• Depresszió, pánikbetegség

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        T.Cím ! 1996. óta szedek antidepresszáns gyógyszereket. 0,25 Xanax, Xanax Sr.l Ettől nagyon hirtelen, és csúnyán meghíztam. Már régen a Rivotril 0,5, és az Apodepi-t szedem. A súlyom nem változik. A gyógyszereket depresszióval kezelt pánikbetegségre kaptam, melyet az orvosok szerint egy elhúzódó gyászreakció váltott ki. Nagyon rosszul lettem több esetben is,(ájulásérzés, remegés, mellkasi fájdalom, halálfélelem) ezért kerültem rövid idő alatt orvoshoz. Nagyon zavar, hogy nem tudok megszabadulni a felszedett testsúlyomtól. kb. 168 cm magas és 80 kg vagyok. Előtte 52-54 kg. voltam. Igaz van egy krónikus hasnyálmirigy gyulladásom, melyre becsületesen diétázom. Azt szeretném kérdezni, élhetek-e gyógyszerek nélkül, és milyen módszerrel szabaduljak meg a +kilóktól. Sajnos szeretek este nassolni, és nagyon szeretem az édességet is. De vékony koromban is ettem ezeket, sőt többet mint most. Köszönettel: Éva

        WEBBeteg szakértő válasza a depresszió témában

        Kedves Éva!

        Több, mint 10 éves folyamatos kórelőzmény esetén mindig felmerül bennem, hogy konkrét betegségről van-e szó, vagy már állapottá kezd válni a helyzet.

        Az, hogy kitartóan keresi a kiutat, azonban jó jel, erre lehet építeni! Ennyi idő után változást elérni viszont nem könnyű, így őszintén és akár keményen szembe kell nézni önmagunkkal. Kiemelt problémának említi a súlyát, ami magasságához képest tényleg lehetne kevesebb, de a kérdésében már ott a válasz is. Valóban becsületesen diétázik, ha (Önt idézve) szeret este nassolni és nagyon szereti az édességet? Nem megbántani akarom, de talán egy kicsit
        becsapja önmagát. A krónikus pancreatitise kapcsán különösen érdemes lenne erre figyelni, az érelmeszesedésről és az abból eredő kockázatokról nem is beszélve. Cukorbetegség lehetősége ugyancsak kizárandó. Tartok tőle, hogy a rendszeres nassolással mozgásszegény életmód párosul, és máris megvan a következő kérdés, amivel szembe kell néznie, ha ki akar törni jelen helyzetéből. Az, hogy fiatalabb korában nem volt súlyproblémája, sajnos nem befolyásolja a jelen helyzet megítélését, ill. (korát nem ismerve) a változó korral is könnyen megjelenhetnek pluszkilók, minden egyéb ok nélkül.

        Legyünk, legyen azonban pozitív a kérdést illetően, és tudjon bízni magában, hogy valóban komolyan vett életmódváltozással (mert fogyni nem kúraszerűen kell!) igenis lehet eredményt elérni! Szükség esetén dietetikus szakember és gyógytornász segítségét érdemes igénybevenni.

        Gyógyszerek. Nem világos leveléből, hogy az Apodepit most szedi-e? És továbbmegyek, szedett-e más antidpresszívumot? Nagyon sokféle ilyen gyógyszer létezik, orvosa segítségével érdemes lehet több lehetőséget is megpróbálni. A feszültségoldók (Xanax, Rivotril, ugye nem párhuzamosan egyszerre?) tartós szedése viszont aggályos, mert mint köztudott, ezekhez ennyi sok év (Önnél 12) alatt hozzá lehet szokni. A feszültségoldók önmagában nem oldanak meg semmit, csak időszakos szedésük javasolt. Tartósan szedve elodázzák a betegnek a szembenézését valódi problémáival, így inkább károsak. Itt is a probléma felismerése az első fontos lépés, és azzal, hogy levelet írt, úgy tűnik ez megtörtént! A feszültségoldók megszokásszintű szedéséről le lehet állni, de ez türelmet, és fokozatosságot igényel, pszichiáter szakorvos irányításával.

        Mindezzel, lelki állapotával, élethelyzetével szembenézni segítségére lehetne pszichoterápiás kezeléssorozat, ami véleményem szerint esély kijutni a gödörből!

        Jó egészséget kívánva:
        Dr. Dinya Zoltán pszichiáter

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2008-04-24 21:14:38; Megválaszolva: 2011. július 28., 07:15

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt doktornő! Azzal a kérdésel fordulok önhőz hogy pánikbetegség miatt több mint egy éve Escitalopramot szedek napi 10 mg-os adagban. Régen versenyszerűen sportoltam és most újra szeretnék versenyszerűen sportólni. Ehez azonban sajnos...
        Tisztelt Doktor úr/Doktor nő! Olyan kerdessel fordulok Önhöz hogy 14 évesen diagnosztizáltak nálam pánikbetegséget amit kezeltek,attaraxot kaptam illetve terápiát.Ezt akkor sikerült lekűzdenem. Majd 19 évesen kaptam egy aurás migrénes rohamot...
        Tisztelt doktorno! Az lenne a kerdesem, (kerem ne nevessen ki), hogy mostanaban sokat szurkal a szivemnel. Par masodperc alatt elmulik ugyan, de zavaro a dolog. Ma pl. ejszakas muszakban voltam a munkahelyemen es nagyon rosszul voltam, izzadas, halalfelelem,...
        Tisztelt Doktornő / Doktor úr! Tavaly nyáron kezdődött a problémám, ám akkor nem találtak semmit. Az első tünetem az volt, hogy a vérnyomásom hirtelen 140-re emelkedett, ami általában 120 körül szokott lenni. Ez a tünet összesen három...
        Jó napot! 8 hónapja megszűltem a 2.gyermekemet.Nagyon sok stresszen mentem keresztül a terhesség alatt és a szülés után is szinte napi szinten. Körülbelül 3-4 hónapja tart ez hogy állandó hányingerem van. Egy ideig féltem kimenni az utcára...
        Tisztelt doktornö nekem az lenne a kérdésem hogy elkesztem szedni a scippa10mg gyocert frontinal együt elöször egy hétig egy felet majd egy egészet csutörtöktöl de nem érzem magam jobban tegnapis volt erös szorongasi pánik rohamom ami asztán...
        Tisztelt doktornő/ doktor úr! Panaszom az lenne, hogy januárban volt egy rosszullétem, ami nem tisztázott pontosan, mitől következett be (vérnyomás, pánik, idegkimerültség, vagy ezek közösen). Azóta vegetálok, de ebből az ördögi körből...
        Tisztelt doktornő/úr! Vasárnap történt velem, egy kissé szokatlan eset. Kb. 17:00 felé beszedtem a szokásos gyógyszereimet (Xanax-ból 1 szem 0.5-ös, egy fél Lisonorm Forte, és egy szem Aerius, a másik Xanaxot reggel szedem, a másik fél...
        Tisztelt Dr. Nő. Nem tudom jó szakterületre írok e, ha nem kérném eljutottani a levelem a megfelelő szakterületre, köszönöm. Körülbelül 1 hete egyik este a számítógép előtt ülve olyan rossz közérzet jött rám gyomorból. Ilyen pánik...
        Jó napot Kívánok. Én egy 24 éves nő vagyok. A problémám az hogy 3 hónap alatt 3 ember vesztettem el egymás után először nagypapám agyvérzésben 1 hétre rá édesapám tüdőembólia aztán a testvérem doawn szindrómás meghalt...