• Stent beültetés

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        A férjemnek két hónapja két stentet ültettek be a szív koszorúerébe. Megjegyzem, hogy addig semmi panasza nem volt, a magas vérnyomás és rosszullét miatt került a sürgősségre. Azóta a vérnyomása állandóan változik 110/70 és 170/110 között, sokszor 2 hétig is 115 körül van, ami után minden ok nélkül újra felugrik. Azonkivül, véletlenszerúen, pár percig tartó mellkasi fájdalmai is vannak, azok is minden ok nélkül jelentkeznek több napi szünet után. A vérnyomás emelkedések és a mellkasi fájdalmak rendszerint este, éjjel jelentkeznek. A következő gyógyszereket szedi: reggel Betaloc 50 mg (metoprolol tartrat), délben Plavix 75 mg, este Atacand 16mg (cndesartan cilexetil), Aspenter, Sortis 40 mg (atorvastatin). A kérdésem, hogy ezek a tünetek a gyógyulás velejárói-e és majd el fognak múlni? Az utolsó ellenőrzéskor kb.1 hete mindent rendben találtak (EKG, vérnyomás, stetoszkópos vizsgálat (meghallgatás)). Jó lenne, ha meg tudnánk nyugodni.

        Dr. Bene Orsolya válasza a szívbetegség témában

        Kedves kérdező! Átmenetileg be szoktak számolni a betegek tágítást követően kisebb mellkasi fájdalmakról, de ezt 2 hónap távlatából, ráadásul vérnyomás-kiugrásokkal tarkítva nem nevezném a gyógyulás jelének. Érdemes lett volna ezt a kontroll alkalmával megemlíteni a kezelőorvosnak, elképzelhető, hogy szükség lenne egy terheléses vizsgálatra, ill. a vérnyomás monitorozása céljából ABPM felhelyezésére, hogy megítélhető legyen, elég-e a vérnyomáscsökkentőn módosítani, vagy netán újabb katéterezésre van szükség (nem tudom, milyen volt a katéteres lelet, volt-e még valahol esetleg szűkület). Én azt javasolnám, keressék meg ismételten a kezelőorvost.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Bene Orsolya
        kardiológus szakértőnk

        Dr. Bene Orsolya

        Kérdés: 2011. február 06., 18:53; Megválaszolva: 2011. február 11., 18:55

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt doktornő / doktorúr Lassan egy éve kezdődött, hogy a szívem bever egy-egy erősebbet, de inkább csak a munkahelyemen, ha otthon vagyok, akkor ritkán, sőt ha lefekszek akkor abba is hagyja. Magas vérnyomásra szedek gyógyszert (ebrit300,...
        Tisztelt Doktornő! Augusztus végén kezdődtek a panaszaim mikor is reggel arra keltem hogy tompa szúrást érzetem egy ponton a mellkasom bal alsó oldalán. Még aznap elmentem a háziorvosomhoz aki beutalt a kardiológiára ahol csináltak EKG-T és...
        Tisztelt Doktornő! Idén szeptemberben magán úton kardiológiai kivizsgáláson vettem részt, mert tavasszal az üzemorvos egy-két plusz ütést észlelt. A kivizsgáláson a normál EKG alatt 1 extra ütés volt. Kaptam 24 órás Holter EKG-t, ahol az...
        Tisztelt Doktornő! Pánikbeteg vagyok erre szedek is gyógyszert citapram 20mg rilex reggel 1.825mgot, délbe 1.825mgot este 1,25mg. voltam minden kivizsgáláson a szivem egészséges a vérnyomás jó. De napközbe ha leülök vagy lepihenek kicsit...
        Tisztelt Doktor ur/asszony! Elofordulhat-e olyan tunet, hogy egyszer csak kimarad minden harmadik dobbanas majd 3-4 ilyen kihagyas utan 10-12 dobbanas normalis utemu. A ritmus normalis 80 koruli.Ugyan akkor a szabalytalan ritmus idelyen a jobb nyaki utoer...
        Kedves Doktornő! 2 hete elvesztettem az eszméletemet a munkahelyemen, nem tudom meddig voltam eszméletlen. A mentő 1/2 órán belül bevitt az egyik kórház sürgősségi osztályára. Émelyegtem, s ezt követően a váróban 3-4 óra múlva...
        Jó napot kívánok. Olyan kérdésem lenne hogy márciusban voltam szív ultrahangon. Ott azt mondták a szív billentyűk elvannak vékonyodva és a szív vitorla is elvan vékonyodva.Gyógyszert nem kaptam.Csináltak másnap 24órás vérnyomás/ekg...
        Kedves Dr. Nő! Édesapámnak 1997-ben szívbillentyű műtéte volt. Azóta minden kontroll vizsgálaton megjelent, mindent rendben találtak Nála. Ebben az évben épp egy ilyen kontroll vizsgálat során derült ki, hogy kapott egy hátsófali...
        Tisztelt Szakértő! Édesanyámnak pacemaker van beültetve. Érdeklődni szeretnék, hogy infra sugárzást kibocsátó fűtő berendezést használhat-e? Befolyásolja-e az infra sugárzás a pacemaker élettartamát és működését? Válaszukat előre...
        Kedvea dokornő!4 éve szedem a bisoprolol szivritmusszabályozó gyógyszert. Sajnos nem olvastam el a gyógyszer tájékoztatót. Mióta szedem naponta rémálmaim vannak. Ezzel a problémával elmentem a neorológus szakorvoshoz, aki elmondta hogy ez a...