• Pitvarfibrilláció

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktornő! Olyan mértékű orrsövény ferdülésem van hogy szinte nem is tudok levegőt venni orron át.Nem lehetséges e hogy emiatt oxigén hiány áll be alvás közben főleg ,és ez okozza a pirvarfibrillációmat? Továbbá miért zárják ki az orvosok azt hogy a vérnyomás csökkentő gyógyszer is okozhatja amikor ez szerepel a betegtájékoztatóban?A fibrillációk minden nap jelentkeznek pár órára de van mikor 1 napig is eltart máskor meg 2-3 napig normális a pulzusom: A szívemnek komolyabb baja nincs az ultrahangos vizsgálat szerint.Válaszát előre is köszönöm.

        Dr. Bene Orsolya válasza a pitvarfibrilláció témában

        Kedves kérdező! A durva orrsövény-ferdülés esetleg összefüggésben lehet alvási apnoéval (légzéskimaradással), ez okozhat hypoxiát, ritmuszavarokat, lehet, hogy érdemes lenne ezt kivizsgáltatni (fül-orr-gégészet, szükség esetén alváslabor, ahol nézik a vér oxigén-telítettségét is). Nem írja, milyen gyógyszert szed, de azt azért érdemes tudni, hogy a betegtájékoztatóra a gyógyszergyártók a saját védelmükben minden olyan "mellékhatást" ráírnak, ami a klinikai vizsgálatok során jelentkezik, még ha az nem is feltétlenül hozható közvetlenül a gyógyszerszedéssel összefüggésbe, vagy csak nagyon ritka esetben jelentkezik - egyáltalán nem biztos, hogy a vérnyomáscsökkentő okozza a ritmuszavart, az alvási apnoét már valószínűbbnek tartom.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Bene Orsolya
        kardiológus szakértőnk

        Dr. Bene Orsolya

        Kérdés: 2011. május 14., 19:01; Megválaszolva: 2011. május 20., 07:41

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Kedves Doktornő! 73 éves, szívbeteg édesapám állapotával kapcs. szeretném véleményét kikérni. Egy rövid kórisme. 9 éve bal szár blokk, mérsékelt szívelégtelenség, mely pár hónap után javulást mutatott és visszaminősítették...
        Tisztelt Doktornő! A tüdőszűrő leletén az alábbiak találhatók: Mellkas rtg. felvételén szabályos rekeszek, szabad lateralis sinusok. A szív norm. nagyságú és konfig., a centrális erek nem tágabbak. Bal oldalt paracardialisan kis...
        Jó napot kívánok. Olyan problémám lenne h.alacsony vérnyomásom van.80/50--110/70 között szokott lenni. Mostanában ha bicajozok, futok,lepcsozok,porszivozok porszivozok fulladni kezdek, szorít a mellkasom.Elmentem a háziorvos, bízva benen h.labor...
        Kalkulált systolés jobb kamrai nyomás 39hgmm?mi lehet a baj? vagy mi ez? Szívritmus zavarom van,Bisoblockot szedek rá napi felet,voltam dokinál azt mondta,hogy a cigi,de keveset szívok napi 10 szálat... mi lehet a baj? meghalhatok tőle? nagyon...
        Jó napot kívánok. 31 éves nő,172cm magas és 55kg vagyok. Mostanában a vérnyomásom 80/50 és 130/85 között mozog. A puzusom 70-155 között mozog. Azt vettem észre magamon h.bicajozas után, lepcsozes után,gyerkőcök futása után a mellkasom...
        Jó napot kívánok. Olyan kérdésem lenne h.bicajozok,lepcsozok,futok a gyerekek után, rögtön fulladó érzés jön rám.Amikor elmúlik a fulladó érzés elkezd a két mellem között szorító, fájó érzés jönni. Ha mély levegőt próbálok...
        Tisztelt doktornő/úr!ferjem tavaly oktoberben kerult korhazba szivritmuszavarral.elvileg a bal kamra 15%on mukodott.2×kiutottek szedi a gyogyszereket cordaron meramil bisoprolol spiron xarelto.novemberben voltunk ekg azt mondtak javult kozben januarban is...
        Kedves Doktornő, 42 éves (egészséges) nő vagyok, gyógyszert sohasem szedtem. Mozgás heti egyszer biztosan (kardió edzés), néha heti kétszer is. Munkámat nagyon szeretem, főnököm nincs, de nagyon sokat dolgozom. Kétszer szültem. Szabálytalan...
        Tisztelt Doktornő Voltam ekg, szívultrahang, és 24 órás ekg vizsgálaton amin mitrális prolapsust állapítottak meg. Fél év múlva újra szívultrahangra kell mennem. Holter eredményem: SVES-és VEs-en kívül egyéb érdemi ritmuszavar nem...
        Tisztelt Doktornő! Korábban írtam Önnek és köszönöm hogy gyorsan válaszolt, most épp 5 napja nem szedem a vérnyomáscsökkentő, azelőtt is mint írtam 1 hétig csak 1/8-ot a coverex as 5mg-ból. A problémám a következő; miután befejeztem a...