• Szervi probléma vagy pszichés alapú

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Kedves Doktornő! Nemrégiben nagy trauma ért, Édesapám másfél évig tartó betegségében elhunyt! Sajnos elég depressziós állapotba kerültem, nincs kedvem semmihez, erőm sincs, gyengének érzem magam és szinte minden érdektelen számomra! Járok pszichológushoz is. Vannak fizikai tüneteim mint pl, hát és mellkas fájdalom nyomásérzés. A mellkasi nyomás szinte folyamatosan van és mikor fekszem vagy ülök jobb, de ha állok akkor rosszabb és a hátam is akkor fáj jobban. Kb 2 hónapja volt mellkas rtg-m ami negatív lett, volt két hete a háziorvosnál EKG ami szintén jó lett. Azt szeretném kérdezni, hogy ez lehet pszichés eredetű, vagy esetleg szervi probléma? Sajnos régen küzdöttem pánikbetegséggel is ami mostanában ismét megnehezíti az életem, és mindentől félek, főleg attól hogy szív vagy tüdőbetegségem van a mellkasi nyomásérzésből kiindulva! Nem tudom milyen tünetekkel jár pontosan egy tüdő vagy szívbetegség, de félek tőle!? Köszönöm válaszát előre is. Üdvözlettel: D. Petra

        Dr. Csuth Ágnes válasza a pánikbetegség témában

        Kedves Petra! Azt kijelenteni, hogy a panaszok szervi vagy lelki eredetűek-e, csak kivizsgálás után lehet. Az viszont tény, hogy a pánikbetegség ezeket okozhatja, a legkomolyabb szervi eltéréseket is utánozhatja, pl. szívinfarktus. Azt javaslom, keressen fel pszichiáter orvost a szorongásoldó szedése mérlegelendő.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Csuth Ágnes
        családorvos

        Dr. Csuth Ágnes

        Kérdés: 2010. augusztus 13., 12:58; Megválaszolva: 2010. augusztus 16., 10:22

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt doktorno! Az lenne a kerdesem, (kerem ne nevessen ki), hogy mostanaban sokat szurkal a szivemnel. Par masodperc alatt elmulik ugyan, de zavaro a dolog. Ma pl. ejszakas muszakban voltam a munkahelyemen es nagyon rosszul voltam, izzadas, halalfelelem,...
        Tisztelt doktornö nekem az lenne a kérdésem hogy elkesztem szedni a scippa10mg gyocert frontinal együt elöször egy hétig egy felet majd egy egészet csutörtöktöl de nem érzem magam jobban tegnapis volt erös szorongasi pánik rohamom ami asztán...
        Tisztelt doktornő/ doktor úr! Panaszom az lenne, hogy januárban volt egy rosszullétem, ami nem tisztázott pontosan, mitől következett be (vérnyomás, pánik, idegkimerültség, vagy ezek közösen). Azóta vegetálok, de ebből az ördögi körből...
        Tisztelt doktornő/úr! Vasárnap történt velem, egy kissé szokatlan eset. Kb. 17:00 felé beszedtem a szokásos gyógyszereimet (Xanax-ból 1 szem 0.5-ös, egy fél Lisonorm Forte, és egy szem Aerius, a másik Xanaxot reggel szedem, a másik fél...
        Tisztelt Dr. Nő. Nem tudom jó szakterületre írok e, ha nem kérném eljutottani a levelem a megfelelő szakterületre, köszönöm. Körülbelül 1 hete egyik este a számítógép előtt ülve olyan rossz közérzet jött rám gyomorból. Ilyen pánik...
        Jó napot Kívánok. Én egy 24 éves nő vagyok. A problémám az hogy 3 hónap alatt 3 ember vesztettem el egymás után először nagypapám agyvérzésben 1 hétre rá édesapám tüdőembólia aztán a testvérem doawn szindrómás meghalt...
        Tisztelt doktor/nő! Gyermekkorom óta elő jönnek külön panaszok... Java részt ugyan az... Sok mindentől félek... Sétálni nem tudok az úton sokáig, mert rám jön olyan érzés mintha én nem én lennék... Mintha nem ezen a világon lennék......
        Üdvözletem! Azzal a kérdéssel fordulnék önökhöz, hogy én 7 éves korom óta pánikbetegség ellen küzdök, bár már kb. 1 éve nincsenek rohamok, de folyamatosan új problémák jelentkeznek. Jelenleg 3 órája próbálok elaludni, de nem megy. A...
        Üdv! 26 éves férfi vagyok! Voltam a panaszommal házi orvosnál többször is! Maszek kardiológusnál aki észrevette,hogy az egyik szívbillentyűm nem zar csak 95%osan! Viszont ezek a panaszok nem ezert vannak! Mindenki azt mondta semmi bajom! Panaszok...
        Jó napot kívánok. Köszönöm a válaszát. A Frontint 2017.aprilis óta szedem. Sajnos 2*1db 0.25mg indultam, mostmár 4*-5*/1db 0.25mg tablettanal járok. Igen érzem magamon h.hozzászoktam mert nem veszek be torokban folytó érzés jön vagy épp...