• Depakine terhesség alatt?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Egy hete kiderült,babát várok.Bipoláris szindróma,pánikbetegség és migrén kezelésére depakine chrono-t szedek,de tegnap a psziciáter azt mondta,ne szedjek semmit a terhesség alatt,csak seduxen 5 mg-ot napi 2-t.A nőgyógyász viszont nem ellenezte,mondta,van egy kis kockázat,de ennyi.a migrénem elég súlyos,mindíg hányással jár ha nem csillapítom 1-3 cataflam-al,vagy Quarelinnel,mikor mennyi használ,ha használ...ez sem egy jó dolog.A depresszió és a pánik is középsúlyos.Kihordható Ön szerint ez a terhesség egyáltalán biztonsággal??Mit okozhatnak ezek a gyógyszerek?Nagyon kétségbe vagyok esve...Elnézés a sok összefüggéstelen kérdését...Előre is köszönöm!

        Dr. Veress Dóra válasza a bipoláris hagulatzavar, pánikbetegség témában

        Kedves Asszonyom! A pszichiáterével értek egyet, a hangulatstabilizálók nagyon veszélyesek a babára nézve. Nem kis kockázata van a szedésüknek, mint ahogy a nőgyógyásza mondta, hanem kifejezetten megemelik a különböző fejlődési rendellenességek valószínűségét. A Quarelin nem szedhető terhesség alatt, sem az első, sem a harmadik trimeszterben. A Cataflam fájásgyengeséget okozhat a harmadik trimeszterben, így akkor kerülni kell a szedését. A legegyszerűbb az enne, ha felkeresne egy fejfájás szakrendelést és az ottani szakorvossal megbeszélnék, hogy milyen gyógyszereket javasol a terhesség és a szoptatás alatt. Amikor mérlegelik a baba megtartását a párjával, akkor kérdezzék meg a pszichiáter véleményét, mert ő ismeri Önt és a betegségét eléggé ahhoz, hogy ebben a kérdésben érdemi választ tudjon adni. Aztán gondolják végig azt is, hogy mennyire stabil a kapcsolatuk, áll-e Ön mögött egy stabil családi háttér, akik segítenek majd mindenben, amiben csak lehet. A betegsgée lehetővé teszi-e, hogy bevállaljon egy gyermeket? Mindezek olyan kérdések, amiket át kell gondolni, mielőtt felelős döntést hoz!

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Kérdés: 2011. június 15., 12:27; Megválaszolva: 2011. június 15., 23:20

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt doktorno! Az lenne a kerdesem, (kerem ne nevessen ki), hogy mostanaban sokat szurkal a szivemnel. Par masodperc alatt elmulik ugyan, de zavaro a dolog. Ma pl. ejszakas muszakban voltam a munkahelyemen es nagyon rosszul voltam, izzadas, halalfelelem,...
        Tisztelt doktornö nekem az lenne a kérdésem hogy elkesztem szedni a scippa10mg gyocert frontinal együt elöször egy hétig egy felet majd egy egészet csutörtöktöl de nem érzem magam jobban tegnapis volt erös szorongasi pánik rohamom ami asztán...
        Tisztelt doktornő/ doktor úr! Panaszom az lenne, hogy januárban volt egy rosszullétem, ami nem tisztázott pontosan, mitől következett be (vérnyomás, pánik, idegkimerültség, vagy ezek közösen). Azóta vegetálok, de ebből az ördögi körből...
        Tisztelt doktornő/úr! Vasárnap történt velem, egy kissé szokatlan eset. Kb. 17:00 felé beszedtem a szokásos gyógyszereimet (Xanax-ból 1 szem 0.5-ös, egy fél Lisonorm Forte, és egy szem Aerius, a másik Xanaxot reggel szedem, a másik fél...
        Tisztelt Dr. Nő. Nem tudom jó szakterületre írok e, ha nem kérném eljutottani a levelem a megfelelő szakterületre, köszönöm. Körülbelül 1 hete egyik este a számítógép előtt ülve olyan rossz közérzet jött rám gyomorból. Ilyen pánik...
        Jó napot Kívánok. Én egy 24 éves nő vagyok. A problémám az hogy 3 hónap alatt 3 ember vesztettem el egymás után először nagypapám agyvérzésben 1 hétre rá édesapám tüdőembólia aztán a testvérem doawn szindrómás meghalt...
        Tisztelt doktor/nő! Gyermekkorom óta elő jönnek külön panaszok... Java részt ugyan az... Sok mindentől félek... Sétálni nem tudok az úton sokáig, mert rám jön olyan érzés mintha én nem én lennék... Mintha nem ezen a világon lennék......
        Üdvözletem! Azzal a kérdéssel fordulnék önökhöz, hogy én 7 éves korom óta pánikbetegség ellen küzdök, bár már kb. 1 éve nincsenek rohamok, de folyamatosan új problémák jelentkeznek. Jelenleg 3 órája próbálok elaludni, de nem megy. A...
        Üdv! 26 éves férfi vagyok! Voltam a panaszommal házi orvosnál többször is! Maszek kardiológusnál aki észrevette,hogy az egyik szívbillentyűm nem zar csak 95%osan! Viszont ezek a panaszok nem ezert vannak! Mindenki azt mondta semmi bajom! Panaszok...
        Jó napot kívánok. Köszönöm a válaszát. A Frontint 2017.aprilis óta szedem. Sajnos 2*1db 0.25mg indultam, mostmár 4*-5*/1db 0.25mg tablettanal járok. Igen érzem magamon h.hozzászoktam mert nem veszek be torokban folytó érzés jön vagy épp...