• Szívproblémák

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tiszteletem! 21 éves férfi vagyok, nem túlsúlyos, nem dohányzom, nem iszom. 186cm/75kg Egy kardiológiai lelet miatt szeretném a véleményét kérni: "Kard szempontból kielégítően egyensúlyban lévő status, ritmusos szívm., fr 77/min., kp. erős szívhangok, durva zörej nem hallható. RR 150/90 hgmm. Abdomen: lép műtét hege, /traumas ruptura/ hepar nem tap. vesetáj nem érzékeny. Ekg: sr., 77/min., meredek tengelyállás, kamrai repol mérsékelt zavara. Sympatichus tónus fokozódás miatt napi fél tabl. Lokren th ill. kúraszerűen 2-3x1 Magnerot th adása javasolt. Echo vizsgálatra előjegyeztük." Harmadik napja szedem a Lokrenből a felet, a pulzusomat levitte 55-60-ra. Erősebb mellékhatások nem jelentkeztek eddig, kicsit fáradtam és álmosabb vagyok. Magnerotból 2x1-et szedek. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy 3 éve pánikbetegség/depresszióval küzdök, így óriási stressznek és feszültségnek vagyok kitéve. Talán ezért is emelkedett meg a vérnyomásom az elmúlt pár hónapban. Sokat mérem itthon, általában 130-140/80-90 körül mozog. Ezek a pszichés zavarok miatt napi 1mg frontin nyugtatót és 10mg Rexetin antidepresszánst szedek. A háziorvos és a gyógyszerész is azt mondta, nyugodtan mehetnek ezek a gyógyszerek együtt a kardiológián felírtakkal. Szeretném az Ön véleményét is megkérdezni. Nem szeretném a Lokrent évekig szedni, amint rendeződik a pánikbetegség, a vérnyomás is visszaáll normálisra remélhetőleg. Ugye el lehet hagyni a Lokrent szép fokozatosan? Milyenek a hatásai? Sokszor mérem úgy a pulzusomat, hogy a szívemhez teszem a kezem és az utóbbi időben többször előfordult, hogy egymás után kettőt ver a szívem, nagyon ritmustalanul. Van egy oda nem illő ütés. Utána visszaáll normálisra. Egyszer előfordult, hogy ez eltartott 1-2 percig, hogy össze vissza vert a szívem. Testi panaszokat nem okozott. Erről mi a véleménye? Válaszát előre is köszönöm!

        Dr. Bene Orsolya válasza a szívbetegség témában

        Kedves kérdező! Nyugodtan mehetnek így a gyógyszerek együtt. A Lokren pulzus- és vérnyomáscsökkentő, a fáradékonyság lehet mellékhatása, de általában rövid időn belül elmúlik. A bedobbanások valószínűleg extraszisztolék, egészséges szíven is gyakran előfordulnak. Néha pont pulzuscsökkentőt írnak fel a mérséklésükre, máskor viszont pont alacsonyabb pulzus mellett fordulnak elő sűrűbben, nem könnyű őket befolyásolni. HA kész van az ultrahangos eredmény, említse meg a panaszt a kezelőorvosnak. Elképzelhető, hogy elhagyható lesz a Lokren a későbbiekben, de erről majd mindenképpen egyeztetni kell a kezelőorvossal (hirtelen semmiképp sem ajánlott abbahagyni). Nem tudom, a gyógyszerek, nyugtató mellett felmerült-e valamilyen pszichoterápiás lehetőség, stresszoldó technika elsajátítása, érdemes lenne utánajárni, illetve sport is segíthet mind lelki, mind kardiológiai szempontból (csökkenti a pulzust, a vérnyomást), ha az ultrahang is rendben van.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Bene Orsolya
        kardiológus szakértőnk

        Dr. Bene Orsolya
        Kedves Kérdezőnk!
        Amennyiben elégedett volt a válasszal, kérjük, támogassa a rovat működését egy emelt díjas SMS elküldésével. Az SMS díja bruttó 329 Ft.
        Kérjük, küldje el a WB szót a következő telefonszámra:

        06-90-642-541
        PharmaPlaza

        Kérdés: 2011. október 13., 12:23; Megválaszolva: 2011. október 14., 11:39

        Tudjon meg többet: szívbetegség

        Egészség? Betegség?

        Nézze meg a WEBBetegen!

