• Stresszoldás

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktornő! Pm okozta nagymértékű és gyorsan átcsapó hormoningadozás miatt pszichésen labilis lettem; levertség majd állandó izgatottság/túlzó feszültség kezdett rajtam eluralkodni, amit nem tudtam kezelni, s sajnos heves szorongásos epizódokba kezdett áttörni. Mielőtt generalizálódik, a napokban elmentem hát a pszichiáterhez, aki kimondott ,,stresszoldót" írt fel (aneptinexet)- amit pm műtétig -hormonbeállításig- szedek majd. Mivel korábban nem voltak mentális nehézségeim, így néhány kérdésem lenne Önhöz; 1. A beállítós (1-3 hét) időszakban mire számíthatok? A tünetek (szor/dep) felerősödnek vagy csaponganak?! Érdemes-e ilyenkor a nagyobb szorongást kiváltó helyzeteket kerülni?( pl. csak 2 napja szedek fél adagot, otthon okés vagyok- ha jön is a szorongás, nem tud kiteljesedni, de ma elmentem sétálni (40 percre)(ezelőtt pont vásárlás közben kapott el egy hullám) és nem menekültem el, de jelentkezett a szorongás, és nem volt tompa; arczsibbadás, orrdugulás, nehézlégzés, idegesség, gyomorgörcs, feszültség. Nem szeretnék bezárkózni, agorát vagy pánikot is kapni, de sokkolni se szeretném magam érzékeny időszakban.2. A gyógyszer mellett sportolok, autogénezek, relaxálok. Ihatok-e pluszban citromfűteát is?( sokat segít) 3. A pm rendezése valóban segít majd a pszichés egyensúly helyrebillentésében? 4. A gyógyszer beállás után megszűnnek a fennálló panaszaim, vagy csak várhatóan tompulnak?5.Ön javasolná-e nyugtató szedését is? Válaszát köszönöm!

        Dr. Pálvölgyi Rita válasza a szorongás kezelése témában

        Tisztelt Kérdező, Az aneptinex 1-3 hét alatt fejti ki hatását. Az első napokban elképzelhető, hogy fokozza a tüneteket, de utána ez lecseng. Az állapot stabilizálódásáig érdemes kerülni azokat a helyzeteket, amelyek kifejezett szorongást okoznak. Citromfűteát lehet inni kiegészítésként.A sportolás is jót tesz. Nyugtató szedését csak akkor javaslom, ha kifejezettek a tünetek. Üdvözlettel: Dr. Pálvölgyi Rita

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Pálvölgyi Rita
        pszichiáter, pszichoterapeuta Tőle szeretnék kérdezni

        Dr. Pálvölgyi Rita

        Kérdés: 2017. június 30., 23:26; Megválaszolva: 2017. július 14., 12:11

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt doktornő! Azzal a kérdésel fordulok önhőz hogy pánikbetegség miatt több mint egy éve Escitalopramot szedek napi 10 mg-os adagban. Régen versenyszerűen sportoltam és most újra szeretnék versenyszerűen sportólni. Ehez azonban sajnos...
        Tisztelt Doktor úr/Doktor nő! Olyan kerdessel fordulok Önhöz hogy 14 évesen diagnosztizáltak nálam pánikbetegséget amit kezeltek,attaraxot kaptam illetve terápiát.Ezt akkor sikerült lekűzdenem. Majd 19 évesen kaptam egy aurás migrénes rohamot...
        Tisztelt doktorno! Az lenne a kerdesem, (kerem ne nevessen ki), hogy mostanaban sokat szurkal a szivemnel. Par masodperc alatt elmulik ugyan, de zavaro a dolog. Ma pl. ejszakas muszakban voltam a munkahelyemen es nagyon rosszul voltam, izzadas, halalfelelem,...
        Tisztelt Doktornő / Doktor úr! Tavaly nyáron kezdődött a problémám, ám akkor nem találtak semmit. Az első tünetem az volt, hogy a vérnyomásom hirtelen 140-re emelkedett, ami általában 120 körül szokott lenni. Ez a tünet összesen három...
        Jó napot! 8 hónapja megszűltem a 2.gyermekemet.Nagyon sok stresszen mentem keresztül a terhesség alatt és a szülés után is szinte napi szinten. Körülbelül 3-4 hónapja tart ez hogy állandó hányingerem van. Egy ideig féltem kimenni az utcára...
        Tisztelt doktornö nekem az lenne a kérdésem hogy elkesztem szedni a scippa10mg gyocert frontinal együt elöször egy hétig egy felet majd egy egészet csutörtöktöl de nem érzem magam jobban tegnapis volt erös szorongasi pánik rohamom ami asztán...
        Tisztelt doktornő/ doktor úr! Panaszom az lenne, hogy januárban volt egy rosszullétem, ami nem tisztázott pontosan, mitől következett be (vérnyomás, pánik, idegkimerültség, vagy ezek közösen). Azóta vegetálok, de ebből az ördögi körből...
        Tisztelt doktornő/úr! Vasárnap történt velem, egy kissé szokatlan eset. Kb. 17:00 felé beszedtem a szokásos gyógyszereimet (Xanax-ból 1 szem 0.5-ös, egy fél Lisonorm Forte, és egy szem Aerius, a másik Xanaxot reggel szedem, a másik fél...
        Tisztelt Dr. Nő. Nem tudom jó szakterületre írok e, ha nem kérném eljutottani a levelem a megfelelő szakterületre, köszönöm. Körülbelül 1 hete egyik este a számítógép előtt ülve olyan rossz közérzet jött rám gyomorból. Ilyen pánik...
        Jó napot Kívánok. Én egy 24 éves nő vagyok. A problémám az hogy 3 hónap alatt 3 ember vesztettem el egymás után először nagypapám agyvérzésben 1 hétre rá édesapám tüdőembólia aztán a testvérem doawn szindrómás meghalt...