• Szívműtét után?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        2008 ban 2 db stentet tettek fel a koszorúérbe/előtte volt szivinfartusom/.2010 januárban szivműtéten estem át/bypas/ .2008 tól szedem az alábbi gyógyszereket:astrix,bisoprol s.,adexor,tritace,inegy és az utóbbi hónapokban már észleltem hogy fáj a májam,hasnyálmirigyem azonkivül halucinációk voltak,szédültem/mintha menne elfele a kép/.2 hete csak az astrixot szedem a többit elhagytam azóta a panaszok szinte teljesen megszüntek.ön mit gondol a gyógyer elhagyásáról kapcsolatban ?.a vérnyomáson jó/110/70.sportolok.170 cm 85 kg vagyok.ha vérnyomáscsökkentőt szedek akkor megemelkedik a vérnyomásom.a szivinfartius előtt vérnyomás renben volt és gyógyszert egyáltalán nem szedtem.

        Dr. Bene Orsolya válasza a infarktus után témában

        Kedves kérdező! NEm egyszerű a kérdés. Infarktus után a jelenlegi ajánlások szerint bizonyos gyógyszerek alkalmazása javasolt, mivel nagy klinikai vizsgálatok alapján javítják a túlélést, csökkentik az újabb infarktus kialakulásának veszélyét. Ide tartoznak a vérhígítók (Aspirin), a béta-blokkolók (bisoprolol), ACE-gátlók (Tritace), valamint a koleszterincsökkentők (Inegy). Az Adexor inkább a panaszokat befolyásolja, nem "kötelező" adni infarktus után. Nagyon helyes, hogy legalább az Astrixot meghagyta, de érdemes lenne egyeztetni a kezelőorvossal, hogy többi szer közül melyik maradjon még - én legalább egy kis béta-blokkolót, ill. laboroktól (májfunkció, koleszterinszint) függően koleszterincsökkentőt is hagynék, de ezt bízzuk inkább a gondozó orvosára.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Bene Orsolya
        kardiológus szakértőnk

        Dr. Bene Orsolya

        Kérdés: 2011. június 10., 12:13; Megválaszolva: 2011. június 13., 22:29

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Kedves Doktornő! Két napja nagy lélegzetvételkor a melkas közepén a egy pillanatra szúró vagy tompa nyomást érzek . Ez csak ha nagy lélegzetvételt veszek. A sürgősségi osztályon vér képalkotó vizsgálaton a Kardiális Troponin...
        Tisztelt Doktor Úr / Hölgy, Szeretném kérni segítségét a mellékelt szívultrahang lelet értelmezésében (anamnézis a mellékelt ambuláns lapon). 80 éves, hölgy páciens. Továbbá, ezen lelet alapján továbbra is javasolt-e az (eddig szedett)...
        Tisztelt Doktornő! A problémám több hónapja fennáll. Mellkasi szorító fájdalmaim vannak gyakran, feszül a bőröm úgy, mint amikor leég. Több vizsgálatom volt, Holter ABPM, ekg,terheléses ekg,szívultrahang. A vérnyomásom magasabb,napi...
        Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! Az lenne a kérdésem hogy voltam teljes kardiológiai kivizsgáláson ahol volt nyugalmi és terheléses ekg szívultrahang és arteriográfia.Minden rendben volt kivéve triglicerid volt 4,3 ami tavaly "csak" 3,2 és hogy...
        Tisztelt Doktornő!Reggel szedek 20mg citapramot 2.5mg rilexxel,dél 1.875 rilex és este is 1.875mg rilex pánikbetegségemre. 26 éves vékony anyuka vagyok a pulzusom nyugalomban napközben 55-60 estére ez 50-55re megy pihenéskor tv,t nézve. Terhelésre...
        Jó napot 2éve úgy éreztem hogy kihagy a szívem elmenten a háziorvoshoz és elkuldot kivizsgálásra de csak egy 24oras holteres vizsgálatot csináltak aszt montak semmi eltérés semmi baja a szívemnek a stressz csinálja most 3 napja megint érzem...
        Tisztelt Doktornő! Ezen kérdés (http://www.webbeteg.hu/orvos-valaszol/sziv_es_errendszer/157100) folytatásaként szeretném küldeni Önnek az alábbiakat: Mért értékek: Aod (norm: 21-44mm): 26,00 mm, LA (norm: 18-39mm): 40,00 mm, RVEDD (norm:...
        Üdvözlöm! Segítséget szeretnék kérni Öntől/Önöktől. Körülbelül 2 éve a háziorvosom beutalt kardiológiára, szívultrahangra, magas vérnyomás gyanúja miatt. Mivel sürgős volt a vizsgálat és a kórházban nem tudtak időben fogadni,...
        Tisztelt Doktornő! 31 éves elhízott, magas vérnyomásban szenvedő férfi vagyok. 18 éves korom óta ismert a betegség, családi halmozódás is áll a háttérben. Testsúlyom csökkentésén folyamatosan dolgozom, jelenleg beállított gyógyszerek...
        Jó Napot Kívánok Dr.Nő/Úr! Nekem az a kérdésem lenne, hogy nem olyan rég voltam szív-ultrahangon, ahol kiderült,hogy kéthegyű billentyű prolepsus-om van. Ennek volt/van is tünete, mellkas nyomásom van, olykor bele is fájdul a szívemnél,heves...