• Poszttrombotikus szindróma

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Dr. Nő/Úr! Tanácsát kérném, mert bár minden leletemen ott van diagnózisként a poszttrombotikus szindróma, nem foglalkoznak velem és súlyos tüneteimmel. 7 éve volt mélyvénás trombózis+tüdőembóliám .Az állapotom nem, jobb, hanem még rosszabb.A bőrtünetek is nagyon erősek. / feszülés, elszineződés, lilás fekélyt megelőző állapot stb../. Azóta szedem a syncumárt, amit életem végéig javasoltak. Gumiharisnya hordása mellett is dagadok. Délre már mozdulni sem tudok, mert kályhacső méretűre dagad a lábam. Ezzel együtt jön a szédülés, veritékezés, szivdobogás, ájulásszerű rosszullét. Ha nem tudnék azonnal lefeküdni, elájulnék. Voltam érsebésznél, aki szabályszerűen kiakadt rám, hogy minek megyek én oda, ez nem műthető és ő ezzel nem foglalkozik.Találtam egy cikket, ami azt mondja, hogy a vérrögöt általában nem oldják fel teljesen csak megakadályozzák a továbbterjedését és ez okozza a súlyos szövődményt a betegek 20-30 százalékánál alakul ki a PTS. A másik dolog amit szeretnék megkérdezni, hogy ilyen lábbal lehet-e napozni vagy szoláriumozni? Meleg gyógyvizbe lehet-e menni? Gyantázni lehet-e a lábat? Sok orvost megkérdeztem már, de egyik ezt mondta, a másik azt. Kiváncsi lennék az Ön véleményére! Szeretnék változtatni, jobbitani az életminőségemen.Dr. Nő/Úr mit tanácsol? Hova kéne még fordulnom? Köszönettel várom válaszát!

        Dr. Tomonkó Magdolna válasza a poszttrombótikus szindróma témában

        Kedves Kérdező! Sajnálattal olvasom levelét, állapotán valóban javítani kellene. Amit olvasott, az tényleg előfordul, hogy a trombózis gyógyulása után a vénák belső átmérője szűkül, nem a teljes eredeti csatorna áll rendelkezésre a vérkeringés számára. Tisztázni kellene, hogy egyéb eltérések vannak-e a lábában (pl. érszűkület), van-e egyéb kísérő betegség (pl cukorbetegség, magas vérnyomás, szívelégtelenség), pillanatnyilag mennyire átjárhatóak a vénák. Én azt gondolom, ha a mély vénák nem átjárhatóak, a felületeseket pedig leszorítja gumiharisnyával, csak még inkább romlik a láb vérkeringése. A gumiharisnya akkor hasznos, ha a kanyargós vagy részben átjárható vénákból az ép mély vénák felé lehet terelni a keringést. Ha más kísérőbetegségek is vannak, mindegyiket kezelni kell, a lehető legjobb elérhető eredményig. Kúraszerűen lehet szedni a vénák falára ható gyógyszereket (pl. Venoruton, Detralex, szőlőmag kivonat), ha arteriás érszűkület is van, Aspirint vagy Astrixot, Trentált. Nagyon fontos lenne megnézni, hogy a lábdagadás egy részét esetleg nem egy szívelégtelenség okozza-e, a tüdő állapota (pulmonalis nyomás) milyen, nem az terheli-e a szivet (különös tekintettel a szívdobogásos, verítékezéses rosszullétekre. Kerülni kell mindent, ami tovább rontja a keringést a lábában illetve a bőr sérülésével, felázásával járhat. Ha kialakul a lábszárfekély, azt sokkal nehezebb meggyógyítani, mint megelőzni. Ezért a szolárium, meleg fürdő, gyantázás egyáltalán nem tanácsos. Csökkentheti a lábban a vér pangását a láb felpolcolásával ülő és fekvő helyzetben egyaránt, fekvő helyzetben végzett izommunkával, óvatos masszírozással az ujjaktól indulva a combhajlatig haladva, ami megnyithatja a nyirokutakat, csökkentve a feszülést. Mindenképpen szüksége van egy jó érsebészre, belgyógyászra, tüdőgyógyászra, akik komolyan foglalkoznak az Ön állapotával. Üdv: dr Tomonkó Magdolna

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Tomonkó Magdolna
        háziorvos, transzfúziológus

        Dr. Tomonkó Magdolna

        Kérdés: 2011. szeptember 19., 13:11; Megválaszolva: 2011. szeptember 20., 23:53

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Kedves Doktornő! 73 éves, szívbeteg édesapám állapotával kapcs. szeretném véleményét kikérni. Egy rövid kórisme. 9 éve bal szár blokk, mérsékelt szívelégtelenség, mely pár hónap után javulást mutatott és visszaminősítették...
        Tisztelt Doktornő! A tüdőszűrő leletén az alábbiak találhatók: Mellkas rtg. felvételén szabályos rekeszek, szabad lateralis sinusok. A szív norm. nagyságú és konfig., a centrális erek nem tágabbak. Bal oldalt paracardialisan kis...
        Jó napot kívánok. Olyan problémám lenne h.alacsony vérnyomásom van.80/50--110/70 között szokott lenni. Mostanában ha bicajozok, futok,lepcsozok,porszivozok porszivozok fulladni kezdek, szorít a mellkasom.Elmentem a háziorvos, bízva benen h.labor...
        Kalkulált systolés jobb kamrai nyomás 39hgmm?mi lehet a baj? vagy mi ez? Szívritmus zavarom van,Bisoblockot szedek rá napi felet,voltam dokinál azt mondta,hogy a cigi,de keveset szívok napi 10 szálat... mi lehet a baj? meghalhatok tőle? nagyon...
        Jó napot kívánok. 31 éves nő,172cm magas és 55kg vagyok. Mostanában a vérnyomásom 80/50 és 130/85 között mozog. A puzusom 70-155 között mozog. Azt vettem észre magamon h.bicajozas után, lepcsozes után,gyerkőcök futása után a mellkasom...
        Jó napot kívánok. Olyan kérdésem lenne h.bicajozok,lepcsozok,futok a gyerekek után, rögtön fulladó érzés jön rám.Amikor elmúlik a fulladó érzés elkezd a két mellem között szorító, fájó érzés jönni. Ha mély levegőt próbálok...
        Tisztelt doktornő/úr!ferjem tavaly oktoberben kerult korhazba szivritmuszavarral.elvileg a bal kamra 15%on mukodott.2×kiutottek szedi a gyogyszereket cordaron meramil bisoprolol spiron xarelto.novemberben voltunk ekg azt mondtak javult kozben januarban is...
        Kedves Doktornő, 42 éves (egészséges) nő vagyok, gyógyszert sohasem szedtem. Mozgás heti egyszer biztosan (kardió edzés), néha heti kétszer is. Munkámat nagyon szeretem, főnököm nincs, de nagyon sokat dolgozom. Kétszer szültem. Szabálytalan...
        Tisztelt Doktornő Voltam ekg, szívultrahang, és 24 órás ekg vizsgálaton amin mitrális prolapsust állapítottak meg. Fél év múlva újra szívultrahangra kell mennem. Holter eredményem: SVES-és VEs-en kívül egyéb érdemi ritmuszavar nem...
        Tisztelt Doktornő! Korábban írtam Önnek és köszönöm hogy gyorsan válaszolt, most épp 5 napja nem szedem a vérnyomáscsökkentő, azelőtt is mint írtam 1 hétig csak 1/8-ot a coverex as 5mg-ból. A problémám a következő; miután befejeztem a...