        Ezt olvasta már?
      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Kedves Doktornő! Az elmúlt hónapokban nagyon stresszes volt az életmódom, egyébként is izgulós típus vagyok, de a családi tragédiának és más oknak köszönhetően 100-as értéket mutatott a pulzusom. Többször előfordult nálam, hogy...
        Tisztelt Doktornő!Kiskorom óta magas vérnyomással és szívritmus zavarom van.Gyógyszert szedtem egy időben,de abba kellett hagynom,mivel mindenre allergiás vagyok.Sajnos sokszor vagyok rosszul,a nyáron voltam kivizsgáláson,de nem találtak semmit.A...
        Kedves Dr Molnár Dóra! Kislányom 17 éves, pár hónapja iskolaorvosnál magas pulzusszámot mértek nála, ezért kivizsgálásra küldték / 120-140 között van a pulzus, vérnyomás mindig rendben 120/80. 24 órás Holter volt rajta, éjszaka is...
        Kedves Dóra ! 24 éves férfi vagyok, 69 kiló, 180cm magas, vékony testalkatú. Néhány hónapja volt egy olyan megfázásom, enyhe torokgyulladásom, ami alig alig járt lázzal de még hőemelkedéssel sem nagyon, viszont bal oldali mellkasi...
        Tisztelt Doktornő! 2013-augusztusában Aorta billentyű cserém volt. az állapotom kielégitő , de mivel komoly túlsúllyal élek 155 cm/ 95 kg. Rendszeres mozgásba kezdtem. Kérdésem: mennyire terhelhetem magam a szobakerékpárral,kardioval, és az...
        Tisztelt Doktornő! Pitvafibrilláció és flutter nevű betegséget diagnosztizáltak 2014 májusában a meglevő magasvérnyomás, és 2-es tipusú cukorbetegségem és asztmám mellé. Javasoltak továbbá Magnerot kiegészítőt,a szív...
        Üdvözlöm!Az elmúlt két napban lettem figyelmes arra hogy a szívem környékén néha szorít(egy-két másodpercen keresztül)Tavaly tavasszal voltam EKG-n és szívultrahangon és nem mutatott semmit.(Nem tudom hogy van e köze de e héten zúzódott a...
        Kedves Doktornő! Apukám nem érezte jól magát, elment orvoshoz, majd kórházba került, ahol kiderült hogy a szívének 16%-os a kapacitása. Érfestést követően 7 db sztentet kapott. 3 nappal később a szíve 20%-os lett. Laikuskén én azt...
        Tisztelt Doktor Nő/Úr! Észrevettem magam, hogy van úgy, hogy egy pillanatra megállna a szívem és utána egy nagyot bedobban. Ilyenkor mindig a mellkadomhoz kapok. Voltam kivizsgáláson,de sem az ultrahang,sem a holter vizsgálat nem mutatott...
        Tisztelt Szakértő! A napokban a háromhegyű billentyű elégtelenségét állapították meg nálam.Tüneteim:szívdobogás érzés fekvő helyzetben,mellkas égése,szúró fájdalom szív környékén. Mivel a családban sok "szíves" van,én is...
        Tisztelt Doktornő, 23 éves, normál testalkatú nő vagyok. Kb. 2 évvel ezelőtt a háziorvosom hívta fel a figyelmem arra, hogy nem ver megfelelően a szívem (extra ütések). Egészen idáig én ezekre az extra ütésekre nem figyeltem fel, azonban...
        Tisztelt Doktornő! 2 éve elvitt a mentő a munkahelyemről, mert felment a pulzusom 230-ra, amit nehezen tudtak visszaállítani. Mint kiderült a káliumszintem szinte nulla volt, nem tudom mi okozhatta. Orvosom azt mondta ingerület vezetési zavarom...
        Jó napot Doktornő! Az lenne a problémám hogy pár napja zsibbadtak a végtagjaim nem sokáig de sűrűn előfordul. Tegnap este viszont beszúrt a szívem környékén és nagyon fájt olyan 10 percig érzetem ezt a fájdalmat. Előfordulhat a stressz...
        Tisztelt Doktor Nő! Érdeklődni szeretnék, hogy néha úgyérzem zsibbadna a bal csuklóm , hozzátenném kondizok is és eléggé ropog a csuklóm. Néha mintha felgyorsulna úgy a szívem hogy azt hiszem kiugrik a helyéről. Általába vérnyomás...
        Tisztelt Doktornő! 2014 novemberében katéteres ablációm volt WPW miatt. A betegség rejtett volt, nem látszott az ekg-n, csak tüneteket okozott, az abláció során állapították meg, hogy pontosan milyen eredetű a probléma. Az ablációt...
        Tisztelt Doktornő! Édesanyámnál súlyos érelmeszesedést állapítottak meg, egy stent felhelyezésre került. Enyhe infarktusa volt és cukorbeteg. Kérdésem, hogy visszafordítható e az érelmeszesedés? Hallottam dr. Horváth István...
        Tisztelt szakértő! Születésem óta szívbeteg vagyok pacemakerem van és volt 2 szívműtétem sajnos kétszer volt szív belhártya gyulladások is. Minden lázas állapot.....stb antibiotikumot kell szednem..Ki kellett húzni egy fogamat mert be...
        Tisztelt Kardiológus! Október elején tengerben csípett meg valami azt követően este mellkasi fájdalom,hányás hasmenésem lett. Itthon 1 héttel később sem múlt el, a vizsgálatok során EKG eltérésekből peri-myocarditiszt...
        T. Doktornő! Pajzsmirigy alulműködésem van. Már 3 éve szedem a gyógyszert, de hol lemegy 2,6-ra hol meg 6,0 a TSH eredményem.Ezenkívül szívnagyobbodást és nemrég aorta tágulatot állapított meg a CT. A kérdésem: szedhetek-e jódaqua...
        Tisztelt Doktornő! 4 hete kezdődött erős szívdobogás ,nem gyors,nem üt félre csak erős és leginkább este illetve néha tele kell szívnom a tüdőmet de nagyon illetve hirtelen kicsi és gyors levegővétel.Elmentem a háziorvosomhoz és a...