• Hova forduljak?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Az utóbbi időben fokozz stressznek vagyok kitéve,3 munkahelyen dolgozom.Cipralexet szedek.Az utóbbi időben erősen ödémásodik mindkét lábam,eleinte csak a jobb,melyben 2,5 éve inszalag szakadásom volt a combomban.gyakran reggelre sem ürülnek ki a vizenyők,főleg a bokatájon marad meg..gyakran fáj a lábszáram,mélyen,mintha a csontban fájna valami,de ezt elviselem.Ami komolyabb fájdalmat jelent,és éjszaka is gyakran felébredek rá,vagy nappal nehezíti a járásom,alig tudok miatta elindulni,a jobb lábfejben érzett égő fájdalom.A fájdalmas terület duzzadt is,.tavaly voltam ortopédián,ahol megállapították nincs lúdtalpam,akkor járáskor a sarkaimban éreztem olyan fájdalmat,hogy alig tudtam járni.vettem sarokbetétet,melynek a közepe kivehető,ez sokat segített,az orvos meg is nézte a csizmámat,azt mondta ennél jobbat ő sem tud javasolni. Pár éve egy egészségnapon készült boka indexem alapján a jobb lábamban érszűkületet mutattak ki,de nem mentem el orvoshoz,akkor nem éreztem komolyabb panaszt.A jobb boka index 0,72 volt,a bal 1,217.. Az utóbbi időben gyakran érzem hogy erősebben dobog a szívem,pár napja ájulás szerű rosszullétem volt,le kellett ülnöm,hogy jobban legyek,és alig láttam,csak villózó éles fényeket,ami megijeszett.,ezért is forfulok segítségért. A körzeti orvosom nem akarom bántani,nekem kellett volna már régen máshoz fordulnom,de nem tudok benne megbízni,így inkább orvoshoz sem forfulok a panaszaimmal,de úgy érzem ,most már tovább nem halogathatom,valami komolyabb gond lehet..Kérem segítsen nekem,hova forfulhatok,és van e mód rá,hogy beutaló nélkül elkezdhessem a kivizsgálásokat.Tudom hogy saját érdekem orvoshoz fordulni.Van olyan hely,ahova beutaló nélkül fordulhatok? Köszönöm előre is a válaszát. Tiszetlettel

        Dr. Szanyi Andrea válasza a bokaödéma, lábfájás témában

        Kedves Kérdező! A kétoldali lábszárödema szívbetegség,vesebetegség, vénás elégtelenség tünete is lehet, ajánlatos ennek kivizsgáltatása. Nem derül ki a kérdésből, hogy a Cipralexet depresszió vagy Pánik-betegség miatt szedi-e. A szívdobogásérzés, ájulásszerű rosszullét Pánik-betegség része is lehet, de alacsony vércukorérték is állhat a háttérben. A bal lábon igazolt érszűkület folyamatos gondozást, gyógyszeres kezelést igényel. Amennyiben dohányzik azonnal hagyja el. A talpán érzett égő fájdalom miatt keressen fel ortoped orvost. Magánrendelés keretében beutaló nélkül felkereshet bármilyen szakorvost.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Szanyi Andrea
        belgyógyász, háziorvos, geriáter Tőle szeretnék kérdezni

        Dr. Szanyi Andrea

        Kérdés: 2011. március 16., 08:58; Megválaszolva: 2011. március 17., 16:37

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Kedves DoktorNő/Úr! 20 éves Nő vagyok, 160cm, 48 kg. Körübelül egy hónapja Tunéziából hazaérkezés után bevásárlás közben rosszul lettem : pár percig mély levegővételre szúrt a mellkasom, majd hirtelen szapora lett a pulzusom, majd...
        Kedves Doktonő! Szept. 5-re kaptam időpontot a kardiológushoz ön szerint várhatok addig ilyen HOLTER eredménnyel Sinus ritmus.Átlagfr.62/minMIN.fr 40min (éjszaka)Maxfr 99/minMax.RR1,5secPáralk.SVES,1alk. 4 tagu SVPT.Az alaphoz képest sign.ST...
        Jó napot kívánok. Nekem olyan kérdésem lenne hogy 2017.májusában részt vettem egy kardiológia vizsgálton,sziv ultrahangon, és 24órás vérnyomás mérésen. Akkor mindent rendben találtak. Annyit mondott a doktornő hogy a szív billentyű el...
        Tisztelt Doktornő! Szeretném megkérdezni, hogy az alábbi szívultrhang lehet rövidítései mit jelentenek, és hogy ez az eredmény milyen a szívműködés szempontjából. Most voltam ezen a vizsgálaton és utána az orvos nem magyarázott el...
        Kedves Doktor /Doktornő! Olyan kérdésem lenne, hogy Ön szerint az okozhat problémát, hogy nyugalomban 70-80 körüli a pulzusom, azonban állás közben már olyan 100-110 körüli. Betalocot kell szednem, napi 3×felet az 50 mgból. Tudom, hogy nem...
        Kedves Doktornő! Egészséges, sokat mozgó, normál testsúllyal rendelkező, 68 éves nő vagyok. A változókor beköszöntét szinte észre sem vettem. Az utóbbi félévben gyakran éreztem szívritmus zavart. Tegnap többször megmértem a...
        Tisztelt Doktornő! Szívzörej miatt részt vettem EKG illetve szívultrahang vizsgálatokon. Eredmények: EKG: Diagnózis I3410 - kéthegyű billentyű prolapsusa RR: 140/65 Hgmm SPO2: 100% EKG: sin.ritm. bal tengelyállás, norm. átv....
        Tisztelt Dr nő!Egy 33 férfi vagyok olyan panaszokkal hogy,előszokott fordulni pl olyan hogy,elég rossz a közérzetem ilyenkor megmérem a vérnyomásom és abban a pillanatban 125/95 ös pulzus utánna már a pulzusom már emelkedik vele együtt a...
        Kedves Doktor! 2 hónapja alvászavarral küzdőn, sok dolgon keresztül mentem már, több testű tünetek jelentkezett, nincs étvágyam, 3 kilót fogytam (47 kg vagyok), erőtlen és fáradt vagyok. Orvosi javaslatra 1 hete Escitalopramot, este Stilnoxot...
        Kedves Dr. Úr/ Nő! A panaszaim a következők. Áll, jobb kar, jobb kisujj, melkhas, gyomor fájdalmam van, nehéz légzés, levertség, fáradékonyság, és gyakran heves szívverés társul ehhez. Azt szeretném kérdezni, hogy voltam már EKG,...