• Tüdőembólia, Chron-betegség és most anémia

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Apukamnak egy honapja massziv kiterjedesu tudo emboliaja volt. Most syncumar-t szed. A chron betegsegevel 4 honapja nagyon aktiv. Az embolia utan, egy honapon keresztul alig tudott felallni. Lazas, gyenge, sapadt, es a labujjai egtek es fajtak. Tegnap ujbol korhazba kerult. Kiderult hogy extrem vegszegenysegben szenved, ma a hemoglobin szintje 38 volt, mar 4 transzfuziot kapott. Az orvosok nem tudjak honnan verzik es par orvis mondta hogy a syncumart veszelyes szedni, inkabb mas verhigitot kellene, de a kardiologusa ragaszkodik hozza. A hemoglobin szint veszelyes? Ez minek a tunete lehet? Koszonom a segitseget.

        Dr. Kardos Tamás válasza a tüdőembólia, vérzés témában

        Az alacsony hemoglobin szint veszélyes, emiatt is fektették be a kórházba és adtak neki többször transfúziót. Nagy valószínűséggel valahonnan vérzik a beteg, de krónikus vérzésnek tűnik, mert nem hirtelen kezdődtek a tünetei. Maga a Chron betegség is okozhat vérszegénységet, bár ez a szint eléggé alacsony ahhoz, hogy más okot is kell a háttérben keresni. A korábbi masszív tüdőembolia miatt a vérhígító kezelés elengedhetetlen. Sajnos minden vérhígító vérzésre való hajlamot okoz, de talán a tablettáknál biztonságosabb az ún. kis molekulasúly heparin kezelés, amíg ki nem derül, mi okozza az extrém vérszegénységet, de ennek eldöntésében az esetet pontosan kellene ismerni, tehát azt javaslom, hogy a további teendők miatt az őt kezelő orvossal konzultáljanak.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Kardos Tamás
        tüdőgyógyász

        Dr. Kardos Tamás

        Kérdés: 2011. augusztus 25., 19:00; Megválaszolva: 2011. augusztus 30., 08:45

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő! A tüdőszűrő leletén az alábbiak találhatók: Mellkas rtg. felvételén szabályos rekeszek, szabad lateralis sinusok. A szív norm. nagyságú és konfig., a centrális erek nem tágabbak. Bal oldalt paracardialisan kis...
        Jó napot kívánok. Olyan problémám lenne h.alacsony vérnyomásom van.80/50--110/70 között szokott lenni. Mostanában ha bicajozok, futok,lepcsozok,porszivozok porszivozok fulladni kezdek, szorít a mellkasom.Elmentem a háziorvos, bízva benen h.labor...
        Kalkulált systolés jobb kamrai nyomás 39hgmm?mi lehet a baj? vagy mi ez? Szívritmus zavarom van,Bisoblockot szedek rá napi felet,voltam dokinál azt mondta,hogy a cigi,de keveset szívok napi 10 szálat... mi lehet a baj? meghalhatok tőle? nagyon...
        Jó napot kívánok. 31 éves nő,172cm magas és 55kg vagyok. Mostanában a vérnyomásom 80/50 és 130/85 között mozog. A puzusom 70-155 között mozog. Azt vettem észre magamon h.bicajozas után, lepcsozes után,gyerkőcök futása után a mellkasom...
        Jó napot kívánok. Olyan kérdésem lenne h.bicajozok,lepcsozok,futok a gyerekek után, rögtön fulladó érzés jön rám.Amikor elmúlik a fulladó érzés elkezd a két mellem között szorító, fájó érzés jönni. Ha mély levegőt próbálok...
        Tisztelt doktornő/úr!ferjem tavaly oktoberben kerult korhazba szivritmuszavarral.elvileg a bal kamra 15%on mukodott.2×kiutottek szedi a gyogyszereket cordaron meramil bisoprolol spiron xarelto.novemberben voltunk ekg azt mondtak javult kozben januarban is...
        Kedves Doktornő, 42 éves (egészséges) nő vagyok, gyógyszert sohasem szedtem. Mozgás heti egyszer biztosan (kardió edzés), néha heti kétszer is. Munkámat nagyon szeretem, főnököm nincs, de nagyon sokat dolgozom. Kétszer szültem. Szabálytalan...
        Tisztelt Doktornő Voltam ekg, szívultrahang, és 24 órás ekg vizsgálaton amin mitrális prolapsust állapítottak meg. Fél év múlva újra szívultrahangra kell mennem. Holter eredményem: SVES-és VEs-en kívül egyéb érdemi ritmuszavar nem...
        Tisztelt Doktornő! Korábban írtam Önnek és köszönöm hogy gyorsan válaszolt, most épp 5 napja nem szedem a vérnyomáscsökkentő, azelőtt is mint írtam 1 hétig csak 1/8-ot a coverex as 5mg-ból. A problémám a következő; miután befejeztem a...
        Kedves Doktornő (Doktor Úr)! Voltam szívultrahang vizsgálaton mert a pulzusom elég magas volt 163..Szeretném megérteni a vizsgálati eredményemet (amennyire)lehetséges.) Kérem szíveskedjen a kóros leletrészeket megjelölni köszönöm! Echo M...