• A lányom pánikbeteg?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Szakértő! 29 éves lányomnak kérek segítséget. Őrá is rásütötték a pánikbeteg bélyeget. Már ettől a szótól is szorong, holott lehet, hogy nem ez a baj. Tünetei: magas vérnyomás, már reggel 140/100. A vérnyomáscsökkentő gyógyszer ellenére. Nem tud aludni, és már attól nem tud aludni, hogy nem tud aludni. Már előre stresszel az éjszakától. Aztán vannak napok amikor minden rendben van. Szorító érzést érez a szivtájékon, halálfélelem érzéssel párosulva. Feszült türelmetlen. Találgatunk, hogy mitől is lehet, de egy helyben topogunk. Volt pszichiáternél, de semmitmondó felszines mindennapos választ kapott. Javaslatomra alvásdiagnosztikai vizsgálatot kértünk. Nem állapított meg semmit. A lányom nyitott, bulizós, kedves és csinos lány, ám nincs igaz szerelem az életében, nem talál olyan társat, amilyet elképzelne. - ő ebben látja a problémák okát. A tanácsát kérem, hogy hova forduljunk, melyik intézmény az, amelyik nem egy köztes állomás, hanem valóban segítséget tudnak adni. Ahol szakértők kezébe kerül. Előre is köszönöm.

        WEBBeteg szakértő válasza a pánikbetegség témában

        Tisztelt Kérdező!

        Első kérdés, hogy ("lányom nyitott, bulizós") használ-e valamilyen szert a lánya? Nem feltétlenül drogra gondolok, hanem kávé, energiaital túlzott fogyasztására. Nem jár-e túl sűrűn bulizni, ami felborítja az alvás-ébrenlét ciklust? Másik kérdés, hogy a munkahelye a lányának mennyire stresszes? Tartós szorongás oka lehet ez is. A tünetek akár pánik zavarnak is megfeleltethetők, de szerintem inkább valamilyen túlhajszolt életmóddal összefüggő szorongás, ha a szervi szívproblémát kizárjuk.

        A 140/100 Hgmm éppen-éppen magasvérnyomás, a normál tartomány felső határa, bár ha gyógyszerrel ennyi, akkor foglalkozni kell vele. Ezt érdemes lenne megkontrollálni, pláne mert vérnyomáscsökkentők között nagy különbségek vannak. Például mennyire "szalad a szíve" a lányának? Ez komoly feszültség érzésének forrása lehet önmagában. 90 vagy feletti
        pulzusszám esetén pl. a közismert Betaloc szedése egy lehetőség, és a pulzusszám "lecsendesítése" önmagában sokat javít a feszültségen, alváson, közérzeten. További kérdés, hogy EKG készült-e?

        Ha viszont kizárunk minden eddigi lehetőséget, akkor tünetileg Frontin beállítása jöhet szóba. Ha altatóra van szükség, akkor pedig például Stilnoxot javaslok, ehhez jóval csekélyebb a hozzászokás rizikója.

        Mindehhez keressenek fel pszichiátert, lehetőleg magánrendelésen, mert (sajnos csak) ott lehet kellő időt rászánva pszichoterápiás szemlélettel feltárni a tünetek mögött meghúzódó lelki okokat.

        Jó egészséget kívánva: Dr. Dinya Zoltán pszichiáter

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2008-10-07 19:39:56; Megválaszolva: 2011. augusztus 09., 13:02

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Üdvözletem! Pánikbetegként 10 mg-s Cipralexet szedek napi 2x1-t. Azt szeretném megkérdezni, hogy a Bioxan nevű táplálékkiegészítőt és a Cipralexet alkalmazhatom-e egyszerre? Üdvözlettel Zoltán!
        Tisztelt doktornö.Panaszaim kb 5 honapja kezdodtek nehézlégéssel terhelésre fokozodik szinte egyfolytában sóhajtozom mert ugy érzem nincs elég levegőm.Akkor el mentem sbora ahol ekg vérvétel ki zárták az infarktust mellkasröntgen negativ.A...
        Tisztel webbeteg.hu! Pár napja a pszichiáter a szorongásos, pánikrohamos problémáimra Setralin Sandozt írt fel reggeli szedésre, és mellé Lamolepet, amire határozottan úgy emlékszem hogy azt mondta este szedjem, a papírra és a receptre viszont...
        Tisztelt Doktornő, Doktor Úr! Panikbetegsemre írták fel a kedelyjavitot illetve frontint de úgy érzem vannak olyan napjaim ami több a pozitív mint a negatív hogy ha úgy érzem bekapok egy 0.25 felét neha az a fél is kiüt nem e artok magamba ezzel...
        Tisztelt Doktor úr/nő! Az egész probléma igazából 2016 májusában kezdődött. Akkor érettségiztem,és a tovább tanulás miatt nagyon görcsöltem. Egyik este érettségi napja előtt 1 liter energiaitalt megittam,hogy tudjak tanulni és akkor...
        Tisztelt doktornő! Azzal a kérdésel fordulok önhőz hogy pánikbetegség miatt több mint egy éve Escitalopramot szedek napi 10 mg-os adagban. Régen versenyszerűen sportoltam és most újra szeretnék versenyszerűen sportólni. Ehez azonban sajnos...
        Tisztelt Doktor úr/Doktor nő! Olyan kerdessel fordulok Önhöz hogy 14 évesen diagnosztizáltak nálam pánikbetegséget amit kezeltek,attaraxot kaptam illetve terápiát.Ezt akkor sikerült lekűzdenem. Majd 19 évesen kaptam egy aurás migrénes rohamot...
        Tisztelt doktorno! Az lenne a kerdesem, (kerem ne nevessen ki), hogy mostanaban sokat szurkal a szivemnel. Par masodperc alatt elmulik ugyan, de zavaro a dolog. Ma pl. ejszakas muszakban voltam a munkahelyemen es nagyon rosszul voltam, izzadas, halalfelelem,...
        Tisztelt Doktornő / Doktor úr! Tavaly nyáron kezdődött a problémám, ám akkor nem találtak semmit. Az első tünetem az volt, hogy a vérnyomásom hirtelen 140-re emelkedett, ami általában 120 körül szokott lenni. Ez a tünet összesen három...
        Jó napot! 8 hónapja megszűltem a 2.gyermekemet.Nagyon sok stresszen mentem keresztül a terhesség alatt és a szülés után is szinte napi szinten. Körülbelül 3-4 hónapja tart ez hogy állandó hányingerem van. Egy ideig féltem kimenni az utcára...