• Elektrofizológiai beavatkozás

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Dr. Nő! Én egy 34 éves nő vagyok. 2 évvel ezelőtt szívizomgyulladásom volt, és akkor vették észre, hogy van egy bridge-m is. Szívkatéterezést csináltak. Azóta többször 2-3 havonta előfordul, hogy a szívem nagyon erősen bedobog, és gyengeség ér el, szinte menni is alig tudok. Eddig ha vettem be 1/2 frontint, elmúlt az erős szívdobogás. De 3 hete, a gyógyszer hatására sem szűnt meg. Kórházba kellett mennem, ahol verapamilra, teljesen rendbe jöttem. Viszont a kardiológusom a szívritmuszavar miatt, beutalt elektrofizológiai műtétre, amelyre 6.-án kerül sor. Sajnos nem valami sokat tudok a beavatkozásról, csak hogy sokkolják a szívemet és ennek hatására elvileg rendeződni fog a ritmuszavarom. Nagyon félek, mert nem tudom mennyire lesz fájdalmas, és hogy mit is jelent ez a sokkolás, tényleg szívinfarktus szerű állapotot akarnak vele kiváltani? A beavatkozás közben is lehet erős szívdobogás, hasonlóan, mikor rosszul lettem? Léphet fel közben komplikáció? Ezt is combból végzik el? Utána mennyi ideig tart a lábadozás? Kérem ha mód van rá meséljen nekem erről a beavatkozásról! Nagyon szépen köszönöm a segítségét:Bernadett

        Dr. Bene Orsolya válasza a ritmuszavar témában

        Kedves Bernadett! Az elektrofiziológiai beavatkozás a koszorúér-festéshez hasonlóan nem altatásban, hanem helyi érzéstelenítésben történik. A szúrást a combtőben végzik, általában vénás szúrás történik (bizonyos ritmuszavaroknál és vizsgálati technikáknál szóba jöhet artériás szúrás is), emiatt rövidebb ideig elég feküdni, ált. nem kell nyomókötés sem. A vénát többször szúrják, és az érfestéshez hasonlóan műanyag kanülöket helyeznek be, amiken keresztül a katétereket cserélni lehet. Ezek a katéterek egyfajta elektródák, melyek EKG-jelet vezetnek el a szíven belülről, ingerelni képesek a szívet (a vizsgálat alatt többször gyorsan "megdobogtatják" majd a szívét, hogy ki tudják váltani a ritmuszavart), illetve ablációt végeznek. Az abláció történhet radiofrekvenciás áram leadásával, ekkor a szívizomzatnak az a része, ami a katéterrel érintkezik, felhevül, elroncsolódik, "megég", ezáltal megszűnik az elektromos vezetőképessége, így kiiktatható a ritmuszavar. Ritkábban fagyasztásos módszert alkalmaznak, ez az ún. cryoabláció. A beavatkozás időnként hosszadalmas, az égetések nem mindig kellemesek, jelentkezhet közben mellkasi nyomó-szorító-égő fájdalom (ez függ attól is, melyik területen ablálnak), ezt jelezni kell a beavatkozást végző orvos felé, kis vénába adott nyugtató segíteni szokott. Mint minden invazív beavatkozásnak, ennek is lehetnek szövődményei, ezekről a beavatkozást végző orvos részletesen tájékoztatja, mivel ezek előfordulása függ a ritmuszavar típusától is. Probléma lehet esetleg a szúrás helyén (vérzés, vérömleny), ritmuszavartól és az égetés helyétől függően ritkán sérülhet a normál ingervezető-rendszer, ami miatt pacemaker-beültetés válhat szükségessé. A lábadozási időszak nem hosszú, vénás szúrás esetén pár napig érdemes kímélni a lábat, artériásnál azért ez 1-2 hét is lehet, ill. néhány napig jelentkezhet mellkasi égő-szorító érzés. A kezelőorvos lehet, hogy 1 hónapig kis dózisú Aspirin szedését is javasolni fogja. Remélem, nem ijesztettem meg, ez egy nagyon gyakori, és az esetek jelentős részében sikeres beavatkozás, bizonyos ritmuszavarok esetén közel 100%-os sikeraránnyal, vagyis jó esetben a ritmuszavar soha nem tér vissza.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Bene Orsolya
        kardiológus szakértőnk

        Dr. Bene Orsolya

        Kérdés: 2011. március 28., 14:42; Megválaszolva: 2011. március 29., 21:55

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Üdvözlöm. Július 31-én volt egy epeműtétem. A műtőben nagyon alacsony volt a pulzusom, ezért műtét után csináltak ekg-t. A műtét óta alacsony a vérnyomásom és a pulzusom is. A vérnyomásom általában 103/59 a pulzusom 50-55 közötti....
        Kedves DoktorNő/Úr! 20 éves Nő vagyok, 160cm, 48 kg. Körübelül egy hónapja Tunéziából hazaérkezés után bevásárlás közben rosszul lettem : pár percig mély levegővételre szúrt a mellkasom, majd hirtelen szapora lett a pulzusom, majd...
        Kedves Doktonő! Szept. 5-re kaptam időpontot a kardiológushoz ön szerint várhatok addig ilyen HOLTER eredménnyel Sinus ritmus.Átlagfr.62/minMIN.fr 40min (éjszaka)Maxfr 99/minMax.RR1,5secPáralk.SVES,1alk. 4 tagu SVPT.Az alaphoz képest sign.ST...
        Jó napot kívánok. Nekem olyan kérdésem lenne hogy 2017.májusában részt vettem egy kardiológia vizsgálton,sziv ultrahangon, és 24órás vérnyomás mérésen. Akkor mindent rendben találtak. Annyit mondott a doktornő hogy a szív billentyű el...
        Tisztelt Doktornő! Szeretném megkérdezni, hogy az alábbi szívultrhang lehet rövidítései mit jelentenek, és hogy ez az eredmény milyen a szívműködés szempontjából. Most voltam ezen a vizsgálaton és utána az orvos nem magyarázott el...
        Kedves Doktor /Doktornő! Olyan kérdésem lenne, hogy Ön szerint az okozhat problémát, hogy nyugalomban 70-80 körüli a pulzusom, azonban állás közben már olyan 100-110 körüli. Betalocot kell szednem, napi 3×felet az 50 mgból. Tudom, hogy nem...
        Kedves Doktornő! Egészséges, sokat mozgó, normál testsúllyal rendelkező, 68 éves nő vagyok. A változókor beköszöntét szinte észre sem vettem. Az utóbbi félévben gyakran éreztem szívritmus zavart. Tegnap többször megmértem a...
        Tisztelt Doktornő! Szívzörej miatt részt vettem EKG illetve szívultrahang vizsgálatokon. Eredmények: EKG: Diagnózis I3410 - kéthegyű billentyű prolapsusa RR: 140/65 Hgmm SPO2: 100% EKG: sin.ritm. bal tengelyállás, norm. átv....
        Tisztelt Dr nő!Egy 33 férfi vagyok olyan panaszokkal hogy,előszokott fordulni pl olyan hogy,elég rossz a közérzetem ilyenkor megmérem a vérnyomásom és abban a pillanatban 125/95 ös pulzus utánna már a pulzusom már emelkedik vele együtt a...
        Kedves Doktor! 2 hónapja alvászavarral küzdőn, sok dolgon keresztül mentem már, több testű tünetek jelentkezett, nincs étvágyam, 3 kilót fogytam (47 kg vagyok), erőtlen és fáradt vagyok. Orvosi javaslatra 1 hete Escitalopramot, este Stilnoxot...