• Pánikbetegség

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Jó napot kívánok! 2 hete minden nap rosszullétek törtek rám voltam teljes labor vizsgálaton amiből kiderült,hogy semmi szervi bajom nincs. A kórházban azt mondták,hogy ez a betegség pszchiés eredetű vagyis pánik rohamok gyötörnek engem. Nem tudok így élni nagyon rosszul vagyok sokszor úgy érzem meg fogok halni és ebből a betegségből már nincs kiút. Voltam tegnap pszchiáternél és felírt nekem egy gyógyszert aminek az a neve,hogy Sertralin Sandoz. Azt szeretném megkérdezni,hogy ez a gyógyszer hatásos? Ugyanis a bátyám 4-5 évvel ezelőtt depressziós betegségben szenvedett és neki is felírtak gyógyszert és pont az az orvos aki nekem. Azt mondta,hogy meg ne próbáljam bevenni ha nem akarok úgy járni ahogy ő. Mivel állítólag ezeknek a gyógyszereknek rossz mellékhatásai vannak például öngyilkosság gondolata és ehhez hasonlók. Nem tudom,hogy mit csináljak nem akarok nyugtatókon élni és semmilyen más gyógyszeren már nem tudom,hogy kihez forduljak aki tud segíteni. A bátyám azt is mondta,hogy ezeket a rohamokat a magnézium és a kálcium hiánya okozza és azt kéne szednem? Ebben van valami igazság? A gyógyszertárban lehet kapni báziskeverék port amiben nagyon sok vitamin van az lehetséges,hogy segíteni tudna?

        Dr. Veress Dóra válasza a pánikbetegség témában

        Kedves Kérdező! A laborvizsgálat mellett szükség lenne legalább egy pajzsmirigyhormon vizsgálatra is, mert a mirigy túlműködése hasonló túneteket okozhat. Ha a teljes kivizsgálás semmilyen testi betegséget nem talál, akkor lehet azt monani, hogy pszichés eredetűek a panaszai. A gyógyszeres kezelés megszünteti a rosszulléteit, de nem gyógyítja meg a betegséget. A hangulatjavítónak lehetnek kellemetlen mellékhatásai, de ezek nem mindenkinél egyformán jelentkeznek, és idővel megszűnnek. Valóban előfordul, hogy öngyilkossági gondolatai lesznek a gyógyszer szedését követően, ebben az esetben azonnal keresse fel pszichiáterét. Az ilyen gondolatok elkerülése érdekében szoktak az antidepresszáns mellé még szorongásoldókat is felírni, melyeket a későbbiekben el lehet hagyni. Ha nem akar gyógyszereket szedni, akkor javaslom a kognitív pszichoterápiát és a relaxációs módszerek elsajátítását. Ezek a módszerek ugyan lassabban fejtik ki hatásukat, de tartós megoldást jelentenek.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Kérdés: 2011. november 08., 12:50; Megválaszolva: 2011. november 10., 00:02

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt doktorno! Az lenne a kerdesem, (kerem ne nevessen ki), hogy mostanaban sokat szurkal a szivemnel. Par masodperc alatt elmulik ugyan, de zavaro a dolog. Ma pl. ejszakas muszakban voltam a munkahelyemen es nagyon rosszul voltam, izzadas, halalfelelem,...
        Tisztelt doktornö nekem az lenne a kérdésem hogy elkesztem szedni a scippa10mg gyocert frontinal együt elöször egy hétig egy felet majd egy egészet csutörtöktöl de nem érzem magam jobban tegnapis volt erös szorongasi pánik rohamom ami asztán...
        Tisztelt doktornő/ doktor úr! Panaszom az lenne, hogy januárban volt egy rosszullétem, ami nem tisztázott pontosan, mitől következett be (vérnyomás, pánik, idegkimerültség, vagy ezek közösen). Azóta vegetálok, de ebből az ördögi körből...
        Tisztelt doktornő/úr! Vasárnap történt velem, egy kissé szokatlan eset. Kb. 17:00 felé beszedtem a szokásos gyógyszereimet (Xanax-ból 1 szem 0.5-ös, egy fél Lisonorm Forte, és egy szem Aerius, a másik Xanaxot reggel szedem, a másik fél...
        Tisztelt Dr. Nő. Nem tudom jó szakterületre írok e, ha nem kérném eljutottani a levelem a megfelelő szakterületre, köszönöm. Körülbelül 1 hete egyik este a számítógép előtt ülve olyan rossz közérzet jött rám gyomorból. Ilyen pánik...
        Jó napot Kívánok. Én egy 24 éves nő vagyok. A problémám az hogy 3 hónap alatt 3 ember vesztettem el egymás után először nagypapám agyvérzésben 1 hétre rá édesapám tüdőembólia aztán a testvérem doawn szindrómás meghalt...
        Tisztelt doktor/nő! Gyermekkorom óta elő jönnek külön panaszok... Java részt ugyan az... Sok mindentől félek... Sétálni nem tudok az úton sokáig, mert rám jön olyan érzés mintha én nem én lennék... Mintha nem ezen a világon lennék......
        Üdvözletem! Azzal a kérdéssel fordulnék önökhöz, hogy én 7 éves korom óta pánikbetegség ellen küzdök, bár már kb. 1 éve nincsenek rohamok, de folyamatosan új problémák jelentkeznek. Jelenleg 3 órája próbálok elaludni, de nem megy. A...
        Üdv! 26 éves férfi vagyok! Voltam a panaszommal házi orvosnál többször is! Maszek kardiológusnál aki észrevette,hogy az egyik szívbillentyűm nem zar csak 95%osan! Viszont ezek a panaszok nem ezert vannak! Mindenki azt mondta semmi bajom! Panaszok...
        Jó napot kívánok. Köszönöm a válaszát. A Frontint 2017.aprilis óta szedem. Sajnos 2*1db 0.25mg indultam, mostmár 4*-5*/1db 0.25mg tablettanal járok. Igen érzem magamon h.hozzászoktam mert nem veszek be torokban folytó érzés jön vagy épp...