• Gyógyszer szedés

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Kedves Doktornő!75 éves az apukám. Nagyon mozgékony,életvidám,dolgos teremtés,aki nem veti alá magát a betegségeinek,a 2010.nyár elején volt neki vastagbél daganata is,azzal is műtötték,de akkor még a szívproblémája nem okozott gondot,nem is foglalkoztak ezzel a dologgal a kórházban sem,előtte a belgyógyászaton kezelték,többször kapott a székletéből kimutatott állandó vérzése miatt vért is.A műtét után pár hónappal lett szív elégtelensége. 7 évvel ezelőtt már volt kórházban a szivével ,de aztán egészen jól helyre jött,(azt mondták szívinfarktust hordott ki lábon).Ekkor szedett pár hónapig gyógyszereket,utána megint nem.2010-ben a kórházban a következő gyógyszer kombinációt kapta: Verospirin 25 mg 1x1 Nitroderm TTS 5mg /24 óra tapasz Tallion 12.5 mg 2x1 Coverex-AS 5mg 2x1 Aspirin Protct 100 mg 1x1 Digoxin 1x1/2 Este: Cardura 2mg 1x1 Decholest 20 mg 1db Másnaponként Kaldyum 600 mg 1x1 Furosemid-Chitoin 40 mg 1x1 Azt szeretném kérdezni,hogy (nem szedett soha gyógyszereket tartósan)meddig szedheti ezeket együtt úgy,hogy a mellékhatásai ne okozzanak nagyobb bajt,mint hasznot a szervezetének? Van-e olyan közöttük amelyik különösen figyelemre méltó e szempontból,és meddig lehet szedni,vagy mehetnek együtt a végtelenségig? . Hozzáteszem,hogy az Apukám szeret a maga orvosa lenni,és most próbálgatja,hogy a nappali gyógyszereket kihagyja,ha úgy érzi,hogy most így is jó lesz.Szeretné elhagyni legalább a nappaliakat apránként. Mit szól ehhez Ön? Üdvözlöm Önt,és várom válaszát: Tóth Magdolna

        Dr. Bene Orsolya válasza a szívbetegség témában

        Kedves Magdolna! Nem javaslom a gyógyszerek felügyelet nélküli elhagyását. A szívelégtelenség kezelése során alkalmazott gyógyszerek bizonyítottan csökkentik a panaszokat, javítják a túlélést, csökkentik a kórházi felvételek számát, ezeket kell a legnagyobb tolerálható dózisig titrálni. Ennek a kezelésnek a része a Verospiron, a Talliton, Coverex, Digoxin, és a vízhajtó, a Furosemid. Az Aspirin és a Decholest a korábbi infarktus miatt javasolt. A kezeléssel a szívelégtelenség sokáig egyensúlyban tartható, de ha valamelyik gyógyszer kimarad, a kényes egyensúly felborul, a beteg dekompenzálódik, hamarabb vagy már nyugalomban is fulladni fog. Próbálja megértetni az édesapjával, hogy nem kitolásból javasolták a gyógyszereket, orvosi felügyelet nélkül veszélyes lehet elhagyni a gyógyszereket. Természetesen egy készítmény sem mentes a mellékhatásoktól, az Aspirin okzhat pl. gyomorproblémákat, a vérzésekre továbbra is oda kell figyelni, a koleszterincsökkentővel a májfunkciót kell ellenőrizni, de ezeken kívül olyan durva mellékhatás, ami miatt a kezelést fel kellene függeszteni, nem valószínű, hogy előfordul.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Bene Orsolya
        kardiológus szakértőnk

        Dr. Bene Orsolya

        Kérdés: 2011. szeptember 27., 15:00; Megválaszolva: 2011. szeptember 29., 22:21

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő! A problémám több hónapja fennáll. Mellkasi szorító fájdalmaim vannak gyakran, feszül a bőröm úgy, mint amikor leég. Több vizsgálatom volt, Holter ABPM, ekg,terheléses ekg,szívultrahang. A vérnyomásom magasabb,napi...
        Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! Az lenne a kérdésem hogy voltam teljes kardiológiai kivizsgáláson ahol volt nyugalmi és terheléses ekg szívultrahang és arteriográfia.Minden rendben volt kivéve triglicerid volt 4,3 ami tavaly "csak" 3,2 és hogy...
        Tisztelt Doktornő!Reggel szedek 20mg citapramot 2.5mg rilexxel,dél 1.875 rilex és este is 1.875mg rilex pánikbetegségemre. 26 éves vékony anyuka vagyok a pulzusom nyugalomban napközben 55-60 estére ez 50-55re megy pihenéskor tv,t nézve. Terhelésre...
        Jó napot 2éve úgy éreztem hogy kihagy a szívem elmenten a háziorvoshoz és elkuldot kivizsgálásra de csak egy 24oras holteres vizsgálatot csináltak aszt montak semmi eltérés semmi baja a szívemnek a stressz csinálja most 3 napja megint érzem...
        Tisztelt Doktornő! Ezen kérdés (http://www.webbeteg.hu/orvos-valaszol/sziv_es_errendszer/157100) folytatásaként szeretném küldeni Önnek az alábbiakat: Mért értékek: Aod (norm: 21-44mm): 26,00 mm, LA (norm: 18-39mm): 40,00 mm, RVEDD (norm:...
        Üdvözlöm! Segítséget szeretnék kérni Öntől/Önöktől. Körülbelül 2 éve a háziorvosom beutalt kardiológiára, szívultrahangra, magas vérnyomás gyanúja miatt. Mivel sürgős volt a vizsgálat és a kórházban nem tudtak időben fogadni,...
        Tisztelt Doktornő! 31 éves elhízott, magas vérnyomásban szenvedő férfi vagyok. 18 éves korom óta ismert a betegség, családi halmozódás is áll a háttérben. Testsúlyom csökkentésén folyamatosan dolgozom, jelenleg beállított gyógyszerek...
        Jó Napot Kívánok Dr.Nő/Úr! Nekem az a kérdésem lenne, hogy nem olyan rég voltam szív-ultrahangon, ahol kiderült,hogy kéthegyű billentyű prolepsus-om van. Ennek volt/van is tünete, mellkas nyomásom van, olykor bele is fájdul a szívemnél,heves...
        Jó napot kívánok. 31eves két gyermekes anyuka vagyok. Mostanában a vérnyomásom rendesen mérem. (Édesapám szívinfarktusa óta aggódok én is) Eddig a vérnyomásom 130/80,120/70,110/70 volt. Az elmúlt napokban viszont 130/60,120/50,110/50. A...
        Tisztelt Doktornő/Doktor úr! Azzal a problémával fordulok Önhöz, hogy mostanában nagyon gyakran leszek hirtelen rosszul. Ismert pánikbeteg vagyok, ezért most inkább egy kardiológus véleményére lennék kíváncsi, mivel a mentális állapotommal...