés után is szinte napi szinten. Körülbelül 3-4 hónapja tart ez hogy állandó hányingerem van. Egy ideig féltem kimenni az utcára...
        Tisztelt doktornö nekem az lenne a kérdésem hogy elkesztem szedni a scippa10mg gyocert frontinal együt elöször egy hétig egy felet majd egy egészet csutörtöktöl de nem érzem magam jobban tegnapis volt erös szorongasi pánik rohamom ami asztán...
        Tisztelt doktornő/ doktor úr! Panaszom az lenne, hogy januárban volt egy rosszullétem, ami nem tisztázott pontosan, mitől következett be (vérnyomás, pánik, idegkimerültség, vagy ezek közösen). Azóta vegetálok, de ebből az ördögi körből...
        Tisztelt doktornő/úr! Vasárnap történt velem, egy kissé szokatlan eset. Kb. 17:00 felé beszedtem a szokásos gyógyszereimet (Xanax-ból 1 szem 0.5-ös, egy fél Lisonorm Forte, és egy szem Aerius, a másik Xanaxot reggel szedem, a másik fél...
        Tisztelt Dr. Nő. Nem tudom jó szakterületre írok e, ha nem kérném eljutottani a levelem a megfelelő szakterületre, köszönöm. Körülbelül 1 hete egyik este a számítógép előtt ülve olyan rossz közérzet jött rám gyomorból. Ilyen pánik...
        Jó napot Kívánok. Én egy 24 éves nő vagyok. A problémám az hogy 3 hónap alatt 3 ember vesztettem el egymás után először nagypapám agyvérzésben 1 hétre rá édesapám tüdőembólia aztán a testvérem doawn szindrómás meghalt...