• Atoris-adag

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tavaly januárjában az össz-koleszterinszintem 6,6 (HDL=1,3) volt, körzeti orvosom esti 1 szem 20 mg Atoris szedését írta elő. Kb. 6 hónap múlva a szint 3,6-ra csökkent, ebből a HDL szintje 0,97-re csökkent, erre orvosom megfelezte az Atoris adagját, vagyis 10 mg-ot szedtem 6 hónapig. Ekkor az össz-koleszterinszintem 4,2 lett, de a HDL tovább csökkent 0,92-re... Most kb. 1,5 hónapja ismét 20 mg-ot szedek, de a kardiológusom 40 mg-ot írt a terápiámba. (magas vérnyomással, enyhefokú aorta ascendens-tágulattal) Kérdésem az lenne, maradjak-e a 20 mg mellett, vagy szedjek 40 mg-ot? Köszönöm a választ!

        Dr. Bene Orsolya válasza a statin témában

        Kedves kérdező! Valószínűleg egyelőre elég a 20 mg, mivel e mellett elég jó volt az összkoleszterin, egy hónap múlva azonban le kellene kontrollálni a lipidszinteket, és a rizikófaktoroktól (dohányzás, életkor, vérnyomás-értékek, felmerül-e érbetegség), LDL-től is függően emelni tovább az adagot, ha szükséges (hacsak a kardiológus nem látott friss labort, ami alapján a 40mg-ot írta, ekkor indokolt a magasabb dózis szedése). A HDL emelésére rendszeres testmozgás, túlsúly esetén fogyás, dohányzás elhagyása, alkoholfogyasztás mérséklése javasolt.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Bene Orsolya
        kardiológus szakértőnk

        Dr. Bene Orsolya

        Kérdés: 2011. április 04., 13:27; Megválaszolva: 2011. április 06., 19:04

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Kedves DoktorNő/Úr! 20 éves Nő vagyok, 160cm, 48 kg. Körübelül egy hónapja Tunéziából hazaérkezés után bevásárlás közben rosszul lettem : pár percig mély levegővételre szúrt a mellkasom, majd hirtelen szapora lett a pulzusom, majd...
        Kedves Doktonő! Szept. 5-re kaptam időpontot a kardiológushoz ön szerint várhatok addig ilyen HOLTER eredménnyel Sinus ritmus.Átlagfr.62/minMIN.fr 40min (éjszaka)Maxfr 99/minMax.RR1,5secPáralk.SVES,1alk. 4 tagu SVPT.Az alaphoz képest sign.ST...
        Jó napot kívánok. Nekem olyan kérdésem lenne hogy 2017.májusában részt vettem egy kardiológia vizsgálton,sziv ultrahangon, és 24órás vérnyomás mérésen. Akkor mindent rendben találtak. Annyit mondott a doktornő hogy a szív billentyű el...
        Tisztelt Doktornő! Szeretném megkérdezni, hogy az alábbi szívultrhang lehet rövidítései mit jelentenek, és hogy ez az eredmény milyen a szívműködés szempontjából. Most voltam ezen a vizsgálaton és utána az orvos nem magyarázott el...
        Kedves Doktor /Doktornő! Olyan kérdésem lenne, hogy Ön szerint az okozhat problémát, hogy nyugalomban 70-80 körüli a pulzusom, azonban állás közben már olyan 100-110 körüli. Betalocot kell szednem, napi 3×felet az 50 mgból. Tudom, hogy nem...
        Kedves Doktornő! Egészséges, sokat mozgó, normál testsúllyal rendelkező, 68 éves nő vagyok. A változókor beköszöntét szinte észre sem vettem. Az utóbbi félévben gyakran éreztem szívritmus zavart. Tegnap többször megmértem a...
        Tisztelt Doktornő! Szívzörej miatt részt vettem EKG illetve szívultrahang vizsgálatokon. Eredmények: EKG: Diagnózis I3410 - kéthegyű billentyű prolapsusa RR: 140/65 Hgmm SPO2: 100% EKG: sin.ritm. bal tengelyállás, norm. átv....
        Tisztelt Dr nő!Egy 33 férfi vagyok olyan panaszokkal hogy,előszokott fordulni pl olyan hogy,elég rossz a közérzetem ilyenkor megmérem a vérnyomásom és abban a pillanatban 125/95 ös pulzus utánna már a pulzusom már emelkedik vele együtt a...
        Kedves Doktor! 2 hónapja alvászavarral küzdőn, sok dolgon keresztül mentem már, több testű tünetek jelentkezett, nincs étvágyam, 3 kilót fogytam (47 kg vagyok), erőtlen és fáradt vagyok. Orvosi javaslatra 1 hete Escitalopramot, este Stilnoxot...
        Kedves Dr. Úr/ Nő! A panaszaim a következők. Áll, jobb kar, jobb kisujj, melkhas, gyomor fájdalmam van, nehéz légzés, levertség, fáradékonyság, és gyakran heves szívverés társul ehhez. Azt szeretném kérdezni, hogy voltam már EKG,...